رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دلیل مرگ ۹۰درصد سرطانی‌های ایران/ داشتن «احساس جوانی» طول عمر را افزایش می دهد

10:47 - 22 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۰۸۸
دلیل مرگ ۹۰درصد سرطانی‌های ایران ،داشتن «احساس جوانی» طول عمر را افزایش می دهد، دارچین، معجزه‌ای برای درمان دیابت و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.
سلامتی
دلیل مرگ ۹۰درصد سرطانی‌های ایران ،داشتن «احساس جوانی» طول عمر را افزایش می دهد، دارچین، معجزه‌ای برای درمان دیابت و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.  جزئیات را در ادامه بخوانید...
 
 
 
 
 
 
 دلیل مرگ ۹۰درصد سرطانی‌های ایران
 
 تسنیم: ایرج خسرونیا با تشریح سرطان‌های رایج بین زنان و مردان ایرانی اظهار داشت: بیشترین سرطان در مردان ایرانی مربوط به سرطان معده است و بیشترین سرطان بین زنان ایرانی نیز مربوط به سرطان پستان است ولی سخت‌ترین سرطان از نظر درمانی نیز مربوط به سرطان معده است.
خسرونیا به انجام آزمایش برای پیشگیری از دو عفونت اشاره کرد و گفت: عفونت دهان و دندان از عفونت‌های مهمی است که اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود عفونت آن باعث شیوع سرطان در دستگاه گوارش می‌شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: همچنین عفونت هلیکوباکتر در معده نیز بسیار مهم و خطرناک است و یکی از عوامل مهم شیوع سرطان معده در طولانی‌مدت خواهد بود.

خسرونیا خاطرنشان کرد: در دنیا بالغ بر 30 درصد مبتلایان به سرطان فوت می‌کنند ومابقی درمان می‌شوند، ولی در ایران بالغ بر 90 درصد مبتلایان به سرطان فوت می‌کنند، زیرا تشخیص سرطان در ایران دیرهنگام صورت می‌پذیرد، چون بیمه‌ها آزمایشات را به‌صورت مناسب پوشش نمی‌دهند، درحالی که باید مردم کشورمان به‌مانند مردم دیگر کشورها سالی دو بار به‌طور رایگان چکاپ و آزمایش شوند.

سرطان 
 
 داشتن «احساس جوانی» طول عمر را افزایش می دهد

 مهر: دانشمندان از حدود ۶۵۰۰ فرد ۵۲ سال به بالا سوال کردند «احساس می کنید چند سال تان است؟». آنها تا هشت سال بعد این افراد را تحت نظر داشتند و دریافتند ۸۶ درصد آنهایی که احساس جوان تر بودن می کردند در مقایسه با ۷۵ درصد کسانی که احساس پیری بیشتری داشتند همچنان زنده بودند.

در حدود ۸۲ درصد پاسخ دهندگان که احساسی مطابق سن خودشان داشتند نیز زنده بودند.

مطالعه نشان داد افرادی که احساس جوان تربودن می کردند عمر طولانی تری هم داشتند.

بررسی جداگانه دلایل مرگ نشان داد رابطه قوی ای بین سنی که خود فرد گزارش می دهد و مرگ قلبی-عروقی وجود دارد.

متخصصان سلامت معتقدند حس بهتر موجب می شود عادات سالم تری در زندگی را دنبال کنید که موجب افزایش طول عمر شما می شود.

 طول عمر
 
 این چربی سوز طبیعی لاغرتان می کند!

 جام: كار آمدترین روش برای لاغری و کاهش وزن شیوه‌ای است كه با تمركز بر رژیم غذایی و اصلاح برنامه غذایی، به افراد توصیه می‌كنند با انجام حركات ورزشی در مدت زمان مشخصی به كاهش وزن خود كمك كنند. این شیوه كه توسط بسیاری از مكاتب درمانی به مراجعان توصیه می‌شود، مصرف گیاهان دارویی، سبزی‌ها و خوراكی‌های طبیعی را در رژیم غذایی سه‌گانه مهم‌ترین عامل برای كنترل وزن و پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن می‌دانند.

 
چربی‌سوز طبیعی بخورید

گنجاندن زنجبیل و سیر در برنامه غذایی یكی از بهترین روش‌ها برای كاهش وزن است. این گیاه دارویی به‌ دلیل خاصیت چربی‌سوزی كه دارد، اگر همزمان با مصرف غذا مصرف شود می‌تواند به چربی‌سوزی و كنترل افزایش وزن پرداخته و حتی در مواردی به كاهش وزن نیز كمك كند. برای مصرف این گیاه می‌توانید از پودر گیاه خشك‌ شده زنجبیل در ماست یا غذا استفاده كنید یا این سبزی را به‌ صورت تازه تفت داده و با كمك آن غذاهای خود را طبخ كنید. این گیاه به‌ دلیل داشتن ماده‌ای اسیدی در بافت خود آنزیم‌های معده را تحریك كرده و موجب افزایش سوخت‌ و ساز و متابولیسم بدن می‌شود.

 
با زنجبیل كالری بسوزانید

همه افرادی كه به كاهش وزن اهمیت می‌دهند با كالری آشنا هستند و می‌دانند كه سوزاندن كالری‌های اضافه در بدن یكی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل است. زنجبیل به‌ دلیل خواصی كه دارد، موجب تقویت حركات حلقوی ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شود و به این ترتیب شرایط بهتری را برای هضم و جذب موادغذایی در دستگاه گوارش به‌ وجود می‌آورد، ضمن آن‌ كه موجب افزایش سوخت‌ و‌ ساز چربی‌ها و كالری‌های اضافه در بدن می‌شود.

 
كنترل چاقی درونی با گیاه‌ درمانی

مصرف زنجبیل به‌ صورت پودر شده یا رنده شده گیاه تازه آن به همراه مواد‌ غذایی تاثیر زیادی در كاهش جذب كلسترول خون و سطح كلسترول كبد دارد. مصرف این گیاه دارویی موجب از بین رفتن كلسترول در جریان گردش خون شده و در نهایت موجب دفع آنها از بدن می‌شود. بنابراین گنجاندن این گیاه دارویی در برنامه غذایی به انسان كمك می‌كند تا به تعدیل و كنترل میزان چربی دریافتی در بدن بپردازد و از جذب چربی‌های اضافی درون اندام‌ها و بافت‌ها نیز پیشگیری كند.

 چربی سوز
 
 دارچین، معجزه‌ای برای درمان دیابت

باشگاه خبرنگاران: یکی از ادویه‌های بسیار معطر که مورد استفاده سرآشپز‌ها برای طعم دار کردن خوراکی و دسر‌ها قرار می‌گیرد دارچین است.
استفاده از دارچین به عنوان دارو از زمان‌های قدیم متداول بوده و این ادویه محبوب در مصر باستان، چین و هند برای آشپزی و تهیه دارو مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

دو نوع از دارچین وجود دارد:
 
سیلان و کاسیا، که هر دو از پوست درختان همیشه سبز به دست می‌آیند.
 
دارچین سیلان در جنوب آمریکا، آسیای جنوب شرقی، و غرب هند رشد می‌کند، در حالی که دارچین کاسیا در آمریکای مرکزی، چین و اندونزی وجود دارد. این دو دارچین در شکل ظاهری و طعم اندکی باهم متفاوت هستند.

کارشناسان در یک مطالعه که در مجله مراقبت دیابت در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، بر روی ۶۰ زن و مرد داوطلب مبتلا به دیابت نوع ۲ که قرص دیابت مصرف می‌کردند آزمایش استفاده از دارچین به عنوان داروی کاهنده قند خون را آزمایش کرده‌اند.

شرکت کنندگان در گروه‌های مختلف به میزان ۱، ۳ و ۶ گرم دارچین کاسیا را به شکل کپسول به مدت ۴۰ روز مصرف کردند. پس از این زمان و با آزمایش خون پزشکان دریافتند سطوح قند خون داوطلبان بین ۱۸ و ۲۹ درصد در هر سه گروه که دوزهای مختلفی از دارچین را دریافت کرده‌اند کاهش یافته است.

در عین حال این مطالعه نشان داد که استفاده از دارچین برای مبتلایان به دیابت نوع یک تاثیر خاصی در کاهش قند خون ندارد.

علاوه بر کاهش و کنترل قند خون مصرف دارچین می‌تواند سبب کاهش تری گلیسرید خون (چربی خون) و (LDL) سطح کلسترول بد خون شود.

برخی افراد به دارچین حساسیت دارند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از مصرف این ماده حتماً تست آلرژی انجام شود، زیرا دارچین می‌تواند باعث باعث سوزش زبان، ایجاد زخم و یا سوزاندن پوست در برخی مواقع شود.

دارچین را می‌توانید به خوراکی‌های خود از جمله قهوه، چای، کاکائو، غلات صبحانه و یا سایر خوراکی‌ها اضافه کنید و از طعم خوش مواد غذایی به همراه خواص درمانی این ادویه پرخاصیت بهره‌مند شوید.

در عین حال افرادی که پس از مدتی استفاده، مصرف دارچین را قطع کرده‌اند، دوباره با افزایش قند خون مواجه شده‌اند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند مصرف دارچین حالت استمرار و مداومت در رژیم غذایی فرد داشته باشد.

کارشناسان میزان استفاده مناسب از دارچین را حدود سه الی ۶ گرم در روز می‌دانند و استفاده بیشتر از آن خاصیت ویژه‌ای برای بدن ندارد.
 
دارچین 
 
 کشف ژن افسردگی در کودکان
 
 ایرنا: محققان دانشگاه تگزاس در مطالعه روی کودکان حامل این ژن متوجه شدند که این کودکان برای ابتلا به افسردگی مستعدتر بودند و واکنش های شدیدی نسبت به موقعیت های استرس آور نشان می دادند.

به نظر می رسد که این ژن مرتبط با واریان هایی باشد که با ابتلا به اختلال دو قطبی ارتباط دارند.

اختلال دوقطبی (یا شیدایی - افسردگی) نوعی اختلال خلقی و یک بیماری روانی است. افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید خلقی می‌شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند.

بیماری معمولاً با دوره‌ای از افسردگی آغاز می شود و پس از یک یا چند دوره از افسردگی، دوره شیدایی بارز می‌شود.

محققان در این مطالعه سلول های تک هسته ای خون محیطی را در 18 کودک و نوجوان تجزیه و تحلیل کردند.

محققان این افراد را در سه گروه: بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی، فرزندان تحت تاثیر قرار نگرفته از والدین مبتلا به اختلال دو قطبی و فرزندان والدینی که هیچ سابقه اختلال های روانی نداشتند، تقسیم کردند.

نتیجه این تجزیه و تحلیل ها نشان داد که در قیاس با کودکان گروه کنترل، بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی و فرزندان تحت تاثیر قرار نگرفته از والدین مبتلا به اختلال دو قطبی، تغییرات ژنتیکی داشتند که می تواند بر واکنش نسبت به استرس تاثیر بگذارد.

دکتر 'گابریل فرایز' از مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: می دانیم که کودکان والدین مبتلا به اختلال دو قطبی با افزایش خطر ابتلا به این بیماری روبرو هستند اما مکانیزم های بیولوژیکی عمدتا مشخص نیستند.

وی افزود: پدر و مادران مبتلا به اختلال دو قطبی به دلیل بیماری خود، زندگی را با سختی سپری می کنند که این موضوع استرس های محیطی بیشتری برای آنها به بار می آورد. از این رو کودکان انها نیز به دلیل نشانگرهای ژنتیکی که دارند، برای ابتلا به استرس مستعدترند.

به گفته محققان، یافته جدید آنها زمینه های تازه ای را برای تحقیقات ایجاد کرده است که می تواند شامل تلاش برای کاهش استرس های محیطی و بررسی این موضوع باشد که آیا عوامل دارویی می توانند این تغییرات ژنتیکی را در کودکان مستعد قبل از پیشرفت این اختلال معکوس کنند یا خیر.

محققان خاطرنشان کردند از آنجا که شناخت مشکلات مرتبط با سلامت روانی در میان کودکان از موضوعات مهمی تلقی می شوند، این مطالعه گام ضروری در این مسیر به شمار می رود. 
 
افسردگی 
 

انتهای پیام/

 
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *