سازمان لیگ باعث بدهکاری باشگاه‌ها شده است/ چرا نمی‌گویند حق‌السهم باشگاه‌ها از قراردادهای ۲۴۰ میلیارد تومانی چقدر است؟

9:59 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۵۴۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
معاون اقتصادی باشگاه استقلال درباره مطالبات این باشگاه از سازمان لیگ و مشکلات مالی پیش رو توضیحات مهمی ارائه داد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مشکلات مالی، دردسرهای زیادی را برای باشگاه‌های فوتبال ایران با شروع فصل نقل و انتقالات تابستانی ایجاد کرده است. در چنین شرایطی مدیران باشگاه‌های پرطرفدار و بزرگ که معمولا سابقه نشان داده برای بستن یک تیم قدرتمند باید پول بیشتری هزینه کنند، به دنبال استیفای حق و حقوق باشگاه‌های خود از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند.
 
در حال حاضر ماجرای بلیت‌فروشی، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی فوتبال 3 پرونده اقتصادی است که در اختیار باشگاه‌ها قرار ندارد و ابهام‌های زیادی هم پیرامون درآمد این سه بخش به وجود آمده است.
 
در همین رابطه پندار توفیقی، معاون اقتصادی و دبیر هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در این باره اظهار داشت: باشگاه استقلال هزینه‌های سنگینی دارد که بدون کمک گرفتن از نهاد خاصی در این فصل توانسته‌ایم اکثر آنها را تامین کنیم اما کافی نیست. ما برای درآمدزایی بیشتر با یک «اپلیکیشن» جدید قرارداد بسته‌ایم. مذاکراتی هم با اسپانسر برای تمدید قرارداد داشته‌ایم.

توفیقی در ادامه تاکید کرد: توجه کنید که باشگاه استقلال از درآمد بلیت‌فروشی، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی خود محروم است. مدیران فدراسیون و سازمان لیگ که مدت‌هاست از طرف باشگاه‌ها می‌خواهند با صدا و سیما توافق کنند اما به نتیجه نمی‌رسد. در سه سال گذشته یک قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی دو ساله با شرکت «ایران نوین» و یک قرارداد ۵۰ میلیارد تومانی با اسپانسر فعلی برای تبلیغات محیطی فوتبال منعقد کرده‌ان. بار‌ها به سازمان لیگ و فدراسیون نامه نوشته‌ایم که حق‌السهم باشگاه استقلال از این قراردادهای ۲۴۰ میلیارد تومانی چقدر بوده است اما جواب ما را نمی‌دهند!

معاون اقتصادی باشگاه استقلال همچنین با اشاره به تبعات منفی شکست پروژه‌های تجاری مدیران فوتبال ایران تصریح کرد: باشگاه‌ها روی میزان رقمی که سازمان لیگ با «ایران نوین» و اسپانسر فعلی قرارداد امضا کرد، حساب باز کردند و بودجه خود را بر اساس آن بالا بردند. حالا به همان میزان از پول بسیار قابل توجهی که از اسپانسرهای تبلیغات محیطی نتوانسته‌اند وصول کنند، باشگاه‌ها بدهی بار آورده و ترازشان منفی شده است. هر چقدر مکاتبه می‌کنیم هم جواب ما را نمی‌دهند. این حق واقعی باشگاه است و باید بگویند که پول تبلیغات محیطی فوتبال چه شد و کجا رفته است؟ اینکه نمی‌شود خودشان قرارداد ببندند و نتوانند پولی که متعلق به باشگاه‌ها است را بگیرند و حالا بحث از خسارت‌های چند 10 میلیاردی مطرح باشد. باشگاه‌ها که مجری قرارداد نبودند که حالا قرار باشد از حق آنها خسارت داده شود!

توفیقی در پایان گفت: ما قطعا در باشگاه اسقلال پیگیر حق و حقوق خود خواهیم بود. در همه جای دنیا بیشتر درآمد باشگاه‌ها از همین حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی و بلیت‌فروشی است اما باشگاه‌ها را در فوتبال ایران عملا از این درآمد‌ها محروم کرده‌اند. اخیرا هم قول داده‌اند که بالاخره بعد از چند سال بلیت‌فروشی را به خودمان واگذار کنند. این قول را هم چند بار داده‌اند و امیدوایم این بار دیگر فدراسیون و سازمان لیگ قول خود را عملی کنند چون باید همین‌طور باشد!


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *