کمیته کارشناسی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل شد

10:28 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۰۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی گفت: با هدف کمک به ایجاد فضای آرام و با نشاط انتخاباتی، از طریق پیشگیری از تخلف و جرم، کمیته کارشناسی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی در استان یزد تشکیل شد.
سید علی اصغر رفاهیسید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: شناسایی سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های مجازی متخلف که خطر وقوع جرم را ایجاد می‌کنند و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش دادن شکل گیری جرائم احتمالی انتخاباتی از وظایف این کمیته است.

وی، جمع‌آوری، بررسی و تحلیل نتایج پایش دستگاه‌ها و نهادهای مربوط را از دیگر وظایف این کمیته برشمرد و اظهار کرد: پس از بررسی و پایش برنامه‌های کاندیدها در فضای مجازی از وقایعی که در فضای مجازی رخ می‌دهد و در صورت استمرار می‌تواند منجر به وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی در این فضا شود جلوگیری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: آگاهی‌رسانی فوری به مدیران سایت‌ها و کانال‌ها برای عدم استمرار فعالیت‌هایی‌ که در آینده منتهی به وقوع جرم و تخلف می‌شود از دیگر کارهایی است که از طریق این کمیته انجام می‌شود.

این مقام قضایی، از شناسایی سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های مجازی متخلف که خطر وقوع جرم را ایجاد می‌کنند از طریق این کمیته خبر داد و گفت: پس از شناسایی، تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش دادن خطرات وقوع جرم و تخلف اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به تهیه پیش نویس دستورالعمل‌های مرتبط با پیشگیری از جرم و تخلف انتخاباتی در فضای مجازی، تصریح کرد: راهکارهای مبتنی بر توجیه، ارشاد و تذکر به مدیران سایت‌ها و ارتقاء آگاهی‌های عمومی نیز تدوین و ارائه می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *