رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه‌اندازی مراکز اوتیسم در تمامی شهرستان‌های تهران/ اختصاص یارانه 408 هزار تومانی برای هر بیمار

6:11 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۴۸۵
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر 6 مرکز اوتسیم در استان تهران فعال است، گفت: تا پایان سال جاری در تمامی شهرستان‌های استان تهران مرکز اوتیسم راه‌اندازی می‌شود.

بیمار حسین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در حال حاضر 6 مرکز اوتیسم در شهر تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دایر است.

وی افزود: در این مراکز، 180 نفر مشمول برخی خدمات خاص می‌شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در خصوص خدمات ارائه شده به افراد حاضر در مراکز ویژه اوتیسم تهران تصریح کرد: در این مراکز خدمات توانبخشی و کار درمانی به افراد مبتلا به بیماری اوتیسم ارائه می‌شود.

اسدی در پاسخ به این پرسش که هزینه های خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به اوتیسم از چه طریقی تامین می شود؟، خاطرنشان کرد: از سوی سازمان بهزیستی کشور برای هر فرد مبتلا به بیماری اوتیسم مبلغ 408 هزار تومان تحت عنوان یارانه در نظر گرفته و این مبلغ را بهزیستی پرداخت می کند ضمن اینکه از خانواده هر فرد نیز 150 هزار تومان اخذ می‌شود.

وی با ارائه آماری از تعداد افراد پشت نوبت مانده دریافت خدمات اوتیسم در تهران اظهارکرد: در حال حاضر 800 نفر جهت دریافت خدمات اوتیسم پشت نوبت قرار دارند و در لیست دریافت خدمات هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: جهت ارائه خدمات به این افراد نیازمند راه اندازی مراکز جدید اوتیسم هستیم و قرار است در سال جاری به تعداد مراکز افزوده شود.

اسدی از همکاری بخش خصوصی با سازمان بهزیستی کشور به منظور راه اندازی مراکز جدید اوتیسم خبرداد و اذعان کرد: مقرر شده مراکز جدید در هر سه‌ماه فعالیت خود را شروع کرده و در این زمینه سازمان بهزیستی کشور حمایت‌هایی را از بخش خصوصی خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *