رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آسفالت خودترمیم با قابلیت شارژ/ رانندگی در کوهستان و دریا با خودروی ۸ چرخ/ کاهش مصرف اینترنت در تلفن همراه

11:44 - 25 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۰۶۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
ساخت آسفالت خودترمیم با قابلیت شارژ خودروهای برقی،آسفالت خودترمیم با قابلیت شارژ خودروهای برقی،خودروی ۸ چرخ برای رانندگی در کوهستان و دریا، خداحافظی با MP۳ در فایل‌های صوتی و ...از اخبار خواندنی فناوری امروز است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، ساخت آسفالت خودترمیم با قابلیت شارژ خودروهای برقی،آسفالت خودترمیم با قابلیت شارژ خودروهای برقی،خودروی ۸ چرخ برای رانندگی در کوهستان و دریا،  خداحافظی با MP۳ در فایل‌های صوتی  و ...از اخبار خواندنی فناوری امروز است.  جزئیات را در ادامه بخوانید ....
 
 
ساخت آسفالت خودترمیم با قابلیت شارژ خودروهای برقی

 engadget :  پژوهشگران دانشگاه دلفت (Delft University) در هلند در تلاش برای حل این معضل شهری استفاده از آسفالت خودترمیم (Self Repairing Asphalt) را پیشنهاد کرده‌اند. این محصول علاوه بر جلوگیری از صرف هزینه‌های مربوط به تعمیر جاده‌ها، قابلیت شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی را نیز دارد.

اریک اشلنگن (Erik Schlangen) از دانشگاه دلفت در مصاحبه با وبسایت The Verge گفت که برنامه‌هایی برای استفاده آزمایشی از آسفالت خودترمیم در نظر گرفته شده‌اند. این آسفالت به کمک باکتری‌ها و الیاف فولادی رسانا، ترک‌های ایجادشده را خودبه‌خود ترمیم کرده و در عین حال در محل‌های توقف مانند تقاطع‌ها و پشت چراغ‌قرمزها، ذخیره باتری خودروهای برقی را افزایش می‌دهد.

اما برای عملی کردن ایده آسفالت خودترمیم چالش‌های زیادی وجود دارد؛ اول اینکه برای ترمیم خودبه‌خود باید دستگاهِ القا مخصوصی وجود داشته باشد که در آسفالت و الیاف درون آن، حرارت کافی برای شروع فرآیند ترمیم را ایجاد کند. از طرف دیگر جریان برق نیز باید به درون فولاد داخل آسفالت هدایت شده تا امکان شارژ خودروهای برقی فراهم شود. اشلنگن تخمین می‌زند که ساخت جاده خودترمیم حتی با صرف‌نظر کردن از مخارج لوازم جانبی موردنیاز، ۲۵ درصد بیشتر از جاده‌های معمولی هزینه‌بر است.

اما هزینه بالای استفاده از آسفالت خودترمیم از طریق بهبود زیرساخت شهری و حذف مخارج ترمیم و نگهداری آسفالت‌ها به راحتی قابل جبران است؛ حفظ خیابان‌ها در شرایط بهینه آنقدر زمان‌بر و هزینه‌بر است که در برخی موارد، شهرداری‌ها از به‌کارگیری منابع در این زمینه خودداری می‌کنند. به اعتقاد اشلنگن استفاده از مواد خودترمیم عمر خیابان‌ها را دو برابر کرده و به میزان قابل‌توجهی هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد. همچنین قابلیت شارژ وایرلس خودروهای برقی، نیاز به ساخت ایستگاه‌های شارژ را کاهش می‌دهد.
 
آسفالت خودترمیم 
 
  خودروی ۸ چرخ برای رانندگی در کوهستان و دریا

    برترین‌ها: Wamah Avtoros Shaman  غول روسی به‌واسطه موتور چهار سیلندر ۳ لیتری و گیربکس ۶ سرعته‌ای که در دل دارد، به راننده و سرنشینان خود این پیام را می‌دهد که نگران مسیر نباشید و فقط مقصد را مشخص کنید.

این خودرو دارای حالت‌های مختلف کوهستان، کویری و رانندگی در آب است. تمامی چرخ‌ها قابلیت چرخش جداگانه را دارند تا صعود از هر مانعی امکان‌پذیر شود.
 
غول روسی به طول ۶. ۳ متر، عرض ۲. ۵ متر و ارتفاع ۲. ۷ متر، ظرفیت حمل دوازده مسافر را دارد. حداکثر سرعت خودرو در جاده ۷۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت در آب ۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت Wamah Avtoros Shaman در هر ۱۵ کیلومتر ۳. ۷ لیتربوده و باک بنزین خودرو ۲۶۱ لیتر سوخت را در خود جای می‌دهد.
 
خودروی 8 چرخ 
 
 oMo؛ لامپ هوشمند همه فن حریف

دیجیتال ترندز:   این لامپ هوشمند مجهز به سنسورهایی است که آن را به ابزار هوش مصنوعی تبدیل می‌کنند. می‌توان از این لامپ به عنوان دوربین امنیتی هم استفاده کرد، زیرا از قابلیت شناسایی چهره افراد برخوردار است.
 
این لامپ برای کنترل دیگر ابزار هوشمند موجود در منازل مجهز به امکانات زیادی است و با محصولات هوشمندی همچون نست، Philips Hue و …. سازگاری دارد. گفتنی است لامپ Momo با سرویس‌های هوشمند الکسای امازون و گوگل هم هم سازگار است و می‌تواند با سیستم تشخیص صوت آن‌ها هماهنگ شود.

حسگرهای تشخیص حرکت و حسگرهای اندازه‌گیری میزان دود، گاز دی اکسید کربن، دما و رطوبت از جمله حسگرهای نصب شده در این لامپ Momo است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد همچنین دارای میکروفون و بلندگو هم هست.

لامپ Momo به طور مستقل از قابلیت دریافت و اجرای دستورات صوتی برخوردار است، البته به این فرامین پاسخ نمی‌دهد. هوش مصنوعی این لامپ دارای قابلتی است که عادات کاربران را در گذر زمان می‌آموزد و بر همین اساس واکنش نشان می‌دهد.

بر مبنای حرکات دست و صورت هم این لامپ را می‌توان کنترل کرد و به عنوان مثال با قرار دادن دست در بالای آن و کم و زیاد کردن ارتفاع دست نور لامپ را کم و زیاد کرد. همچنین امکان تغییر نور حباب ال. ای. دی این لامپ وجود دارد.

برای تصویربرداری دقیق با استفاده از دوربین موجود در آن امکان چرخش این لامپ وجود دارد و البته می‌توان این دوربین را برای حفظ حریم شخصی از کار انداخت. از اوایل پاییز این لامپ به قیمت ۲۷۹ دلار روانه بازار می‌شود.
 
 Momo 
 
 
 خداحافظی با MP۳ در فایل‌های صوتی
 
اتاق خبر ۲۴: علیرغم وجود فرمت‌های صوتی زیاد، اما فرمت MP۳ محبوب‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید، زیرا علاوه بر داشتن حجم مناسب توسط اکثر نرم افزار‌ها پشتیبانی می‌شود. ولی سازندگان این فرمت اعلام کردند از این پس مجوزی برای پتنت آن صادر نمی‌کنند به همین دلیل به نظر می‌رسد فرمت MP۳ در شرف بازنشسته شدن است.

موسسه فرانهوفر در وب‌سایت خود اعلام کرده که دیگر از این فرمت پشتیبانی نمی‌کند. دلیل این اقدام وجود روش‌های بهتری برای ذخیره فایل صوتی بوده که برای افزایش محبوبیت آن‌ها از سوی کاربران، باید فرمت MP۳ بازنشسته شود.

در سایت این موسسه این عبارت درج شده است: با وجود کدک‌های صوتی بهینه‌تری که در بازار موجود است، ولی MP۳ همچنان در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد. بیشتر خدمات رسانه‌ای مانند تلویزیون و رادیو از کدک‌های بروزتر ISO-MPEG مانند فرمت AAC و MPEG-H استفاده می‌کنند. این فرمت‌ها ویژگی‌ها و کیفیت بالاتری را در بیت‌ریت بسیار پایین‌تری نسبت به MP۳ برای کاربران فراهم می‌آورند.

این نخستین و آخرین باری نیست که شاهد بازنشسته شدن یک فرمت هستیم. کاربرانی که با  بزرگ شده‌اند آرام آرام باید با این فرمت خداحافظی کنند.
 
 فرمتMP۳
 
 ۱۰ راه برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید

  اتاق خبر ۲۴: در این ترفند به معرفی ۱۰ راه کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در سیستم عامل اندروید پرداخته‌ایم که منجر به کاهش هزینه‌های شخصی‌تان نیز می‌شود.
 
۱. خاموش کردن داده هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید
 
اگر از یک بسته‌ی اینترنت تلفن همراه دارای محدودیت حجمی استفاده می‌کنید، واضح است هنگامی که قصد استفاده از اینترنت را ندارید بایستی داده‌های تلفن همراه را خاموش کنید. این خاموش کردن باعث می‌شود که اطمینان پیدا کنید اپ‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند از اینترنت خط تلفن همراه‌تان استفاده نمی‌کنند. همچنین این کار باعث کاهش مصرف باتری گوشی نیز می‌شود. 
 
۲. تعیین محدودیت مصرف داده

شما می‌توانید به آسانی بر روی میزان مصرف داده‌ها نظارت کنید و از طریق تنظیمات اندروید یک محدودیت مشخص برای آن قرار دهید. بدین منظور به Setting و Data Usage مراجعه نمایید. در این صفحه می‌توانید مشاهده کنید گوشی شما در یک بازه زمانی مشخص چه میزان از داده‌ی تلفن همراه استفاده کرده است و همچنین میزان مصرف هر اپ به صورت مجزا چقدر بوده است.
 
کاهش مصرف
 شما می‌توانید با توجه به حجم بسته‌ی اینترنت خود برای داده‌ها محدودیت نیز تعیین کنید به طوری که با مصرف حجم مشخصی از داده اتصال اینترنت شما قطع شود. همچنین می‌توانید یک محدودیت به صورت اخطار نیز در زمان مصرف اینترنت خود با کشیدن خط خاکستری به بالا تعیین نمایید.

 ۳. جایگزینی اپ‌های پرمصرف

اپ‌هایی هستند که اینترنت خط شما را به شدت مصرف می‌کنند. در نتیجه بهتر است از استفاده از این اپ‌ها پرهیز کنید و اپ‌های دیگری را جایگزین آن‌ها نمایید. در بیشتر مواقع می‌توانید اپ‌های داده‌پسندتری را بیابید که علاوه بر این که نیازهای شما را برآورده می‌کنند، هزینه‌ی اینترنت شما را بالا نمی‌برند.

برخی از نمونه‌ها:

 Facebook Lite یک جایگزین مناسب با مصرف کم داده برای اپلیکیشن رسمی فیس‌بوک است که موجب مصرف کم‌تر باتری نیز می‌شود.
 Facebook Messenger Lite جایگزین مناسبی برای پیام‌رسان فیس‌بوک با مصرف کم داده محسوب می‌شود.
 Hermit Lite Apps به شما اجازه می‌دهد شمار زیادی از اپ‌های پرمصرف را جایگزین اپ‌های کم‌مصرف کنید و در مصرف داده تلفن همراه خود صرفه‌جویی کنید.

 ۴. استفاده از مرورگر کم‌مصرف

مرورگرهای مختلفی در فروشگاه پلی گوگل موجود هستند که موجب صرفه‌جویی فراوان در مصرف اینترنت تلفن همراه می‌شوند. Opera Mini و UC Browser Mini دو نمونه‌ی مطرح از این مرورگرهای اینترنتی هستند. همچنین Flynx با لود لینک‌ها در پس‌زمینه (ترفندستان) و استفاده از روش‌های مختلف برای حذف جاوااسکریپت‌ها و تبلیغات اضافی در صفحات موجب کاهش شدید مصرف داده به هنگام وب‌گردی می‌شود.

 
کاهش مصرف
 

 ۵. تنظیم به‌روزرسانی اپ‌ها تن‌ها از طریق وای‌فای

شما قطعاً مایل نیستید هنگامی که از بسته‌ی محدود اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنید، اپ‌ها به طور خودکار آپدیت شوند. بدین منظور اپ Google Play را اجرا کرده و از طریق منو به Settings بروید. اکنون در قسمت Auto-update apps می‌توانید تعیین نمایید اپ‌ها تن‌ها از طریق وای‌فای به طور خودکار آپدیت شوند یا کلاً به طور خودکار آپدیت نشوند.

 
کاهش مصرف
 

 ۶. محدود کردن مصرف داده در پشت‌زمینه

اگر از اپ‌هایی استفاده می‌کنید که منجر به مصرف شدید داده‌ها می‌شوند، حدأقل کاری که می‌توانید بکنید این است که مصرف داده توسط آن‌ها را در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و اصطلاحاً در پشت‌زمینه در حال اجرا هستند را محدود کنید. با مراجعه به Settings و سپس Data usage می‌توانید لیستی از اپ‌ها و میزان استفاده‌ی هر کدام از داده تلفن همراه را مشاهده کنید.

 
کاهش مصرف
 

اپ مورد نظر را لمس کنید و گزینه‌ی Restrict app background data را فعال نمایید. این کار باعث می‌شود اپ دیگر در زمانی که در حال اجرا نیست نتواند از داده‌ی تلفن همراه استفاده کند.

 ۷. فعال‌سازی فشرده‌سازی داده در کروم

اگر از مرورگر Chrome در اندروید استفاده می‌کنید اطمینان پیدا کنید که قابلیت صرفه‌جویی در داده در آن فعال است. این کار با فشرده‌سازی اطلاعات ردوبدل‌شده صورت می‌گیرد و در نهایت منجر به کاهش مصرف داده می‌شود.

 
کاهش مصرف
 

برای این کار در محیط کروم به Settings و سپس Data Saver مراجعه نمایید و اطمینان پیدا کنید که وضعیت On فعال است. در این صفحه می‌توانید گرافی از مصرف داده را نیز مشاهده کنید.

 ۸. محتوای حافظه نهان برای استفاده آفلاین

یک راه خوب برای کاهش مصرف داده تلفن همراه ذخیره‌سازی محتوای اپ‌ها در حافظه‌ی نهان یا کش (Cache) است. به عنوان مثال اپلیکیشن Google Maps به شما اجازه می‌دهد نقشه‌ها را در گوشی خود ذخیره کنید تا هنگامی که آفلاین هستید نیز بتوانید از آن‌ها بهره ببرید. یا اپلیکیشن Spotify به شما اجازه می‌دهد موزیک‌ها و پلی‌لیست‌ها را در گوشی خود ذخیره نمایید بدون نیاز به آنلاین بودن آن‌ها را گوش دهید.

 
کاهش مصرف
 

همچنین YouTube به شما اجازه می‌دهد ویدیو‌ها را هنگامی که در حال استفاده از وای‌فای هستید ذخیره کنید تا بتوانید آن‌ها را آفلاین نیز تماشا کنید. شما بایستی بررسی نمایید اپ محبوب شما نیز چنین قابلیتی دارد تا در هنگام استفاده از وای‌فای بتواند اطلاعات را ذخیره‌سازی نماید.

 ۹. فشرده‌سازی داده با Opera Max

اپلیکیشن Opera Max تمامی داده‌ها را پیش از ارسال به گوشی شما فشرده‌سازی می‌کند و منجر به کاهش مصرف داده تلفن همراه می‌گردد. این قابلیت به هنگام وب‌گردی، مشاهده ویدیو، گوش دادن به موزیک و دیگر فعالیت‌های آنلاین عمل می‌کند.

 
کاهش مصرف
 

البته دقت کنید به عنوان مثال کیفیت ویدیوهای آنلاین به این ترتیب کاهش پیدا می‌کنند، اما از طرف دیگر حجم مصرفی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 ۱۰. بهینه‌سازی تنظیمات اپ‌ها

علاوه بر اقدامات عمومی که بایستی انجام دهید، بسیاری از اپ‌ها دارای تنظیمات داخلی جهت صرفه‌جویی در مصرف داده نیز هستند. به عنوان مثال اپ‌های Twitter، YouTube و Instagram نمونه‌ای از این اپ‌ها هستند که دارای تنظیماتی برای صرفه‌جویی در داده هستند.

 Twitter

اپ Twitter را اجرا نمایید. در منو، Settings and Privacy و سپس Data usage را لمس کنید. در این صفحه می‌توانید اجرای خودکار ویدیو‌ها به هنگام استفاده از اینترنت تلفن همراه را محدود نمایید.

 کاهش مصرف

 
Instagram

پس از اجرای اپ به صفحه پروفایل خود رفته و در بالای سمت راست صفحه، سه‌نقطه را لمس کنید. اکنون Cellular Data Use را انتخاب کرده و در نهایت Use less data را انتخاب نمایید.

 
کاهش مصرف
 
YouTube

اپ را اجرا کرده و در بالای سمت راست صفحه، سه‌نقطه را لمس کنید. General را لمس کرده و گزینه‌ی Limit mobile data usage را فعال نمایید. شما همچنین می‌توانید اجرای خودکار ویدیوهای بعدی را با خاموش کردن Autoplay غیرفعال نمایید.

 
کاهش مصرف
 

صفحه‌ی تنظیمات اپ‌های محبوب خود را بررسی نمایید. ممکن است چنین گزینه هایی در آن برای کاهش مصرف داده تلفن همراه گنجانده شده باشد. 
 
 
۶ قابلیت مخفی در اینستاگرام

 اتاق خبر ۲۴: اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند هر چه به قابلیت‌های بیش‌تری مجهز می‌شوند، برخی از ویژگی‌های آن‌ها در زیر انبوهی از مراحل و انتخاب‌ها مدفون می‌گردند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی که اینستاگرام فعالیت خود را شروع کرد تن‌ها یک اپ ساده برای اعمال فیلترهای مختلف روی تصاویر بود، اما اکنون به یک شبکه‌ی اجتماعی بزرگ و ویرایشگر تصاویر حرفه‌ای تبدیل شده است. در این ترفند به معرفی ۶ قابلیت کم‌تر شناخته‌شده‌ی اینستاگرام می‌پردازیم که نسبت به دیگر قابلیت‌های آن مخفی‌تر هستند.

 اعمال سلیقه بیش‌تر به فیلتر‌ها

به هنگام راه‌اندازی اینستاگرام، تن‌ها می‌شد فیلتر‌ها را فعال یا غیرفعال کرد. این قابلیت برای تصاویر کم‌کیفیتی که توسط گوشی‌های هوشمند اولیه گرفته می‌شد مناسب به نظر می‌رسید، اما اکنون دیگر مناسب تصاویر باکیفیتی که توسط گوشی‌های مدرن‌تر گرفته می‌شود نیست. خوشبختانه اینستاگرام امکان تغییر شدت و میزان هر فیلتر را به اپ خود اضافه کرده است.

هنگامی که یک فیلتر را به تصویر خود اضافه می‌کنید، فیلتر را برای دوم مجدد لمس کنید تا یک نوار لغزنده بین ۰ تا ۱۰۰ مشاهده کنید. اگر مایلید فیلتر به صورت نامحسوس به تصویر اضافه شود می‌توانید آن را میان ۲۰ الی ۵۰ تنظیم کنید.

 مقایسه نسخه اصلی تصویر با نسخه ویرایش‌شده

هر چقدر هم هنگام ویرایش تصاویر خود دقت کنید ممکن است گاهی زیاده‌روی کنید. در واقع مرز باریکی بین یک تصویر ویرایش‌شده‌ی عالی با یک تصویر ویرایش‌شده‌ی مضحک وجود دارد. راه ساده‌ای که برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد، مقایسه‌ی نسخه‌ی اصلی تصویر با نسخه‌ی ویرایش شده است.

در اینستاگرام، هنگامی که بر روی تصویر یک فیلتر اعمال کردید و ویرایش‌هایی نیز صورت دادید، اگر انگشت خود را بر روی تصویر پیش‌نمایش قرار دهید و نگه دارید، تصویر اصلی را بدون فیلتر و بدون ویرایش مشاهده می‌کنید. کافی است انگشت خود را ر‌ها کنید تا مجدد نسخه‌ی ویرایش‌شده و همراه با فیلتر را مشاهده کنید.

 سازمان‌دهی فیلتر‌ها

واضح است که برخی از فیلترهای اینستاگرام بسیار کاربردی هستند و برخی نه. در میان انتخاب‌های زیاد فیلتر‌ها برخی از آن‌ها قطعاً بیش از بقیه مورد پسند شما هستند.

برای سازمان‌دهی و نظم‌بخشی فیلتر‌ها جهت سفارشی‌سازی آن‌ها می‌توانید موارد محبوب را در ابتدای انتخاب‌های خود قرار دهید. برای این کار به انتهای لیست فیلتر‌ها بروید و Manage را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید چینش فیلتر‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید و فیلترهایی که دوست ندارید را با برداشتن تیک آن از لیست فیلتر‌ها محو کنید و آن‌هایی که فعال نیستند را نیز فعال کنید.

 به‌اشتراک‌گذاری بیش از یک تصویر در یک پست

اینستاگرام اخیراً راهی برای به‌اشتراک‌گذاری تا ۱۰ تصویر در یک پست را اضافه کرده است. این موضوع باعث می‌شود به اشتراک‌گذاری تصاویر مرتبط به هم بیش از قبل آسان شود.

به هنگام ایجاد یک پست جدید، ابتدا (ترفندستان) تصویر اول را انتخاب کنید و سپس دکمه‌ی Select Multiple را لمس نمایید. سایر تصاویری که مایلید منتشر شوند را نیز انتخاب کنید و به مرحله‌ی بعدی که صفحه‌ی فیلتر‌ها هستند بروید. شما می‌توانید یک فیلتر خاص را به تمام تصاویر اضافه کنید یا هر یک را به طور مجزا ویرایش کنید.

پس از به‌اشتراک‌گذاری تصویر توسط شما، فالوئرهای شما ابتدا تصویر اول را مشاهده می‌کنند و می‌توانند با حرکت دادن انگشت خود روی تصویر، مابقی تصاویر را نیز مشاهده کنند.

 حذف پیش‌نویس‌ها

تاکنون پیش آمده است که بعد از ویرایش یک عکس از به اشتراک گذاشتن آن منصرف شوید؟ به طور پیش‌فرض، اینستاگرام شما را تشویق می‌کند تا آن را به عنوان یک پیش‌نویس یا Draft ذخیره کنید. این موضوع یک قابلیت خوب محسوب می‌شود، مگر آن که تعداد این تصاویر پیش‌نویس زیاد شوند به طوری که به هنگام اشتراک عکس جدید تعداد زیادی از آن‌ها را مشاهده کنید.

برای حذف یک Draft، دکمه‌ی Manage در قسمت Drafts را لمس کنید. سپس Edit را لمس کرده و پیش‌نویس‌هایی که مایلید حذف شوند را انتخاب کنید. اکنون Discard Posts را لمس نمایید تا این پیش‌نویس‌ها حذف شوند.

 ارسال پیام مستقیم به دوستان

با وجود این که اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر برای عموم است، با اینستاگرام می‌توانید به دوستان خود به طور خصوصی پیام دهید یا اصطلاحاً دایرکت بفرستید. این قابلیت موجب می‌شود تصاویر اینستاگرام را بدون نیاز به اپ‌های پیام‌رسان دیگر برای دوستان خود به طور خصوصی ارسال کنید.

برای این کار می‌توانید مستقیم وارد صفحه پیام‌ها شوید (با انتخاب آیکن موشک در بالای سمت راست صفحه) یا در صفحه پروفایل هر فرد از طریق Send Message پیام ارسال نمایید یا آیکن موشک را در زیر هر پست انتخاب کنید. 
 
 اینستاگرام
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *