برگزاری انتخابات باشکوه، توان و امنیت ملی را ارتقاء خواهد داد

13:13 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۰۹۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نقش انتخابات در ارتقای امنیت ملی را بسیار مهم ارزیابی و گفت: با توجه به وضعیت کنونی منطقه، حفظ و ارتقای امنیت کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و یکی از مهمترین کارکردهای انتخابات نیز همین موضوع است.
حجت الاسلام آل هاشم
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،در همایش سیاسی فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در سالن همایش های شهید مطهری این ستاد برگزارشد به تبیین ویژگی ها این دوره از انتخابات و نقش اثرگذار آن بر ارتقاء توان و امنیت ملی کشور پرداخت و افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نظام اسلامی در کشور بر پایه دو اصل "اسلامیت" و "جمهوریت" و براساس معیارهای الهی و البته با آراء مردم شکل گرفت که خود خط بطلانی بود بر تمام برداشت های نادرست از حکومت اسلامی که توسط دشمنان القاء می شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تشریح تفاوت های موجود در نظام مردم سالاری دینی و دموکراسی غرب اشاره و با بیان این که در نظام مردم سالاری دینی اسلام و معنویت در مقابل یکدیگر نیستند بلکه در کنار هم قرار دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران توانست بر اساس معیار های اسلامی، نظام مردم سالاری دینی را برپا و با برگزاری بیش از 34 دوره انتخابات در حوزه های مختلف این امر را محقق نماید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که انتخابات در نظام مردم سالاری دینی ویژگی هایی دارد که در نظام دموکراسی غربی وجود ندارد، تصریح کرد: رأی دادن در نظام مردم سالاری دینی همانگونه که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل بیان شده یک تکلیف دینی و شرعی است و این در حالی است که مردم در نظام غربی به عنوان یک شهروند که حق رای دادن دارند پای صندوق های رای حضور می یابند.

حق الناس بودن رأی و انتخاب اصلح از دیگر ویژگی های انتخابات در نظام مردم سالاری دینی بود که حجت الاسلام آل هاشم به آنان اشاره و خاطرنشان کرد: حق الناس بودن باعث می شود فساد و تخلف در انتخابات از بین برود در حالی که این امر در نظام دموکراسی غربی یک امر قراردادی و مدنی است که امکان تخلف نیز در آن وجود دارد.

وی در معرفی خصوصیات رییس جمهوری منتخب مردم به شاخصه ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند اشاره کرد و گفت: رییس‌ جمهور منتخب باید دارای ویژگی های تدین، امانت داری، صداقت و کارایی، دارا بودن روح مردمی، مومن به هدف و ارزش های انقلاب و مردم، شجاعت و اعتماد به نفس و ایستادگی در مقابل دشمنان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این که مهم ترین وظیفه ارتش حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور است، افزود: اولین مزیت برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارتقای امنیت کشور در داخل و خارج از کشور است.

به گفته وی حضور گسترده و حداکثری در انتخابات منجر به ثبات سیاسی کشور و در نهایت تعادل و ثبات جامعه و ارتقای امنیت موثر در سطح ملی خواهد شد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان ، مزیت دیگر مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری را نزدیک شدن دیدگاه های مردم و دولت دانست و گفت: دولتی که با انتخاب مردم روی کار می آید از خواست و نیاز مردم آگاه است و براساس آن عمل می کند و خود عامل دیگری در راستای ثبات سیاسی و ارتقای امنیت در سطح ملی و فرا ملی است.

گفتنی است در همایش سیاسی فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در سالن همایش های شهید مطهری در ستاد نزاجا برگزار شد، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نزاجا و جمعی از روحانیون و فرماندهان ارتش نیز حضور داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *