ممانعت از تخصیص اعتبارات شورایاری‌ها به تبلیغات انتخاباتی/ بهره‌مندی از امکانات سراهای محلات ممنوع است

7:07 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۵۱۹
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهره‌مندی اعضای شورای شهر تهران از سراهای محلات جهت تبلیغات ممنوع بوده و تخلفات این چنینی رصد می‌شود.

سرای محلات محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های عموم شهروندان تهرانی و نهادهای نظارتی این است که در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به هیچ وجه از امکانات شهر برای انتخابات هزینه نشود.

وی افزود: علاوه بر استفاده نکردن از امکانات شهر در امر انتخابات، لازم است اعضای شورایاری‌ها و همچنین ستاد سمن‌های شهر تهران در فرآیند انتخابات دخالت نکرده و به طور بی طرف به کار خود ادامه دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه عملکرد شورایاری‌ها و ستاد سمن‌ها در ایام انتخابات رصد می‌شود اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های کنونی ما استفاده نشدن از بودجه شورایاری‌ها و ستاد سمن‌ها در حوزه انتخابات است و با توجه به اینکه مسئولیت این دو نهاد به طور کامل مشخص بوده و مسئولان آنها در شورای شهر نیز مشخص هستند، عملکرد آنها به طور کامل رصد می‌شود.

سالاری با اشاره به برپایی برخی همایش‌ها در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی جلسات و همایش‌های مکرر که اکنون برگزار می‌شود این شائبه را ایجاد می‌کند که جلسات جنبه تبلیغاتی داشته و قرار نیست در امر پیشبرد شهر باشد.

وی با بیان اینکه سراهای محلات نباید به کانونی برای تبلیغ برخی اعضای شورای شهر تبدیل شوند خاطرنشان کرد: در شرایطی که برخی اعضای شورای شهر تهران با مدیران شهری هماهنگ هستند، این احتمال وجود دارد که بتوانند از امکانات سراهای محلات استفاده کنند و در این شرایط شهروندان، دیده بان‌های شهری، رسانه‌ها و نهادی حمایتی باید رصد جدی‌تری داشته و تخلفات را گزارش دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر دانش سیاسی و اجتماعی اعضای شورایاری‌ها بیان کرد: اعضای شورایاری ها به عنوان معتمدین محلات انتخاب شده اند و با توجه به دانش سیاسی و مسئولیت اجتماعی که دارند در ایام انتخابات به طور هوشمندانه عمل خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *