مستند مسابقه یک روز زندگی در شبکه افق تولید می‌شود

14:21 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۷۰۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
تهیه کننده مستند مسابقه «یک روز، زندگی» از آغاز تولید این برنامه در شبکه افق خبر داد و گفت: هدف از ساخت این مجموعه، ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ صرفه جویی و ساده زیستی است.
شبکه افقبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی شبکه افق، سید محسن حسینی با اشاره به تولید مستند مسابقه «یک روز، زندگی» در شبکه افق اظهار کرد: آن گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «ما اگر پیشرفت همه‌جانبه را به معنای تمدن‌سازی نوین اسلامی بگیریم این تمدن نوین دو بخش دارد، یک بخش، بخش ابزاری است؛ یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است و به هر دو بخش باید رسیداما بخش حقیقی، آن چیزهایی است که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ که همان سبک زندگی است» بر همین اساس طرح مستند مسابقه «یک روز، زندگی» با هدف ترویج سبک زندگی مبتنی بر ساده زیستی خلاقیت و عامل بودن ارائه شد.

وی افزود: تبلیغ و ترویج مهمان نوازی، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، خلاقیت در آراستگی محیط و ساده زیستی، عامل بودن در مقابل مصرف گرایی، تعامل با اعضای خانواده و تعامل با دیگران، صرفه جویی و مدیریت وبهره وری در منزل، از جمله اهداف اصلی این مجموعه هستند.

این تهیه کننده تلویزیونی با اشاره به ساختار اجرایی «یک روز، زندگی» خاطرنشان کرد: مادربزرگ (یک هنرپیشه _ مجری) خانه بزرگی دارد که اکنون به دو خانه مستقل تفکیک شده و این دو خانه در حیاط و یک ایوان بزرگ مشترک هستند که در هر برنامه قرار است مادربزرگ میزبان یک «مهمان خاص فرهنگی» باشد. 

وی ادامه داد: دو خانواده (شرکت کنندگان در رقابت) به خانه مادربزرگ می‌آیند و هر کدام در یک خانه قرار می‌گیرند و به مادربزرگ کمک می‌کنند تا خانه را برای پذیرایی از مهمان آماده کنند. البته فقط ۵ ساعت تا زمان وارد شدن مهمان وقت دارند. سراسر برنامه شامل فعالیت‌ها و معماهای عملی خواهد بود در حین انجام فعالیت‌های اصلی آن‌ها بطور مداوم با مساله‌ها و چالش‌های که برای آن‌ها طراحی شده است مواجه خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه خانواده هایی با دو فرزند و بالاتر به عنوان شرکت کننده مسابقه در استودیو حضور می‌یابند گفت: اعضای این دو خانواده سعی می‌کنند از مهارت‌های مختلفی دارند نهایت استفاده را داشته باشند به عنوان مثال کارهای فنی توسط پدر خانواده و آشپزی و خانه داری توسط مادر صورت می‌گیرند و فرزندان هم به فراخور توانمندی هایی که دارند سعی می‌کنند هنر خود را به کار گیرند و بخشی از منزل را تزیین کنند.

تهیه کننده مستند مسابقه «یک روز، زندگی» عنوان کرد: این مسابقه دارای بخش‌های نمایشی نیز هست که اجرای آن‌ها بر عهده همان دو مادربزرگ است، نقش این دو شخصیت هم توسط مریم سرمدی و میترا حکیم هاشمی ایفا می‌شود در واقع آن‌ها دوخواهر هستن و دو خانه دارند و شرکت کنندگان مسابقه که در حکم اقوام آن‌ها به شمار می‌روند، به کمکشان می‌آیند تا خانه را برای پذیرایی از مهمان آماده کنند.

وی تصریح کرد: در هر قسمت یکی از خانواده‌ها بر اساس امتیازی که مادربزرگ خانه و کارشناسان برنامه به آن‌ها اختصاص می‌دهند به عنوان برنده مسابقه شناخته می‌شوند.

گفتنی است، مستند مسابقه «یک روز، زندگی» با تهیه کنندگی سید محسن حسینی و کارگردانی ابوالفضل حاجیان مراحل تولید و ضبط را می‌گذراند و در سال جاری از شبکه افق پخش خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *