بانک مرکزی تکلیف موسسات مالی را سریعتر معلوم کند/ چرا این معضلات پدید می آید؟

10:53 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۰۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی تکلیف موسساتی مثل کاسپین،ثامن الحجج و آرمان را سریعتر معلوم کند، چرا این معضلات پدید می آید؟، آیا جز کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر اینگونه موسسات اعتباری است.
مطهری
به گزارش گروه سیاسی ، علی مطهری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: پیشاپیش سالروز میلاد مهدی موعود امام زمان (ع) را به همه مسلمانان جهان و انسان‌ها تبریک می‌گویم. ما باید برداشت درستی از قیام و انقلاب مهدی (ع) داشته باشیم. گمان نکنیم قیام آن حضرت صرفاً برای ما شیعیان یا انتقام گیری از ظلمی است که به اجداد ایشان رفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: فلسفه مهدویت بسیار بالاتر از این مسائل است. قیام مهدی موعود برای نجات بشریت و همه اقوام با هر مذهب و زبانی به دست یک انسان کامل است در آن دوره عقل‌ها کامل می‌شود و زمین همه معادن و ثروت‌های خود را بیرون می‌ریزد اگر تا ۲۰ سال پیش تشکیل حکومت واحد جهانی امری ناممکن جلوه می‌کرد، امروز با پیشرفت و توسعه وسایل ارتباط جمعی و پدیده فضای مجازی تشکیل چنین حکومتی نه تن‌ها ممکن بلکه ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما حلقه‌ای از حلقه‌های مبارزات اهل حق است که به انقلاب حضرت حجت منتهی می‌شود به بیان شهید آیت الله مطهری قیام مهدی موعود (ع) آخرین حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. مهدی موعود تحقق بخش ایده آل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نویدبخش آینده‌ای بهتر برای این جنبش و مردم فلسطین است در سند سیاسی جدید جنبش حماس مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته شده است. این امر گرچه می‌تواند به معنی به رسمیت شناختن کشور جعلی اسرائیل باشد، اما در بخش‌های دیگر این سند از سرزمین یکپارچه فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه سخن رفته است و این نشان می‌دهد جنبش حماس دست از آرمان آزادی کامل فلسطین بر نداشته و پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ را باید به عنوان یک تاکتیک تلقی کرد.

مطهری گفت: برخی رهبران سیاسی غربی و عربی از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه یا قفقاز ابراز نگرانی می‌کنند به این‌ها باید گفت: نفوذ ایران در سایر کشور‌ها نفوذ فکری، اعتقادی و ایدئولوژیک است. انقلاب اسلامی ما از جنس نهضت پیامبران است و با فطرت خداجوی انسان‌ها سروکار دارد. وقتی پیام این انقلاب به دل‌ها می‌رسد خودبخود خاضع می‌شوند و اساساً از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همین بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بانک مرکزی می‌خواهم تکلیف سهامداران موسساتی مانند کاسپین وثامن الحجج و آرمان را زودتر مشخص کند اساساً چرا این معضلات پدید می‌آید آیا جز به خاطر کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر فعالیت این گونه موسسات اعتباری است. اگر از زمان ثبت این موسسات نظارت کافی وجود داشت و ملاحظاتی نمی‌شد و به تعبیر امیرالمومنین یعنی رودربایستی و رفیق بازی در کار نبود این موسسات این میزان رشد نمی‌کردند.

وی تاکید کرد: وقتی موسسه‌ای می‌گوید ۳۵ درصد سود سپرده می‌دهد آیا بانک مرکزی نباید سوال کند از کجا و چرا انضباط مالی کشور را بر هم می‌زنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *