مواد غذایی در بازار جهانی ارزان شد/ مسی به کلانتری رفت/ پژو 301 امسال به بازار خواهد آمد

15:03 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۳۱۷
سقوط سریع قیمت طلا و افزایش قیمت سکه، پژو 301 امسال به بازار خواهد آمد، مواد غذایی در بازار جهانی ارزان شد، پای بدل مسی در ایران به کلانتری باز شد، ترکیه در مرز با ایران دیوار می‌سازد و ... از اخبار برگزیده امروز در فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

پژو 301 امسال به بازار خواهد آمد
 
شهرفردا: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید پژو ۳۰۱ از اواخر سال جاری خبر داد. پیش‌بینی می‌شود اولین محصول پلت‌فرمی که امروز قرارداد تولید و طراحی آن منعقد شد ظرف 2.5 سال آینده تولید و وارد بازار شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو بر روی این پلت فرم تولید خواهد شد. تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ رسما از هفته گذشته آغاز شد. از اواخر امسال نیز خودروی ۳۰۱ تولید و وارد بازار خواهد شد. پس از آن پژوه ۲۰۸ به تولید خواهد رسید.

پژو301

مواد غذایی در بازار جهانی ارزان شد
 
 شاخص بهای مواد غذایی فائو در ماه آوریل به رقم متوسط 168 واحد رسید که نسبت به ماه مارس 1.8 درصد کاهش نشان می‌دهد. با این وجود رقم یاد شده هنوز هم 10 درصد بالاتر از سطح سال گذشته میلادی محاسبه شده است. شاخص بهای شکر با 9.1 درصد افت در ماه یاد شده میلادی بیشترین کاهش را نشان داد. عرضه گسترده صادرات از برزیل و تداوم کاهش تقاضای جهانی واردات دلیل این افت قیمت گزارش شده است. شاخص بهای روغن نباتی فائو نیز در ماه آوریل و در پی تقاضای ضعیف برای روغن پالم و نیز پیش‌بینی‌ها درباره رشد جهشی کشت و برداشت سویا در آمریکای شمالی و جنوبی، با افت 3.9 درصدی مواجه شد. شاخص بهای مواد غذایی فائو که بر اساس شاخص وزن تجاری، بازارهای بین‌المللی را رصد می‌کند به پنج گروه کالایی اصلی شامل حبوبات و غلات، روغن‌های گیاهی، محصولات لبنی، گوشت و شکر تقسیم می‌شود. کاهش قیمت گندم، علی‌رغم ثابت ماندن قیمت‌های بین‌المللی برنج، منجر به پایین آمدن شاخص بهای غلات به میزان 1.2 درصد شد. بر اساس گزارش فائو، شاخص بهای لبنیات نیز در پی ورود نیمکره شمالی به فصل اوج تولید، 3.3 درصد کاهش یافت. اما در مقابل، افزایش قیمت برخی انواع گوشت در پی تقاضای بالای داخلی در اتحادیه اروپا و افزایش صادرات به چین، رشد 1.7 درصدی نشان داد. فائو پیش‌بینی‌هایش درباره تولید جهانی غلات در سال 2017 را بروزرسانی کرده و اعلام داشت که حتی با وجود رشد یک درصدی مصرف، تولید این محصولات از سال 2016 احتمالا با افت سالیانه 0.4 درصدی مواجه بوده است.

مواد غذایی
 
پای بدل مسی در ایران به کلانتری باز شد
 
ایسنا: چند روزی است که شباهت ظاهری فردی در ایران به لیونل مسی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته و اخبار این فرد بازتاب زیادی در رسانه‌ها دارد. ایندیپندنت نیز درباره ماجرای جالبی که در تهران اتفاق افتاده نوشت: بعد از ایجاد هیجان زیاد از بابت دیدن بدل لیونل مسی در خیابان‌های تهران و شلوغی و برهم خوردن نظم عمومی خیابان‌، این فرد به کلانتری برده شد تا جو ایجاد شده تا حد زیادی آرام شود. خیلی از افراد در ایران با دیدن او درخواست عکس و امضا دارند و همین باعث می‌شود مکان‌هایی که بدل مسی به آن می‌رود به یکباره شلوغ شود. با این حال رضا پرستش بدل لیونل مسی از این شرایط راضی است. او می‌گوید: در حال‌ حاضر مردم من را به عنوان مسی ایرانی می شناسند و می‌خواهند من هر کاری که او انجام می‌دهد را انجام دهم. وقتی جایی می‌روم مردم واقعا شوکه می‌شوند. خیلی خوشحالم که دیدن من باعث خوشحالی مردم می‌شود و انرژی زیادی به آنها می‌دهد.

مسی
 
ترکیه در مرز با ایران دیوار می‌سازد
 
تسنیم: یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد مرزهای خود با ایران را توسط دیوار، سیم ‌خاردار و دوربین‌های مداربسته کنترل کند. 70 کیلومتر از منطقه مرزی «آغری» و «ایغدیر» دیوار کشیده می‌شود و مناطق دیگر به شیوه‌های دیگر کنترل می‌شوند. از جمله قرار است که بزرگراه میان استان شرقی «تونجلی» و استان «الازیغ» مجهز به دوربین مداربسته شود. گفته می‌شود بین 800 تا یک‌هزار شبه‌نظامی وابسته به پ‌ک‌ک در مناطق مرزی مستقر هستند. اواسط ماه آوریل وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ساخت دیوار حائل میان مرزهای این کشور و سوریه به پایان رسیده است. گفته شده که این اقدام برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان و نیروهای جنگجو در سوریه، به‌ویژه اعضای گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

ترکیه

سقوط سریع قیمت طلا و افزایش قیمت سکه
 
میزان: قیمت هر گرم طلای 18 در روز سه شنبه (19 اردیبهشت 1396) نزدیک به 120 تومان کاهش یافت و به  113 هزار و 875 تومان رسید. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز نسبت به روز دوشنبه پنج دلار پائین آمد. در بازار سکه قیمت سکه تمام افزایش یافت و به مرز یک میلیون و 170 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز سه هزار تومان رشد داشت، و سکه امامی نیز با اندکی رشد به یک میلیون و 204 هزار  تومان رسید. قیمت دلار و یورو نیز به ترتیب یک و 11 تومان کاهش یافت.

قیمت سکه

/انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *