رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بزرگترین ناو جنگی ژاپن روانه آب‎های منطقه‌ای شد+تصاویر

14:49 - 11 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۵۱۱
ژاپن روز دوشنبه در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره بزرگترین ناو جنگی خود را روانه آب‎های منطقه‌ای کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره ژاپن روز دوشنبه بزرگترین ناو جنگی خود را روانه شبه‌جزیره کره کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری «کیودو»، ژاپن روز دوشنبه «ایزومو» بزرگترین ناو هواپیمابر خود را برای حفاظت از کشتی سوخت‌رسان آمریکا روانه شبه‌جزیره کره کرد.

ژاپن

هدف از اعزام کشتی سوخت‌رسان آمریکا که هم‌اکنون به آب‎های ژاپن نزدیک شده تأمین سوخت ناوگان دریایی آمریکا در منطقه ازجمله ناو هواپیمابر کارل وینسون است.

«ایزومو» بزرگترین کشتی ژاپن به طول ۲۴۹ متر است که توانایی حمل ۹ بالگرد دارد.

ایزومو

در همین حال سفارت آمریکا در سئول اعلام کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا آمریکا روز دوشنبه در دیداری سرزده به کره‌جنوبی سفر کرده‌است.

ایزومو


با روی‌کار آمدن شینزو آبه ژاپن سعی می‌کند که به تدریح محدودیت‎های نظامی که پس از جنگ جهانی با آن مواجه شده‌ است را بردارد و با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به نظر می‌رسد نخست وزیر این کشور تلاش می‌کند روند کنارگذاشتن این محدودیت‌ها را شتاب دهد و قوانین جدیدی را برای این منظور تصویب کند.

ایزومو

پس از جنگ جهانی دوم بنا به قانون اساسی ژاپن، این کشور به جز در موارد دفاعی حق ندارد برای پایان‌دادن به منازعات منطقه‌ای از نیروی نظامی ارتش خود استفاده کند؛ اعزام ناو جنگی «ایزومو» به هدفی غیر از اهداف رزمایشی طبق قوانین جدیدی مصوب سال ۲۰۱۵ صورت می‌گیرد که به ژاپن اجازه می‌دهد به همپیمانان خود کمک نظامی کند هنگامی که در معرض تهدید قرار دارند.



رضوان
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
مگه ناو های آمریکایی هسته ای نیستند پس سوخت رسانیشون دیگه چه صیغه ایه؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *