آنهایی که قرار بود تحول اقتصادی ایجاد کنند بعد از ۴ سال فرافکنی نکنند

23:02 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۴۷۵
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد اعظم اهواز گفت: شمایی که قرار بود تحول اقتصادی در کشور ایجاد کنید بعد از ۴ سال فرافکنی نکنید.
قالیباف به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ محمدباقر قالیباف داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب با حضور در مسجد اعظم اهواز در دیدار با سران عشایر، بزرگان اقوام و نخبگان استان خوزستان اظهار کرد: آن دو چیزی که دولت سازی نباید وجود داشته باشد فقر و تکاثر است و آن دو چیزی که حتماً باید وجود داشته باشد تعلیم و تکریم است و متأسفانه امروز وقتی به کارنامه دولت‌ها نگاه می‌کنیم شاهد هستیم این دو موضوع برعکس شده است.

وی افزود: وقتی منابع انسانی و مادی وجود دارد، اما بر روی گنجی به صورت فقیرانه زندگی می‌کنیم مشخص است که اشکال در مدیریت است.

قالیباف با بیان این که ما در کنار وظیفه مادی یک وظیفه معنوی نیز بر دوش داریم و مکلف هستیم بستر را برای سعادت اخروی همه شهروندان فراهم کنیم عنوان کرد: یک وقتی به همکارانم در شهرداری می‌گفتم هر چقدر هم شهرمان را خوب بسازیم، اما نتوانیم در این شهر عبادت خدا را انجام دهیم از اهداف خود دور افتاده‌ایم.

وی با بیان این که قوه مجریه وظیفه دارد ظرفیت‌ها و منابع موجود در کشور اعم از منابع مادی و انسانی را به خوبی به کار بگیرد گفت: امروز شنیدم یکی از نامزدهای ریاست جمهوری این گونه خطاب کرده است آن‌هایی که ۱۲ سال در یک جا مسئول بودند بیایند گزارش دهند در این ۱۲ سال چه کرده‌اند؛ من ۱۲ سال توفیق خدمت در شهرداری را داشتم و با افتخار گزارش می‌دهم.

قالیباف ادامه داد: از روزی که توفیق خدمت پیدا کردم همان روز اول گفتم بر اساس باورهای انقلاب اولین کار ما این است که فاصله بین شمال و جنوب را کاهش دهیم تا فرق فاحش بین مردم حاشیه نشین و فقیر با شمال شهری‌ها وجود نداشته باشد و امروز با افتخار می‌گوییم که این اتفاق در شهر تهران افتاده است.

قالیباف ادامه داد: وقتی امروز در تهران نگاه می‌کنیم ۵۳۵ کیلومتر بزرگراه در تهران وجود دارد و اگر نقشه‌های گوگل را بگذارید نشان می‌دهد که چند کیلومتر از این بزرگراه‌ها برای قبل بوده و از سال ۸۴ تاکنون نیز چقدر به حجم بزرگراه‌ها اضافه شده است.

وی با بیان این که روزی که مترو را در سال ۸۴ به ما تحویل دادند بعد از گذشت ۲۵ سال تن‌ها ۷۰ کیلومتر مترو ساخته بودند، اما امروز طول خطوط مترو به بیش از ۳۰۰ کیلومتر رسیده است، عنوان کرد: در روزی که شهر را تحویل گرفتیم یک متر تونل رفت و آمد برای تردد ماشین وجود نداشت، اما امروز ۲۶ کیلومتر تونل برای حمل و نقل وجود دارد.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم و این کارنامه ما است؛ البته امروز در مقابل مردم تهران حتماً سر تعظیم فرود می‌آورم که نتوانستم آن طوری که زیبنده آن‌ها است و آن گونه که حق این مردم و نظام اسلامی است کار کنم.

قالیباف تأکید کرد: در مقابل مردم سر تعظیم فرود می‌آورم و می‌گویم‌ای کاش می‌توانستم بیشتر از این خدمت می‌کردم؛ آن‌ها باید به بزرگواری خودشان ببخشند، اما خدا خودش می‌داند که ذره‌ای کوتاهی نکردم؛ در این مدت نشد که صدای اذان صبح در تهران بلند شود و من در خانه‌ام باشم و تا پاس از شب برای خدمت به مردم دوندگی نکنم.

وی در پایان گفت: البته ما این سؤال را از آن‌ها داریم؛ شمایی که قرار بود تحول اقتصادی در کشور ایجاد کنید بعد از ۴ سال فرافکنی نکنید و گزارش دهید چه شده است؛ امروز وضعیت بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و .. چگونه است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *