سرفصل های آموزشی باید با شرایط سلامت محیط کار تغییر کند

14:44 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۱۷۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر این اختیار را دارد که ۲۰ درصد سرفصل دروس آموزش را متناسب با سلامت محیط کار تغییر دهد.
تغییر محیط کاربه گزارش گروه جامعه ،محمد شریعتی در حاشیه روز جهانی ایمنی و سلامت کار گفت: خوشبختانه با امکاناتی که دراختیار ما قرار گرفت توانستیم بیش از 100 نفر را به تیم بررسی ایمنی و سلامت کار اضافه کنیم و خدمات شایسته‌ای را در این زمینه ارائه دهیم. 

وی گفت: این خدمات شامل سلامت محیط، بررسی و تعیین کیفیت مواد غذایی، تعامل با تیم‌های 190 و 490 در این زمینه و همچنین در حوزه سلامت محیط کار کارشناسان آموزش دیده به محل‌های کار مراجعه و با شناسایی عوامل زیان آور مجاب می‌کنند. 

شریعتی افزود: در صورت سرپیچی کارفرمایان از این موضوع می‌توانیم با اهرم‌های قانونی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه معاینات طب کار نیز توسط همکاران ما مدیریت می‌شود گفت: افرادی که در محیط کار آسیب دیده اند یا نیازمند بررسی اند در این معاینات سنجیده می‌شوند و عوامل خطر در بین این افراد شناسایی و حذف می‌شود.

شریعتی افزود: اقدامات ما در حوزه ایمنی و سلامت کار موجب می‌شود کارکنانی سالم‌تر و با نشاط‌تر و در نهایت جامعه‌ای فعال‌تر داشته باشیم. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: 20 درصد سرفصل رشته‌های دانشگاهی در اختیار دانشگاه و 80درصد در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد، بنابراین دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند به عنوان دانشگاه مادر در زمینه انطباق سلامت محیط و کار تغییرات لازم را ایجاد کند. 

شریعتی افزود: با توجه به این مسئله موضوعات روز محیط زیست و محیط کار توسط اساتید مجرب به دانشجویان آموزش داده می‌شود. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *