رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توزیع دستگاه‌های اخذ رای در ۶ استان/ قبل از انتخابات دستگاه‌ها دوباره چک نمی‌شوند/ممکن است با تمهیدات خاصی اجازه دهیم تا در برخی از شعب دستگاه‌ها زودتر نصب شوند

16:07 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۳۴۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
شجاعان گفت: هم نرم افزار و هم خود دستگاه‌ها با نظارت رئیس شورای اسلامی پلمپ می‌شوند و در پروسه توزیع هم به صورت هماهنگ نظارت دارند که چه اتفاقی رخ می‌دهد.
شجاعان
امیرشجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در گفت‌و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اینکه دستگاههای الکترونیکی رای گیری چند روز قبل از انتخابات تحویل شعب اخذ رای می‌شود، اظهار کرد: ما هم اکنون در حال ارسال و توزیع دستگاه‌های شمارش آرا در استان‌ها و شهرهای کشور هستیم.
 
وی افزود: طبق دستورالعملی که می‌دهیم بایستی ۲ ساعت قبل از زمان اخذ رای دستگاه‌ها را در محل‌های اخذ رای مستقر کرده باشند.

شجاعان اضافه کرد: ممکن است با تمهیدات خاصی اجازه دهیم تا در برخی از شعب دستگاه‌ها زودتر نصب شوند. 

شجاعان درخصوص اینکه آیا بازهم قبل از تحویل دستگاهها، توسط چک می‌شوند، بیان کرد: هم نرم افزار و هم خود دستگاه‌ها با نظارت رئیس شورای اسلامی پلمپ می‌شوند و در پروسه توزیع هم به صورت هماهنگ نظارت دارند که چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور درباره اینکه آیا قبل از انتخابات اصلی نیازی نیست که در وسعت کوچک یک بار دیگر این دستگاه‌ها مورد آزمایش قرار گیرند تا در روز رای گیری با مشکلی مواجه نشوند، گفت: نیازی نیست. زیرا نرم افزار‌ها پلمپ شده و آماده بهره برداری هستند و برای بازشدن و راه اندازی دستگاهها، مکانیزم‌های خاصی را لازمست که به همین خاطر بعد از توزیع دستگاه‌ها در محل، آن‌ها را چک نمی‌کنیم.
 
وی درخصوص اینکه همه دستگاه‌ها هم اکنون آماده است یا هنوز به تعداد مورد نیاز این دستگاه آماده نشده است، نیز افزود: ما به تعداد ۱۴۱ شهری که برای انجام انتخابات الکترونیک اعلام آمادگی کردند، تجهیزات داریم و در حال توزیع دستگاه‌ها هستیم.
 
شجاعان در پایان گفت: تاکنون دستگاه‌های الکترونیک اخذ رای را در ۶ استان توزیع کرده ایم.




امیر
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
تورو قران الکتریکی نکنید رای رو. راحت میتونن هک کنن. تقلب هم میتونن بکنن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *