هر اقدام تجاوزکارانه به سوریه موجب تشدید بحران و توسعه جنگ در منطقه خواهد شد

13:16 - 12 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۸۲۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع با هشدار نسبت به تعرض و تجاوز کشورهای همسایه به سوریه تصریح کرد: هرگونه اقدام تجاوز کارانه به کشور سوریه موجب تشدید بحران و توسعه دامنه جنگ و خونریزی وتداوم خشونت در منطقه خواهد شد.
وزرای دفاع ایران و سوریه
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سپهبد علی عبدالله ایوب رئیس ستاد کل ارتش سوریه که در صدر هیأت بلند پایه نظامی به تهران سفر کرده است، صبح امروز در محل وزارت دفاع کشورمان با سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای مذاکره کرد.

در این دیدار سردار دهقان با تجلیل از مقاومت کم نظیر ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه در مقابله با تروریسم گفت: ملت ایران و سوریه برای دفع خطر مهلک تروریسم و بازگشت آرامش و امنیت به منطقه در یک سنگر با آنان در حال جنگ هستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمله آمریکا به الشعیرات خاطر نشان کرد: نظام سلطه تلاش می کند با تضعیف جبهه ضد تروریستی مقاومت، ضمن بازسازی و تقویت روحی تروریست ها، امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین و حضور نامشروع و اقدامات تجاوزکارانه خود را در منطقه توجیه کند.

سردار دهقان اظهار کرد: پدیده شوم تروریسم که امروز در سوریه و عراق فعال است یک تهدید جهانی است که اگر مهار و مضمحل نشود امنیت جهان را به مخاطره می افکند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در 3 سال گذشته در کنفرانس امنیتی مسکو تلاش کرده این موضوع و پیامدهای خطرناک و سرطانی آن را تبیین کند.

سردار دهقان، با هشدار نسبت به تعرض و تجاوز کشورهای همسایه به سوریه تصریح کرد: هرگونه اقدام تجاوز کارانه به کشور سوریه موجب تشدید بحران و توسعه دامنه جنگ و خونریزی وتداوم خشونت در منطقه خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید تمامیت ارضی سوریه حفظ و از سوی همه کشورها مورد احترام واقع شود.

سردار دهقان با تقبیح اقدامات عربستان سعودی که در حمایت از تروریست ها و در خدمت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی که همانا تخلیه ظرفیت های راهبردی جهان اسلام است، گفت: متأسفانه رژیم سعودی در این راستا نه ملاحظه ی ابعاد اسلامی را می کند و نه رعایت ملاحظات عربی ملت و دولت سوریه را به جا می آورد و این رفتار آنان موجب افزایش تنش و تصاعد بحران در منطقه شده است.

وزیر دفاع افزود: ملت ایران همواره در کنار ملت سوریه خواهد ماند و برای استقرار صلح، ثبات و آرامش و دفع اقدامات شرورانه تروریست ها از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار رئیس ستاد کل ارتش سوریه نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از مهمان نوازی و استقبال گرم وزیر دفاع کشورمان اظهار داشت: دولت، ملت و نیروهای مسلح سوریه مقاومت 7 ساله و پیروزی های خود علیه تروریسم را مدیون حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران می دانند.

وی با تأکید بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریست ها تصریح کرد: ملت و نیروهای مسلح سوریه تا آزادی کامل این کشور از اشغال تروریست ها به جنگ با آنان ادامه خواهند داد.

رئیس ستاد کل ارتش سوریه گفت: ما در میادین عملیاتی به روشنی حضور، پشتیبانی و حمایت موثر رژیم صهیونیستی از تروریست ها را مشاهده می کنیم و معتقدیم آمریکا با همدستی این رژیم و گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در صدد تغییر ژئوپلتیک و جغرافیای منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد :ما تنها راه خنثی کردن این توطئه شوم را مقاومت، پایداری، هوشیاری و همبستگی همه کشورهای اسلامی و عربی می دانیم و معتقدیم را حل بحران سوریه، مذاکره و گفتگوی سوری-سوری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *