حضرت مهدی (عج) در دوره غیبت صغرا از راه ۴ نایب با مردم در ارتباط بودند/ غیبت کبرا تا زمان مصلحت خداوند ادامه پیدا می‌کند

8:08 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۲۹۳
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه حضرت مهدی (عج) در دوره غیبت صغرا از راه ۴ نایب با مردم در ارتباط بودند، از ادامه پیدا کردن غیبت کبرا تا زمان مصلحت خداوند سخن گفت.
امام زمانابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: امام زمان (عج) پس از پایان دوره غیبت کبرا و به محض اینکه ظهور کنند، پرچم پیامبر (ص) را در دست می‌گیرند و دین خدا را در سراسر گیتی زنده نگاه می‌دارند.
 
وی ادامه داد: حضرت مهدی (عج) با ظهورشان جهان را سرشار از عدل، داد و مهربانی می‌کنند به گونه‌ای که انسان‌ها تفاوت بسیار قابل ملاحظه‌ای در دوران حکومت ایشان احساس می‌کنند.
 
بهاری تصریح کرد: امام زمان (عج) از شهر مکه ظهور می‌کنند و این شهر به عنوان قبله مسلمانان جهان مرکز حکومت امام دوازدهم (عج) می‌شود.
 
این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: نخستین دوره زندگی آقا امام زمان (عج) شامل تولد تا ۵ سالگی این حضرت است به گونه‌ای که ایشان از زمان ولادت به مدت ۵ سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی می‌کردند.
 
وی افزود: در این دوره امام یازدهم (ع)، فرزند بزرگوارشان را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده درباره موضوع امامت دچار اختلاف نشوند.
 
بهاری مرادی توضیح داد: دوره غیبت صغرا حضرت مهدی (عج) پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۶۰ قمری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ قمری ادامه پیدا کرد. در دوره غیبت صغرا امام زمان (عج) از راه ۴ نائب امور مردم را اداره می‌کردند.
 
وی یادآور شد: دوره غیبت کبرا امام دوازدهم (عج) از سال ۳۲۹ قمری آغاز شد و تا زمانی که خداوند متعال صلاح بداند، ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از غیبت امام زمان (عج) پاسخ به پرسش‌ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت مهدی (عج) نایب خاصی را برای این دوره معرفی نکرده‌اند.
 
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: امام دوازدهم (عج) پس از ظهور، بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل می‌دهند که در این زمان جهان سرشار از عدل و داد می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *