اگر به برجام خدشه وارد شود همه متضرر می شوند/ موضوع خرید کیک زرد در کمیسیون مشترک برجام در حال پیگیری است

17:12 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۷۷۶
دسته بندی: سیاست
صالحی با بیان اینکه اگر به برجام خدشه وارد شود همه متضرر می شوند گفت: موضوع خرید کیک زرد در کمیسیون مشترک برجام در حال پیگیری است.

صالحی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (شنبه ) در حاشیه دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال پایبند نبودن این کشور به برجام گفت: اگر بر اساس عقلانیت عمل کنیم برجام باید پابرجا بماند چرا که این توافق به نفع منطقه، جامعه بین الملل و ام پی تی است و اگر به برجام خدشه وارد شود همه متضرر می شوند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که برجام یک توافق دو جانبه نیست بلکه طرف های مختلفی دارد همچنین ذکر این نکته لازم است که ما چندان به اظهاراتی که از سوی طرف مقابل مطرح می شود توجه نداریم و ملاک کار ما اعمال و اقدامات طرف مقابل است.

صالحی افزود: هیئت نظارت بر برجام که در داخل کشور تشکیل شده است بر اساس اقدامات طرف مقابل تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کارشکنی های انگلیس در خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان توسط ایران در جلسه امروز شما با رئیس کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا مطرح شد یا خیر گفت: موضوع خرید 950 تن کیک زرد در کمیسیون مشترک برجام در دست پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه خود با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: در جلسه امروز یاداشت تفاهمی که در بهمن ماه سال گذشته میان ایران و اتحادیه اروپا پیرامون اقدامات صلح آمیز هسته ای منعقد شد مرور گشت همچنین مقرر شد سمینار دیگری علاوه سمیناری که در اسفند ماه در بروکسل برگزار شد در آینده ای نزدیک در اصفهان با شرکت مسئولان و متخصصان اروپایی و طرف ایرانی برگزار شود.

صالحی با اشاره به سرمایه گذاری 5 میلیون یورویی اتحادیه اروپا در زمینه ارتقا مرکز نظام ایمنی کشور اظهار کرد: در جلسه امروز قرارداد ایمنی نیروگاه بوشهر که پیشتر منعقد شده بود مورد ارزیابی کامل قرار گرفت و شرکتهای مورد نظر جهت فعالیت در این رابطه مشخص گردید.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است که اروپایی ها در رابطه با مرکز پیشرفته ایمنی هسته ای در ایران که می تواند خدمات ارزنده ای را به منطقه ارائه دهد کمک کنند و در آینده ای نزدیک شاهد شروع احداث مرکز ساختمانی آن خواهیم بود.

صالحی ادامه داد: در جلسه امروز مباحث مرتبط با انعقاد توافق و تدوین نقشه راه جهت استفاده ایران از امکانات یورو اتم در ابعاد تحقیق و توسعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ابعاد دیگر همکاری های هسته ای میان ایران و اتحادیه اروپا گفت: ما برای پیشبرد برنامه 5 ساله تنظیمی خود به 30 میلیون یورو نیاز داریم که از طرف اروپایی ها تامین خواهد شد.

صالحی در پایان خاطر نشان کرد: من در یک سال و نیم اخیر سفرهای متعددی به کشورهای اتحادیه اروپا داشتم و توافقات خوبی پیرامون گسترش همکاری ها میان ایران و اتحادیه اروپا در زمینه پیشبرد فعالیتهای هسته ای صلح آمیز کشورمان منعقد شده و یا در حال انعقاد است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *