رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برپایی نمایشگاه کتاب، بدون تبلیغ برای نامزدها/نمایشگاه کتاب از سیزدهم اردیبهشت میزبان مخاطبان خواهد بود

12:46 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۲۱۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سخنگوی شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: هرگونه تبلیغ برای گروه ها و چهره های سیاسی مرتبط با انتخابات در نمایشگاه ممنوع است.
همایون امیرزاده
به گزارش گروه فرهنگی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همایون امیرزاده، سخنگوی شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران، در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر، با بیان اینکه این رویداد فرهنگی از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در  شهر آفتاب برگزار می‌شود، افزود: این دومین میزبانی مجموعه نمایشگاهی یادشده از این بزرگترین رویداد فرهنگی سالیانه کشور خواهد بود.
 
همایون امیرزاده سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  در ادامه از تخصیص  ۴ بسته حمایتی به منظور بهره‌مندی اقشار مختلف علمی از این نمایشگاه خبر داد و گفت: یکی از این چهار گروه هدف، دانشجویان و طلاب هستند که اعتبار تخصیص یافته از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این قشر ۸ میلیارد تومان است و سهم آورده دانشجویان و طلاب هم ۱۲ میلیارد تومان است. در مجموع میزان تزریق اعتبار از این محل به حوزه نشر هم ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 وی با بیان اینکه در این بسته حمایتی، ۱۷۰ هزار دانشجو و ۳۰ هزار طلبه (در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر) به عنوان جامعه هدف تعیین شده‌اند، افزود: انتظار ما این بود که سازمان‌ها و نهادهایی که ارتباط بیشتری با دانشجویان دارند، در این زمینه حضور فعال تری داشته باشند.

این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: بسته حمایتی دیگری که در این دوره از نمایشگاه اجرایی خواهد شد، بن دانش ‌آموزی است که وزارت ارشاد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن تخصیص داده است. یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم سهم آورده خود دانش آموزان خواهد بود.
 
تفاوت این بسته با بسته قبلی در این است که برعکس بسته حمایتی دانشجویان و طلاب، در اینجا بسته مورد اشاره ۶۰ درصد به ۴۰ درصد به نفع دانش‌آموزان بسته شده است.

امیرزاده گفت: بسته حمایتی دیگر مربوط به بن‌کارت‌های مربوط به اساتید حوزه‌های علمیه و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کشور است.
 
برای اجرای این طرح حمایتی هم معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، یک میلیارد تومان تخصیص داده است که هر یک از استادان حوزه و یا اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بن کارت خرید کتاب دریافت خواهد کرد؛ به این ترتیب که ۷۰ درصد هزینه آن را خودشان تامین می‌کنند و ۳۰ درصد باقیمانده را معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد. بر این مبنا دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم سهم اساتید خواهد بود.

وی افزود: آخرین بسته بن‌های مشارکتی ویژه تامین منابع مکتوب و مورد نیاز کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی، علمی، فرهنگی، سازمان‌ها، نهادها، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج است که ۵ میلیارد تومان توسط معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با درصد مشارکت ۵ تا ۲۵ درصدی این نهادها، تخصیص پیدا کرده و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی ما این است که با میانگین مشارکت ۱۵ درصدی این نهادها، ۲۸ میلیارد تومان هم آنها در این بسته حمایتی مشارکت کنند.

 سخنگوی شورای سیاستگذاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در مجموع پیش‌بینی ما این است که برآیند مشارکت نهادها و دستگاه‌های مربوطه با معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در اجرای ۴ بسته حمایتی مورد اشاره مثبت و گردش مالی آن، حدود ۶۰ میلیارد تومان باشد.

امیرزاده همچنین درباره آخرین آمار ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کتاب نمایشگاه امسال هم اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون بالغ بر ۶۸ هزار نفر برای بهره‌مندی از یارانه خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ثبت نام ۶۲ هزار نفر دانشجو و هزار طلبه مورد پذیرش واقع شده و کد رهگیری به آن‌ها داده شده است.

امیرزاده در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به صدور آراء محرومیت از حضور برخی ناشران در نمایشگاه تاکید کرد:  هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران طی دو سال گذشته نشان داده است که به طور دقیقی بر این امور نظارت خواهد داشت.

او با اشاره به همزمانی برپایی نماشگاه کتاب با انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه تبلیغات به گروه ها و نامزدها داده نمی شود و در این دوره از نمایشگاه، تبلیغات غیرقانونی برای نامزدها نیز به تخلفات افزوده شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *