ثارالله صفت اختصاصی امام سوم(ع) به شمار می‌رود/ امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام امام حسین(ع)

12:00 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۷۷۲
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه "ثارالله" صفت اختصاصی امام سوم(ع) است ، از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف قیام ایشان سخن گفت.
امام حسینمحمد طاها مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: شعبان ، ماه بسیار شاد و پر برکتی است که حضرت محمد(ص) درباره این ماه فرموده اند: "شعبان ماه من است".

وی ادامه داد: به جای آوردن صلوات خاصه ماه شعبان و همچنین ادا کردن اعمال مشترک این ماه که برای تمامی روزهای آن قابل استفاده است، از موارد قابل توجه درباره اعمال ارزشمند و پرفضیلت این ماه است.

مرادی تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) درباره فضیلت ماه شعبان فرموده‌اند: "خداوند این ماه را شعبان نامید زیرا نیکی‌ها در آن شاخه شاخه می‌شود،‌ درهای بهشت در آن گشوده و نعمت‌های بهشتی با ارزان‌ترین قیمت و آسان‌ترین راه به شما عرضه می‌شود".

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: ماه شعبان در میان تمامی ماه‌ها ،‌ تنها ماهی است که در آن هیچ‌گونه شهادتی وجود ندارد و نخستین ولادت در این ماه مبارک ، ولادت با سعادت امام حسین(ع) است که روز پاسدار هم نامیده شده است.

این کارشناس علوم قرآنی افزود: امام حسین(ع) صفت‌های ارزشمند بسیاری را در وجودشان به نهادینه دارند که بخشی از آن‌ها، صفت‌های اختصاصی و در اصطلاح اختصاصات حضرت اباعبدالله(ع) هستند.

وی با اشاره به صفت‌های اختصاصی امام سوم(ع) توضیح داد: ثارالله یکی از اختصاصات فرزند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است همانگونه که این صفت در زیارت عاشورا نیز در قالب عبارت "السلام علیک یا ثارالله وبن ثاره" به کار برده شده است.

مرادی همچنین گفت: امام سوم(ع) در جریان مصیبت سنگین واقعه کربلا ،‌ صبر و شکیبایی بسیاری از خود نشان دادند که در بسیاری از منابع به این اشاره شده که این حضرت فراتر از اسماعیل ذبیح الله(ع) و ابراهیم ذابح الله(ع) ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) رای زنده نگاه داشتن نماز ،‌ حجاب و همچنین اصلاح امت خود گام در مسیر جهاد نهادند و در این مسیر اعضای خانواده خود و یاران و فرزندانشان را فدا کردند. امام سوم (ع) همچنین در روند مبارزاتی خود همواره به امر به معروف و نهی از منکر توجهی خاص و ویژه داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *