رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بدن‌مان را آماده ماه رمضان کنیم/ سبزی خوردن را خانگی بکاریم و بخوریم/ معجزه‌ای برای درمان دیابت/ رابطه چروک پوست با شکستگی استخوان

9:51 - 23 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۳۳۶
پارکینسون را بیشتر بشناسید، نکات تغذیه‌ای برای روزه اولی‌ها، سبزی خوردن را خانگی بکاریم و بخوریم، معجزه‌ای برای درمان دیابت، رابطه چروک پوست با شکستگی استخوان و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجای ، پارکینسون را بیشتر بشناسید، نکات تغذیه‌ای برای روزه اولی‌ها، سبزی خوردن را خانگی بکاریم و بخوریم، معجزه‌ای برای درمان دیابت، رابطه چروک پوست با شکستگی استخوان و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.
 
به مناسبت 23 اردیبهشت روزجهانی پارکینسون؛ پارکینسون را بیشتر بشناسید
 
جام جم آنلاین: فردی که نشانه‌های اولیه لرزش را در خود احساس می‌کند، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند. شمار مردان مبتلا به این بیماری دو برابر زنان است و بیشتر بیماران بیش از پنجاه سال دارند. ولی گاهـی در میان جوانان نیز دیده می‌شود. پراکندگی بیماری پارکینسون در هـمه جهان یکسان است. ضمن آن که آمار دقیقی درباره تعداد مبتلایان به این بیماری در ایران وجود ندارد. گاهی این بیماری با علائم مربوط به سالخوردگی اشتباه گرفته می‌شود. گمان می‌رود کندی حرکت فرد سالخورده، ناشی از آرام بودن فرد، سفتی ماهـیچه‌هــا از آرتروز و خمیدگی قامت به سبب پوکی استخوان و مانند است. به همین دلیل مراجعه به پزشک دیرتر و درمان هم دیر آغاز می‌شود. هـیچ آزمایشی برای اثبات بیماری وجود ندارد و انجام ام‌آر‌آی و مانند آن، تنها برای تشخیص بیماری‌ها مانند تومور یا سکته مغزی است. دانشمندان پیوندهایی میان این بیماری و پیری، وراثت، مواد سمی محیطی و رادیکال‌های آزاد پیدا کرده‌اند اما هـیچ‌کدام از این دلایل علت دقیقی درباره دلایل ابتلا به بیماری محسوب نمی‌شوند. شمار اندکی از بیماران هستند که به دلیل پیشینه خانوادگی ابتلا به پارکینسون در میان پدر، مادر، خواهر یا برادر، در سال‌های جوانی گرفتار پارکینسون می‌شوند. پارکینسون به آهـستگی بیمار را گرفتار می‌کند و پیشرونده است. درمان قطعی ندارد و تنها می‌توان آن را مهار کرد. بهره‌گیری از جراحی در پارکینسون تنها در افرادی که بیماری آنها پیشرفت زیادی کرده باشد به‌گونه‌ای که دیگر مصرف دارو پاسخگو نباشد، امکان‌پذیر است اما حتی جراحی به معنای درمان قطعی بیماری محسوب نمی‌شود. ضمن آن‌که جراحی برای افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای حاد مانند بیمار‌های ریوی، کلیوی، سرطان، فراموشی و اختلالات روانی پیشنهاد نمی‌شود.

سلامت

تاثیر استرس روی ظاهر افراد
 
موقع استرس به دلیل افزایش هورمون‌هایی مانند کورتیزول و آدرنالین، بدن برخی تغییرات را ایجاد می‌کند که در سلامتی و همچنین زیبایی ظاهر احساس می‌شوند. در اینجا اثرات استرس روی پوست و مو را بررسی می‌کنیم. استرس یک احساس فشار جسمی یا روحی است که به دلیل شرایط نامساعد، شکست، عصبانیت و غیره بروز می‌کند. میزان کم استرس عادی و حتی مفید است، چون مانع از به خطر افتادن فرد یا اخذ تصمیمات نادرست می‌شود. با این وجود در اکثر موارد استرس اثرات منفی دارد، چون به شیوه‌ای غیرقابل کنترل و با وضعیتی آسیب‌رسان به کیفیت زندگی بروز می‌کند. اگر استرس به دلیل مجموعه‌ای از احساسات منفی بروز کند، باعث بروز علائم جسمی قابل مشاهده و حتی غیرقابل جبران می شود. به دلیل افزایش هورمون‌هایی مانند کورتیزول و آدرنالین بدن برخی تغییرات را ایجاد می‌کند که در سلامتی و همچنین زیبایی ظاهر احساس می‌شوند. در این میان پوست بیشترین آسیب را می‌بیند و زیبایی فرد دستخوش مشکلات جدی می‌شود. سیاهی و گودی زیر چشم، خشک شدن پوست، بروز آکنه، ضایعات پوستی و کهیر، ریزش مو، چین و چروک زودهنگام، افزایش سرعت سفیدی مو، ایجاد خطوطی روی ناخن ها، ایجاد تاول در دست ها، عفونت پوست از تاثیرات استرس است.

سلامت
 
نکات تغذیه ای برای روزه اولی‌ها/ چگونه بدن خود را آماده ماه رمضان کنیم؟
 
باشگاه خبرنگاران: ۲ هفته تا ماه رمضان و بهره وری از فیض معنوی و تاثیرات مثبت روزه داری باقی مانده در این مدت با رعایت برخی تدابیر طب سنتی به آسانی روزهای گرم ماه مبارک رمضان را سپری کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید. ماه رمضان و روزه داری همیشه با حال و هوای خاص معنوی، اثرات جسمانی بسیار زیادی دارد و در مطالعات متعددی نقش موثر روزه‌داری در بهبود بیماری‌های مختلف نشان داده شده است. اکنون بسیاری از افراد نگران روزه‌داری سخت و ضعف بدنی به خصوص عطش و تشنگی خود در فصل گرما هستند اما با رعایت برخی تدابیر طب سنتی و سبک زندگی سالم می‌توان جسم را آماده روزه‌داری کرد. بنابراین روزه اولی‌ها از مصرف مواد ساندویجی، فست فود‌ها و غداهای ادویه دار، شیرینی جات قنادی‌ها به دلیل افزایش صفرای بدن پرهیز کرد زیرا اکثر نوجوانان طبع صفراوی دارند و این مواد غذایی موجب افزایش صفرا و آسیب به سلامتی بدن می‌شود. برای کاهش صفرا و آمادگی بدن جهت روزه داری توصیه می‌شود تا از ترکیب عرق شاتره، کاسنی، بیدمشک و مقداری سنکجبین استفاده کنند.

سلامت

معجزه‌ای برای درمان دیابت
 
یکی از ادویه‌های بسیار معطر که مورد استفاده سرآشپز‌ها برای طعم دار کردن خوراکی و دسر‌ها قرار می‌گیرد دارچین است. استفاده از دارچین به عنوان دارو از زمان‌های قدیم متداول بوده و این ادویه محبوب در مصر باستان، چین و هند برای آشپزی و تهیه دارو مورد استفاده قرار می‌گرفته است. علاوه بر کاهش و کنترل قند خون مصرف دارچین می‌تواند سبب کاهش تری گلیسرید خون (چربی خون) و (LDL) سطح کلسترول بد خون شود. برخی افراد به دارچین حساسیت دارند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از مصرف این ماده حتماً تست آلرژی انجام شود، زیرا دارچین می‌تواند باعث باعث سوزش زبان، ایجاد زخم و یا سوزاندن پوست در برخی مواقع شود. دارچین را می‌توانید به خوراکی‌های خود از جمله قهوه، چای، کاکائو، غلات صبحانه و یا سایر خوراکی‌ها اضافه کنید و از طعم خوش مواد غذایی به همراه خواص درمانی این ادویه پرخاصیت بهره‌مند شوید. در عین حال افرادی که پس از مدتی استفاده، مصرف دارچین را قطع کرده‌اند، دوباره با افزایش قند خون مواجه شده‌اند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند مصرف دارچین حالت استمرار و مداومت در رژیم غذایی فرد داشته باشد. کارشناسان میزان استفاده مناسب از دارچین را حدود سه الی ۶ گرم در روز می‌دانند و استفاده بیشتر از آن خاصیت ویژه‌ای برای بدن ندارد.


سلامت

سبزی خوردن را خانگی بکاریم و بخوریم!
 
افکارنیوز: خانم خانه سفره ناهار را پهن کرده، بشقاب‌ها و قاشق و چنگال‌ها را داخلش چیده و دیس غذا را وسط آن قرار داده است. اعضای خانواده با ذوق و شوق دور آن می‌نشینند و خوشحالند که می‌خواهند یک بار دیگر در کنار هم دستپخت خوش‌طعم مادر را بچشند. همه چیز عالی است، اما عالی‌تر از همه آن بشقاب بزرگ سبزی خوردن است که کنار دیس غذا می‌درخشد و سبزی‌های معطر و خوش‌آب و رنگ داخلش را به رخ می‌کشد. برای اعضای خانواده این سبزی‌ها عطر و طعم دیگری دارد؛ چون آنها را خانم خانه با دستان هنرمند خود کاشته و برداشت کرده است. این‌ها سبزی خوردن خانگی هستند. شما هم دوست دارید سبزی خوردن بکارید؟ به راحتی می‌توانید. داشتن یک گلدان یا باکس و کمی بذر کافی است تا شما هم بتوانید لذت کاشتن سبزی خوردن را حس کنید. تربچه، شاهی، تره و ریحان از جمله سبزی‌هایی است که به راحتی می توانید رد خانه بکارید.
 
سلامت

پفک چه بلایی سر دندان و معده شما می آورد؟
 
خوردن پفک به دلیل خاصیت حجیم شده آن باعث خستگی سیستم گوارش به ویژه معده می‌شود. استفاده از پفک و مواد مشابه غذایی در کودکان و نوجوانان در حال رشد باعث اختلال در رشد آنها می‌شود زیرا مصرف این ماده چسبنده و حجیم شده باعث اشغال حجم زیادی از معده، اشغال مضاعف، ‌خستگی سیستم گوارش و فلج شدن معده می‌شود. پفک ماده غذایی حجیم شده و چسبنده‌ای با رنگ‌های مصنوعی مجاز است که به دلیل جذابیت خاص و نوع بسته بندی‌اش مورد توجه گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان می‌شود. این خوراکی به دلیل نشاسته موجود در ذرت، طبیعت خاص خود و خاصیت چسبندگی که دارد در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان باعث ایجاد آسیب‌های جدی می‌شود. این ماده غذایی غیر مجاز که فاقد ارزش غذایی علاوه بر ایجاد چسبندگی در دندان ها سلامت وضعیت دهان و سلامت عمومی بدن را به خطر می‌اندازد. توصیه می‌شود این ماده غذایی غیر مجاز که فاقد ارزش غذایی علاوه بر ایجاد چسبندگی در دندانها سلامت وضعیت دهان و سلامت عمومی بدن را به خطر می‌اندازد.توصیه می شود مواد جایگزینی بر اساس فرهنگ دیرینه‌ ما از جمله میوه‌های خشک شده به جای پفک در برنامه غذایی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود.

سلامت

آیا چین و چروک پوست خطر شکستگی استخوان را پیشگویی می کند
 
ایرنا: مطالعات اولیه بر ارتباطی میان چین و چروک پوست و پوکی استخوان دلالت دارد، اما هنوز به بررسی و شواهد علمی بیشتر نیاز است تا این موضوع به طور دقیق مشخص شود. پوکی استخوان شایعترین بیماری متابولیکی استخوان است که در آن تراکم استخوان‌‌ها کاهش یافته و متخلخل‌تر می‌شوند. این بیماری نتیجه نبود تعادل بین ساخت استخوان جدید و برداشت استخوان قدیمی است، به طوری که پس از 40 سالگی، تراکم استخوان‌‌ها صرفا کاهش می یابد و این روند تا پایان عمر ادامه می‌ یابد. برخی از پروتئین هایی که در سلامت اسکلتی عضلانی نقش دارند، به طور مشترک سبب ایجاد قوام و سلامت پوست نیز می شوند که از جمله مهمترین این پروتئین ها می توان به کلاژن اشاره کرد. با توجه به تشابه اسکلت و ساختار پروتئینی استخوان با پوست، برخی محققان بروز همزمان تغییرات پوستی با پوکی استخوان را بررسی کرده اند و این فرضیه که بین نازکی و چین و چروک پوست و پوکی استخوان رابطه وجود دارد، مطرح شده است.

سلامت

قهوه بهتر از قرص‌های مسکن دردتان را تسکین می‌دهد
 
براساس نتیجه گیری محققان، بیماران مبتلا به دردهای مزمن به جای صرفا مصرف داروهای مسکن می توانند با روی آوردن به عادت های خواب بهتر و یا مصرف داروهای خواب آور همزمان با استفاده از آنچه موجب افزایش هوشیاری در طول روز (مانند قهوه) می شود، چرخه درد خود را بشکنند.

سلامت
 
خوردن ماست به سلامت استخوان‌های سالمندان کمک می‌کند
 
مهر: افزایش مصرف ماست با تراکم بیشتر استخوان لگن و کاهش قابل توجه ریسک پوکی استخوان در مردان و زنان همراه است. پوکی استخوان بیماری مزمن مرتبط با کاهش مقاوت استخوان و افزایش ریسک شکستگی استخوان است. مطالعه جدید نشان داده است هر واحد افزایش در میزان ماست در زنان موجب کاهش استئوپنیا تا ۳۱ درصد و پوکی استخوان تا ۳۹ درصد می شود. در عوض در مردان، مصرف ماست منجر به کاهش ۵۲ درصدی پوکی استخوان می شود. ماست منبع غنی مواد مغذی مختلف برای تولید استخوان است. داده ها نشان می‌دهد افزایش مصرف ماست می تواند شیوه ای برای حفظ سلامت استخوان‌ها باشد. محققان دریافتند میزان تراکم استخوان لگن و گردن در زنانی که بیشترین مصرف ماست را داشتند ۳.۱ تا ۳.۹ درصد بیشتر بود. شاخص شکست استخوان در مردان دارای بالاترین مصرف ماست ۹.۵ درصد کمتر بود.

سلامت

نسخه میوه ای برای عضلات!
 
عصرایران:ممکن است فکر کنید پتاسیم یک ماده معدنی برای کمک به حفظ تعادل الکترولیت و نه رشد عضلات محسوب می شود. اما برای ساخت پروتئین و عضله دریافت پتاسیم به میزان کافی از رژیم غذایی نیاز است. هنگامی که قصد دارید عضلات خود را تقویت کنید و عضله سازی انجام دهید، این که چه مواد غذایی مصرف می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. در این میان، ممکن است میوه ها نخستین گزینه هایی نباشند که به ذهن شما خطور می کنند. اما میوه ها نیز به اندازه مواد غذایی دیگر مهم هستند. پتاسیم موجود در میوه ها به ساخت و تقویت عضلات کمک می کند، کربوهیدارت ها از عضله سوزی برای تولید سوخت جلوگیری می کنند و آنتی اکسیدان ها از عضلات در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. روش های مختلفی برای افزودن میوه ها به رژیم غذایی عضله ساز و بهره‌مندی از تمام فواید تغذیه ای آنها وجود دارند. کار خود را می توانید با افزودن میوه ها به وعده های غذایی آغاز کنید. میوه ها گزینه کربوهیدارتی خوبی به عنوان یک خوراکی مقوی پس از تمرینات ورزشی هستند. میوه ها را می توانید با ماست یونانی یا پودر پروتئین خود ترکیب کنید تا نیازهای بدن خود به مواد مغذی برای عضله سازی، ترمیم عضلات و آبرسانی را پاسخگو باشید. همچنین، میوه ها میان وعده هایی آسان و خوشمره هستند.
 
سلامت

/انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *