رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آقای روحانی با ۴ تأکید مؤکد گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود اما هیچ اتفاقی در سفره مردم نیفتاد

18:08 - 15 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۸۶۲
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خارجی‌ها این پیام را گرفته‌اند که تحریم‌ها نتیجه داده وحالا که نتیجه داده آن را ر‌ها نمی‌کنند؛ آقای روحانی با ۴ تأکید مؤکد گفتند به محض اجرای برجام تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود، اما ما دیدیم که هیچ اتفاقی درسفره مردم نیفتاد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه مناظره انتخاباتی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حفظ حقوق ملت در موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه خواهید داشت، اظهار کرد: برجام توافقی است که با وجود همه اشکالاتی که دارد به عنوان یک سند ملی مورد توافق قرار گرفته است و طبیعتا باید از ناحیه ما و طرف مقابل به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: اینکه از ناحیه دولت و آقای روحانی این پیام به بیرون از کشور داده شود که خزانه خالی است پیام بسیار بدی از سوی جمهوری اسلامی ایران به طرف مقابل است؛ این که گفته شود اگر ما این توافق را نکنیم ممکن است طرف مقابل تأسیسات هسته‌ای ما را مورد هجوم قرار دهد یک پیام بد به طرف مقابل است مانند اینکه در یک جنگ افسری به دشمن بگوید من سرباز ندارم.

حجت الاسلام والسلمین رئیسی افزود: متأسفانه در برجام ما هم در اجرا پیشگام شدیم و هم به صورت تام آن را اجرا کردیم؛ امروز این سند به صورت یک چک است که باید آن را نقد کرد و معتقدم دولت با ضعف‌هایی که از خود نشان داده به هیچ عنوان توانایی نقد کردن این چک‌ها را ندارد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خارجی‌ها این پیام را گرفته‌اند که تحریم‌ها نتیجه داده وحالا که نتیجه داده آن را ر‌ها نمی‌کنند؛ آقای روحانی با ۴ تأکید مؤکد گفتند به محض اجرای برجام تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود، اما ما دیدیم که هیچ اتفاقی درسفره مردم نیفتاد. 

در همین زمینه محمد باقر قالیباف اظهار کرد: برجام سند مورد احترام همه دولت‌هاست و طرف مقابل باید به عهدش عمل کند؛ اما ما باید ببینیم که آثار اجرای برجام برای مردم تاکنون چه بوده است؛ مردم گشایشی در اقتصاد نمی‌بینند؛ اگر هم بخشی از این‌ها حل شود مشکلات مردم حل نمی‌شود چرا که اشکال ما در اداره اجرایی دولت است؛ باید هم حق خودمان را از برجام بگیریم و هم زودتر حقمان را از ۴ درصدی‌ها بگیریم؛ ما بهتر است فقط نگاهی بیاندازیم به کالاهای فروخته شده خارجی‌ها به ما بعد از برجام.

در ادامه میرسلیم اظهارکرد: با برجام مردم جهان فهمیدند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ اما چطور می‌شود ما قبل ازمذاکرات دانش هسته‌ای وتحریم‌ها را داریم، اما بعد ازمذاکرات دانش هسته‌ای ما محدود و تحریم‌ها تشدید می‌شوند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: افرادی که امروز کاندیدا هستند باید صریحا به مردم بگویند با برجام چه خواهند کرد؛ مردم بدانند برجام با زحمات فراوان به وجود آمده است و با برجام تمام تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است اگر برجام نبود نفت ما به جای ۲ میلیون بشکه در روز ۲۰۰ هزار بشکه درروز صادرات می‌شد.

در ادامه هاشمی طبا اظهار کرد: ممکن است برجام مشکلاتی داشته باشد و یقینا در هر قراردادی مشکلاتی هست، اما ما باید ثمرات این سند را نیز ببینیم.

در ادامه جهانگیری گفت: وقتی دولت یازدهم بر سر کار آمد مردم برای تهیه دارو و شیر خشک بچه‌هایشان مشکل داشتند؛ این دولت در همه زمینه‌ها موفق بوده است؛ برجام یکی ازموفقیت‌آمیزترین کارهای این دولت بود؛ ما ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کردیم؛ به بدعهدی آمریکایی‌ها باور داریم و جلوی بدعهدی‌های آن‌ها را خواهیم گرفت.

پس از صحبت‌های ۵ کاندیدای حاضر در برنامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع بندی پایانی این بخش اظهار کرد: شاید آقای روحانی به خاطر داشته باشند زمانی که ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند با هم در خصوص مذاکرات هسته‌ای صحبت می‌کردیم و ایشان می‌دانند که کاملا من درجریان سیاست خارجی هستم.

وی افزود: ما کاملا برای دیپلماتهایمان ارزش قائل هستیم، اما می‌گوییم که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ اقتصاد؛‌ای مردم آیا چرخ اقتصاد می‌چرخد، آقایان سیف، طیب نیا و ظریف مضمونا گفته‌اند که از برجام هیچ عایدی نداشته‌ایم؛ تحریم‌های بانکی ما همچنان باقی است، اما جالب است که برخی درداخل از قول آن‌ها حرف می‌زنند واز رفع تحریم‌ها سخن می‌گویند.

وی در پایان گفت: در مقابل دشمن نباید ضعف نشان داد. اگر دشمن ببیند با یک دولت مقتدر مواجه است چک ما را در بازار نقد می‌کند. دولت در ماجرای شهادت مهاجران الی الله درحادثه منا چکار کرد؟ دیدیم که بعد از چند روز انفعال مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری صحبت‌هایی را مطرح کردند و بلافاصله ورق برگشت؛ در دولت کار وکرامت می‌توانیم مسئله برجام را پیگیری کنیم تا حقوق ملت ایران حفظ شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *