هیچ کس حق استفاده از اموال دولتی را له یا علیه کاندیدای خاصی ندارد

10:00 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۹۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صفربیرانوند گفت: هیچ کس حق استفاده از اموال عمومی و امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای خاصی را نخواهد داشت و در صورت عدم رعایت، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
علی صفر بیرانوندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی صفربیرانوند رئیس دادگستری شهرستان دلفان در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی این شهرستان گفت: همه باید در برابر قانون تمکین کرده و خود را ملزم به انجام وظیفه در چارچوب قانون انتخابات بدانیم، زیرا سلامت انتخابات در گرو رعایت قانون است و دادگستری به عنوان مجری اصلی قانون در این خصوص تمام قد حامی حق انتخاب مردم است.

وی اظهار کرد: داوطلبان و اصحاب رسانه باید در برنامه‌های تبلیغاتی واقعیات را بیان کرده و از تخریب دیگران و تشویش اذهان عمومی جدا" اجتناب کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: تجربه نشان داده است، ایجاد بی نظمی در جامعه علاوه بر تحمیل مشقت در داخل کشور باعث سوء استفاده معاندان انقلاب و خدشه دار شدن اعتبار بین المللی کشور می‌شود.

وی ضمن تذکر این نکته که برگزار کنندگان انتخابات نیز باید مر قانون را رعایت کنند، تاکید کرد: هیچ کس حق استفاده از اموال عمومی و امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای خاصی را نخواهد داشت و در صورت عدم رعایت، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس دادگستری شهرستان دلفان خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌های انتخاباتی توسط نیروهای انتظامی،امنیتی، اجرایی و دستگاه قضایی رصد می‌شود تا در صورت بروز هرگونه تخلف احتمالی، اقدامات لازم بعمل آید.

این مقام قضایی در پایان گفت: به همین منظور از ماه‌ها پیش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، مناطق جرم زا را شناسایی و به ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی جهت تمهیدات لازم اعلام کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *