کارآفرینی در گرو اعتبارات بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی محقق می شود

13:14 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۲۸۰
معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به پشتوانه اعتبارات اختصاص داده شده قابلیت ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی را در خود ایجاد کرده است.

باقر لاریجانیبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبر گزاری میزان، باقر لاریجانی در نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن ارائه عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی بر اشتغال آزاد دانشجویان رشته های پزشکی تاکید کرد و گفت: با توجه به اعتبارات خوب دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر ایران قابلیت ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی وجود دارد بر این اساس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ملزم به ارائه برنامه های آموزشی در راستای تربیت نیروی کار متخصص در این زمینه هستند.

وی با تاکید بر توانایی دانشجویان رشته پزشکی در کارآفرینی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی باید با ایجاد فرصت های شغلی و معرفی بازار کار از استعدادها و توانایی های دانشجویان پزشکی استفاده کرده و پی اچ دی ها را فعال کنند همچنین با راه اندازی شرکتهای دانش بنیان از دانش پزشکی فارغ التحصیلان این رشته در راستای کارآفرینی بهره برداری لازم صورت گیرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: بیشترین بودجه دانشگاه های علوم پزشکی به بخش آموزش تعلق دارد. این در حالی است که بر اساس مشکلات سال گذشته در زمینه آموزش پزشکی بودجه این بخش افزایش یافته است و بر طبق مصوبه تعیین شده یک تا 3 درصد از درآمد دانشگاه های علوم پزشکی به بخش آموزش تعلق می گیرد بر این اساس معاونین آموزش دانشگاه ها با نهادینه کردن این مصوبه موجبات رشد و تحول در زمینه آموزش پزشکی کشور را فراهم می کنند.

معاون آموزش وزارت بهداشت اذعان داشت: قابلیت تبدیل دانشگاه های علوم پزشکی به دانشگاه بین المللی کشور وجود دارد و با تخصصی شدن یک یا چند رشته در دانشگاه های علوم پزشکی امکان جذب دانشجو از همه کشورها فراهم شده و از حمایت های وزارت بهداشت و درمان همچون دانشگاه تهران بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه گفت: شرایط ارتقا سطح دانشگاهی ایران در حوزه پزشکی در دانشگاه کردستان و عراق وجود دارد این درحالی است که با توجه به برتری دانشگاه این دو کشور در دنیا با تمرکز در رشته پزشکی می توان ارتباط علمی خوبی با پاکستان و عراق ایجاد کرد.

لاریجانی در پایان گفت: دانشگاه اصفهان در زمینه آموزش عملکرد خوبی داشته است و می توان با مجازی سازی رشدو توسعه چشمگیری در کشور را رقم زد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *