قالیباف خطاب به جهانگیری: دستاویز سیاسی دیگران شده اید

19:00 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۳۷۹
محمد باقر قالبیاف خطاب به جهانگیری گفت: شما به عنوان معاون رئیس جمهور داوطلب شدید؛ صداقت شما در رقابت با آقای روحانی چند روز دیگر ثابت خواهد شد؛ شما مدیری اجرایی هستید و حاضر شده اید دستاویز سیاسی دیگران شوید؛ مجموعه برنامه های دولت شما یا "نبود سرمایه" بوده است یا "دفاع از همان 4 درصد".

مناظره

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری یکی از 6 داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مسئله کاهش بوروکراسی اداری و افزایش کارآیی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: پیش نیاز هر توسعه ای افزایش سرمایه اجتماعی است؛ اعتماد ، رضایت و مشارکت مردم موجب افزایش سرمایه اجتماعی در کشور می شود؛ رویکرد قالب دولت یازدهم نیز به مسائل اجتماعی نگاهی منحصر به فرد بود و نگاه امنیتی و آمرانه به مسائل اجتماعی را تغییر داد.

وی با بیان اینکه با فریب و دروغ نباید با جامعه صحبت کرد گفت: در زمینه مسائل اجتماعی طبق گزارش های وزارت کشور تصمیم های بسیار خوبی گرفته شد؛ در مواجهه با ارباب رجوع باید شفافیت وجود داشته باشد؛ مردم باید نسبت به حقوق شهروندی خود آگاهی داشته باشند.

جهانگیری همچنین گفت: دولت الکترونیک یکی از زمینه هایی است که سریعا باید در کشور اجرا شود و موجب سامان دادن به نظام اداری ما شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در زمینه چگونگی بهبود نظام اداری کشور گفت: به عنوان کسی که 10 سال در سازمان بازرسی مدیریت داشتم آسیب های نظام اداری را می شناسم؛ متاسفانه باید بگویم آسیب هایی که چندین سال قبل و در زمان تصدی گری وزارت صنایع توسط آقای جهانگیری به ایشان و سایر مسئولان گفتیم، همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 15 درصد از بحث دولت الکترونیک تا به امروز پیش رفته است، عنوان کرد: جز با شفاف سازی و نظارت همگانی توسط خود مردم نمی توان نظام اداری را سالم سازی کرد.

در ادامه سید مصطفی میرسلیم اظهار کرد: شغل کارمندی شغلی مقدس است؛ مسئولان ما باید پاسخ دهند که چرا زیرمیزی گرفتن همچنان وجود دارد؛ چرا هنوز برخی از کارمندان دولت از اطلاعاتی که به امانت در دستان آنها است سوء‌استفاده می کنند.

در ادامه سید مصطفی هاشمی طبا گفت: در دستگاه های دولتی، هم "خدمتگزاری" وجود دارد و هم "سرگردانی مراجعین" و این مساله با سیستم های دولت الکترونیک نیز حل نمی شود؛ مدیران ما باید در دسترس مردم باشند؛ از آسانسورهای شخصی استفاده نکنند و با مردم روبرو شوند.

در ادامه ححت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: ما باید در اداره کشور باید به مردم اعتماد کنیم و کار را به آنها بسپاریم از این طریق سرمایه اجتماعی میان مردم و دولت افزایش می یابد؛ روزانه برخی از رسانه ها با بیان اتهامات ناروا وتخریب می خواهند بین نظام ومردم فاصله بیندازند.

در ادامه محمد باقر قالبیاف خطاب به جهانگیری گفت: شما به عنوان معاون رئیس جمهور داوطلب شدید؛ صداقت شما در رقابت با آقای روحانی چند روز دیگر ثابت خواهد شد؛ شما مدیری اجرایی هستید و حاضر شده اید دستاویز سیاسی دیگران شوید؛ مجموعه برنامه های دولت شما یا "نبود سرمایه" بوده است یا "دفاع از همان 4 درصد".



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *