رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنابعالی گفتید من 100 روزه تحول اقتصادی انجام می‌دهم/می‌گویید شفاف سازی اما روی پرونده ها مهر محرمانه می‌زنید

19:42 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۳۸۷
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از صداقت و اخلاق سخن می‌گویید؛ به هر حال همه دیدند و شنیدند که جنابعالی گفتید من 100 روزه تحول اقتصادی انجام می‌دهم ؛ بعد هم که از شما سوال کردند گفتید نه آدمی که چنین حرفی بزند عقل ندارد؛ من می‌گویم صداقت ندارید به اضافه آن.
قالیباف
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، در ادامه مناظره امروز محمد باقر قالیباف به عنوان آخرین کاندیدا پشت تریبون قرار گرفت و در پاسخ به این سوال که چه برنامه موثری برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی دارید؟ گفت: بحران محیط زیست از مشکلات جدی امروز کشور است؛ در حقیقت امروز مشکلات کشور در حوزه اقتصاد اگر چه تأثیرات زیادی بر مسائل اجتماعی گذاشته اما در حوزه محیط زیست هم مشکلات اساسی وجود دارد که یکی از آنها مربوط به مسئله ریزگردهاست.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز معضل ریزگردها از سه استان کشور به اکثر استان‌ها وحتی به بخش‌هایی از تهران سرایت کرده است و برخلاف آنچه که گفته می‌شود معضل ریزگردها بیش از آنکه منشاء خارجی داشته باشد به داخل مربوط است.

قالیباف تصریح کرد: در شهر اهواز شاهد بودیم که ریزگردها زندگی را برای مردم این شهر سخت کرده بود به گونه‌ای که مردم این شهر ریزگردها را ریزمرگ‌ها خطاب می‌کردند.

وی افزود: وقتی مالچ پاشی و درختکاری رها شود این مشکلات هم پیش می‌آید. حال آنکه با تقویت این راهکار‌ها می‌توان به اشتغالزایی هم کمک رساند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در مقوله اشتغال عمومی یکی از بخش‌هایی که می‌توانیم جوانان را به کار بگیریم و به موازات آن مشکلات زیست محیطی را هم  حل کنیم اهتمام ورزیدن به کاشت و پرورش نوع گیاهانی است که آب چندانی هم نیاز ندارند.

قالیباف گفت: اینکه از حقوق شهروندی صحبت می‌شود باید توجه شود که اولین حق مردم حق هوا است اما متأسفانه با بی تدبیری هوا از مردم گرفته شده است.

وی بیان داشت: ما در ابتدای دولت یازدهم جلساتی را با مسئولان این دولت داشتیم و به آنها اعلام کردیم که برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای داریم حتی من در جلسه‌ای نزد آقای جهانگیری نیز رفتم؛ طرح ما را قبول کردند اما گفتند خودمان اجرا می‌کنیم؛ آقای رجهانگیری بگویند در این رابطه چکارکرده اند؟  

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ماشین‌ها را از بیرون شهر رها می‌کنند و ماشینی که 30 سال در جاده بوده مجددا به شهر بازگردانده می شود و ماشین سرویس اداره می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه مشکل محیط زیست مانند بحران اقتصادی امروز حل نشده است، گفت: این دولت معتقد است فلان برنامه قابلیت اجرایی ندارد چون پول نیست و یا فلان برنامه عملیاتی نمی‌شود چون روش ندارد و یا ما نمی‌توانیم؛ خب مردم باید چکار کنند؟ چرا ما نمی‌توانیم؟ ما می‌توانیم . ظرفیت‌ها مشخص است نگویید این حرف شعاری است. 

وی با بیان اینکه سالانه  1 میلیون و 300 هزار متقاضی به متقاضیان اشتغال افزوده می‌شود، گفت: در حوزه آی تی چرا وزارت کار دولت یازدهم نتوانست میان افرادی که از این حوزه بهره مندند و آنها که بهره مند نیستند تفکیک ایجاد کند.

در ادامه جهانگیری در نقد اظهارات قالیباف گفت: بحث زیست محیطی در زمره مباحث حساس است که دولت‌ها موظفند در قبال آن کاری جدی انجام دهند. در دولت یازدهم یکی از اولین مصوبات احیای دریاچه ارومیه در حوزه مسائل زیست محیطی بوئد.

وی ادامه داد: همچنین در این دولت بنزین پتروشیمی که در دولت گذشته تولید می شد و سرطان زا بود به طور کامل حذف گردید.

جهانگیری افزود: در بیش از 40شهر در حال حاضر بنزین یورو 4 مصرف می شود و همچنین باید توجه داشت که  70 درصد ریزگردها منشاء خارجی دارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در رابطه با معضلات محیط زیستی اظهار کرد: مسئله محیط زیست مسئله بسیار مهمی است و در قانون اساسی ما این موضوع جزو اصول آمره است یعنی هر توسعه اقتصادی منوط به لحاظ کردن مسائل محیط زیستی ا ست.

وی ادامه داد: من روزی که به آستان قدس رفتم متوجه شدم شرکتی که زیر مجموعه آستان است در جنگل‌های شمال فعالیت می‌کند؛ من به ریاست محیط زیست اعلام کردم که تمام فعالیت‌ها حوزه جنگل این شرکت را متوقف کند چرا که معتقدم در مجموعه شهرها نباید هیچ گونه درختی قطع شود چون به منزله شش‌های حیاتی می‌مانند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سوالی که در رابطه با مسئله محیط زیستی خوزستان مطرح است آن است که آیا این موضوع قابل پیش بینی، قابل پیشگیری و یا برخورد مناسب بود یا نه؟ اصلا مبحث این دولت و آن دولت هم مطرح نیست؛ معتقدیم که نباید عزیزان ما در خوزستان و در سایر مناطق وضعیت زندگی برایشان به لحاظ زیست محیطی رنج آور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: محیط زیست می ‌تواند زمینه‌ای برای اشتغال باشد همچنین مدیریت آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد اگر همین مقدار از حجم آب که درکشور و جود دارد مدیریت دقیق شود بسیاری از مشکلات مرتبط با حوزه محیط زیستی ما کاهش می‌یابد.

در ادامه مصطفی میر سلیم در رابطه با مسئله محیط زیست گفت: به نظر شما دشت  تهران ظرفیت پذیرش چه جمعیتی در شرایطی که کرامت انسانیشان حفظ شود را دارد؟ 

وی ادامه داد: بسیاری از سفره های زیرزمینی کشور حتی با افزایش نزولات جوی دیگر به حالت گذشته باز نخواهد گشت. 

در ادامه مصطفی هاشمی طبا در این رابطه گفت: متأسفم که برنامه ششم ما مجموعه ای از آمال و آروزهاست؛ آیا در اجرای برنامه ششم اصرار بر موازی کردن همه موارد مطروحه است یا حیات زیستگاه ایران نیز در اولویت قرارمی‌گیرد.

در ادامه حسن روحانی در رابطه با معضلات محیط زیستی اظهار کرد: در دولت یازدهم آبیاری کشاورزی مدرنیزه شد و 300هزار هکتار از اراضی به صورت مدرن آبیاری شد.

محمد باقر قالیباف پس از نقدهای 5 کاندیدای دیگر پیرامون پاسخ‌های وی به سوالی در رابطه با معضلات زیست محیطی اظهار کرد: اینکه ما می‌گوییم دولت فعلی دولت 4 درصدی است به این سبب است که دولتمردان در بین مردم نیستند؛ جناب آقای جهانگیری، جناب آقای روحانی، امروز افتخار شهرداری تهران در محیط زیست این است که از زباله برق تولید می‌کند.

وی ادامه داد: یک بار از اتاق‌هایتان بیرون بیایید و بروید ببینید؛ امروز مابقی زباله‌ها به کمپوست تبدیل می‌شود و در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن دوستان شما بودند که زباله را از روی زمین  جمع می کردند و نمی‌دانستند مکانیزه شده است.

قالیباف افزود: اگر برای شما آلودگی هوا مهم بود قانون مصوب دراین رابطه را اجرا می‌کردید. پول حمل و نقل عمومی را نه به تهران که به هیچ شهری ندادید؛ امروز مترو را که با 70 کیلومتر تحویل گرفتیم با 300 متر ساخته‌ایم؛ پس محیط زیست برای ما مهم بوده که این کارها انجام گرفته است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: ما در این دوره بیش از 20 هزار هکتار جنگل‌‌کاری در اطراف تهران انجام دادیم وامروز به 39 هزار هکتار رسیده‌ایم و با 11 هزار هکتار دیگر کل کمربندی تهران انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر شما بحث بلند مرتبه سازی را مطرح می‌کنید این قانون دولت 4 درصدی‌ها است؛ وزارت راه وشهرسازی شما در شورای عالی شهرسازی تصویب می‌کند و می‌شود حق مردم؛ ما در شهرداری کارهای اجرایی آن را انجام می‌دهیم.

قالیباف افزود: امروز 24 درصد جمعیت کشور دردشت تهران متمرکز است دلیل این امر چیست؟ این امر به سبب مهاجرت و مشکلات اقتصادی است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از صداقت و اخلاق سخن می‌گویید؛ به هر حال همه دیدند و شنیدند که جنابعالی گفتید من 100 روزه تحول اقتصادی انجام می‌دهم ؛ بعد هم که از شما سوال کردند گفتید نه آدمی که چنین حرفی بزند عقل ندارد؛ من می‌گویم صداقت ندارید به اضافه آن.

قالیباف افزود: شما می‌گویید شفاف سازی اما هر پرونده را یک مهر محرمانه بر روی آن می‌زنید و می شود دولت 4 درصدی؛ همین پتروشیمی که می‌گویید چگونه شغل در آن ایجاد می‌شود؟ باید به شما گفت که این 4 درصدی‌ها که آقای جهانگیری دوستان شما هستند آن را به صورت مواد اولیه به کشورهمسایه صادر می‌کنند بدون اینکه به زیردستانشان منتقل کنند؛ خواستید من (اسناد آن را) ارائه می‌دهم؛ چون مکلفم اخلاق را رعایت کنم.

وی بیان کرد: این 4 درصد همان دلالان زالو صفتند. آقای روحانی همان فردی که شما مطرح کردید و امروز درزندان است باید پرسید ازچه کسی لوح تقدیر دریافت کرد؟ آقای روحانی شما از این شخص به عنوان نمونه‌ کار اقتصادی تقدیر کردید.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقدامات دولت گذشته به من چه ارتباطی دارد؟ شما می‌دانید که یکی از منتقدان دولت گذشته من بودم؛ البته دولت گذشته کارهای مثبتی نیز انجام داد و مهمترین انها این بود که طرفدار محرومین بود وبه روستاها می‌رفت اما شما از تهران تکان نمی‌خورید؛ اگر هم به استان‌ها می‌روید صرفاَ به مرکز استان‌ها و به دو جلسه آن را محدود می‌کنید. کدام کار مردم را حل کردید؟

قالیباف گفت: مردم ما می‌دانند که امروز در کشور ظرفیت و اعتبارات وجود دارد واقعا می‌توان ارز کشور را به دو برابر تبدیل کرد؛ البته نه با این سیستم رانتی شما که به همان 4 درصدی ها تعلق گیرد و 10 هزار میلیارد تومان سود ببرند.  اگر لازم شد من در این رابطه مطالبی را می‌گویم.

وی اظهار کرد: آقای جهانگیری شما امروز کمک کار اقای روحانی هستید که در رابطه با عدد و رقم به وی کمک کنید. اشکال هم ندارد این از پدیده‌هاست.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در تهران بلندمرتبه سازی است؛ مشکل اراک و اهواز و کرج چیست؟ این ناشی از ضعف مدیریت شماست؛ مدیریت شما یک مدیریت سنتی است و این اعتقاد همه جامعه و جوانان است.

قالیباف افزود: حتی اعتقاد به واگذاری امور به مردم ندارید. چه کسی ابلاغ کرد که شورایاری ها منحل شوند مگر این ها مردم نیستند؛ مردم عزیز یکی از برنامه‌های بنده این است که همه اختیارات تصدی گری به مدیران محلی داده شود و تنها نقش حاکمیتی بماند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *