حوزه علمیه قم در برابر سند ۲۰۳۰ یونسکو ساکت نمی‌نشیند

17:32 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۷۸۶
یکی از مراجع تقلید گفت: حوزه علمیه قم نمی‌تواند در برابر چنین سند‌ها و برنامه‌هایی ساکت باشد؛ ما نباید سر خود را پایین انداخته و فقط درس بخوانیم؛ بلکه باید بیدار و هوشیار بوده و حوزه در موقع لازم، نظرات خود را اعلام نماید.
حوزه علمیه قم در برابر سند ۲۰۳۰ یونسکو ساکت نمی نشیند/ نامزدها از تهمت زدن خودداری کنندبه گزارش گروه سیاسی ، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات مسئله‌ای است که همه مردم باید به آن توجه کرده و در آن شرکت کنند؛ چراکه در سرنوشت آنان مؤثر خواهد بود؛ حق انسان هاست که در کیفیت اداره جامعه نظر داشته باشند و مسئولین را انتخاب نمایند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: نامزد‌ها باید با صداقت، درستی و پاکی وارد میدان انتخابات شوند؛ چراکه شما می‌خواهید زمام امور جامعه را در دست بگیرید و باید صداقت و عدالت سرلوحه کار شما باشد.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: برخی از نامزد‌ها دیگران را افراطیون معرفی می‌کنند که تهمت است؛ جمله دردآور در این تبلیغات‌ها آن است که می‌گویند ۳۸ سال مردم را به زندان و اعدام بردید؛ این جمله نامناسبی است که بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دستاوردهای ۳۸ سال را بگوییم، باید از انقلاب با تمام برکات و ثمرات سخن بگوییم؛ نه اینکه بگوییم ۳۸ سال کار شما زندان و اعدام بوده است.
 
 آیت الله نوری همدانی بیان داشت: این مدل سخنان، کل نظام، انقلاب و دستاوردهای آن را نفی کرده و زیرسؤال خواهد برد؛ اگر هم کاری انجام شده، با نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب انجام پذیرفته است.

این مرجع تقلید یادآور شد: ما شخص معینی را معرفی نمی‌کنیم؛ اما باید فرد اصلح را انتخاب کرد؛ ما اگر می‌خواهیم شخصی را کنار بزنیم؛ نباید با این مدل سخن گفتن، کل دستاوردهای نظام را به خطر بیاندازیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از سند ۲۰۳۰ یونسکو نیز انتقاد کرد و گفت: در این سند مسائل نامناسبی وجود دارد که از طرف دولتی‌ها نیز بدون آشکارسازی به امضاء رسیده است؛ وقتی این مدل از سند‌ها با فرهنگ، دین، قرآن و ... ما منافات دارد، نباید به امضاء برسد.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشت: کار به جایی رسید که شخص رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) با دلی دردآمیز این مطلب را بیان کرده اند و ما نمی‌توانیم در برابر چنین حرکاتی ساکت باشیم.

 آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: حوزه علمیه قم نمی‌تواند در برابر چنین سند‌ها و برنامه هایی ساکت باشد؛ ما نباید سر خود را پایین انداخته و فقط درس بخوانیم؛ بلکه باید بیدار و هوشیار بوده و حوزه در موقع لازم، نظرات خود را اعلام نماید.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *