از دادگاه مطبوعات تا دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در نمایشگاه کتاب تهران

16:00 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۶۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در بسته کتاب امروز ٬ کتاب‌هایی با عناوین "دادگاه مطبوعات"، "دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت"، و "تحول نظام قضایی ایران " در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، با توجه به اهمیت قوه قضائیه در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش آن قوه از ابتدای جریان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا امروز در جامعه مدنی و اجتماعی ایران، بسته کتاب "قوه قضائیه " مرکز اسناد انقلاب اسلامی ویژه نمایشگاه کتاب معرفی می شود.

در این بسته٬ کتاب‌هایی با عناوین "دادگاه مطبوعات"، "دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت"، و "تحول نظام قضایی ایران " در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

1- دادگاه مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران

با توجه به عصر ارتباطات و تنوع در ابزار اطلاع رسانی، امروزه نقش مطبوعات در امر اطلاع رسانی فراتر رفته است.

و به همان اندازه که مفید و موثر می‌نماید، دغدغه آفرین نیز هست تا آنجاکه خود مطبوعات موضوع مورد بحث علوم مختلف قرار گرفته است. از آنجا که از نظر حقوقی و تا حدودی سیاسی موضوع مطبوعات موضوعی در خور تحقیق و مطالعه است، مرکز اسناد انقلاب اسلامی همسو با هدف تبیین تاریخ انقلاب اسلامی موضوع دادگاه مطبوعات در جمهوری اسلامی را در دستور کار پژوهشی خود قرار داد که کتاب حاضر، حاصل آن است.

از  دادگاه مطبوعات تا دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در نمایشگاه کتاب تهران

2- دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت

تشکیلات دادگاه و دادسرای ویژه روحانیت به دنبال جریان مهدی هاشمی با فرمان امام(ره) و نصب دادستان و حاکم شرع با عنوان دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در مرداد ماه سال 69 چارچوب قانونی استوارتری پیدا کرد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با درک اهمیت و جایگاه این دادگاه به انتشار کتاب حاضر اقدام کرده است تا ضمن پرکردن خلا پژوهشی در این زمینه قدمی دیگر در تدوین و تبیین تاریخ انقلاب اسلامی برداشته و آغازگر تحقیقات بیشتر در این موضوع باشد.


از  دادگاه مطبوعات تا دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در نمایشگاه کتاب تهران

3- تحول نظام قضایی ایران

کتاب تحول نظام قضایی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است تحول نظام قضایی معاصر را با روشی تاریخی و با نگاه حقوقی و سیاسی بررسی می‌کند. این کتاب در دوجلد مفصل به سرانجام رسیده است. در جلد اول نظام قضایی از مشروطه تا سقوط رضاشاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و جلد دوم کتاب نیز نظام قضایی ایران را از سقوط رضاشاه تا تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب را بررسی می‌کند.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بسته کتاب " قضایی " به غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب مراجعه کنند.

یا با شماره تلفن‌ 22211174 تماس بگیرند یا به پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی با آدرس www.irdc.ir مراجعه کنند.

از  دادگاه مطبوعات تا دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در نمایشگاه کتاب تهران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *