یارانه را می توان برای دهک های پایین تا سه برابر افزایش داد/ مردم از دولت تنها اعلام فساد را نمی‌خواهند/مردم انتظار پرداخت حقوق‌های نجومی به دولتمردان ندارند+فیلم

22:57 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۹۵۲
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص فاصله‌های طبقاتی در جامعه اذعان داشت: در سال‌های گذشته بعد از طرح مسئله یارانه‌ها آمار و ضریب جینی نشان داد که فاصله طبقاتی کمتر شده است اما امروز آمار حکایت از افزایش فاصله طبقاتی دارد که باید به آن توجه شود و منابع به گونه‌ای توزیع شود که همه از آن بهره ببرند.
رییسیبه گزارش خبرنگار گروه سياسی خبرگزاری ميزان، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به عنوان یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت محرومان گفت: بنده به عنوان کسی که طعم فقر و یتیمی را چشیده‌ام احساس محرومان را درک می‌کنم به ویژه در سال‌های اخیر که در آستان قدس خدمت می‌کنم از نزدیک با شرایط مواجه بوده و امدادرسانی‌هایی صورت می‌دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه برخی از روستاییان صرفاً با 45 هزار تومان یارانه گذران زندگی می‌کنند عنوان کرد: همچنین تحصیل کرده های بیکار در کشور زیاد هستند و علی رغم اعلام آمار دوازده درصد بیکار باید بگویم بیش از 30 درصد جوانان بیکار هستند که این بیکاری باعث بروز مفاسد و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: شرایط اقتصادی باید تغییر کند و فقر و محرومیت از بین برود و امتی که به عنوان الگو در دنیا معرفی می‌شود باید بتواند راه حلی برای از بین بردن فقر داشته باشد لذا مصمم هستیم به نفع مردم شرایط را تغییر دهیم.

امکان ریشه کن کردن فقر مطلق با برنامه دقیق برای دهک‌های پایین

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با انتقاد از این که هر روز یک خبر از فساد در رسانه‌ها داریم که قابل تحمل نیست تصریح کرد:  باید به وضعیت دهک‌های پایین توجه کرد و با برنامه ریزی‌های دقیق برای فقرا می‌توان فقر مطلق را ریشه کن کرده و دریافتی دهک‌های پایین را تا سه برابر افزایش داد از این رو باید اشتغال میلیونی ایجاد کرد و طبق آماری که در قانون برنامه ارائه شده بیکاری را از 12 درصد به 8 درصد رساند که این امر جز با اشتغال میلیونی  ممکن نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در خصوص میزان روابط با مردم گفت: بنده هر شب به مسجد می‌روم و در هر پست و مقامی که بودم هفته‌ای یک روز را برای مردم اختصاص دادم چرا که طلبه باید در میان مردم حضور داشته باشد و حفظ این ارتباط برای او ضروری است.

مردم انتظار پرداخت حقوق‌های نجومی به دولتمردان ندارند

وی در ادامه در خصوص نوع کابینه خود اظهار داشت: دولت اگر بخواهد به محرومین کمک کند باید بداند که روحیه اشرفی گری آفت بزرگی برای کابینه است چرا که مردم نگاهشان به زندگی دولتمردان است و انتظار حقوق‌های نجومی و پرداخت های غیرمتعارف را ندارند لذا دولتی می‌تواند نظام سلامت اداری داشته باشد که خود سالم بوده و زندگی محرومان را درک کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با تأکید بر این که باید ساز و کاری تدوین شود که کسی نتواند مرتکب جرم شود ابراز داشت: نظام بانکی باید به گونه ای باشد که کسی نتواند اختلاس کند از این رو اولین رسالت دولت اصلاح ساختار فسادزا است چنانچه هنگام بروز فساد نخستین مدعی باید رئیس جمهور باشد که نسبت به مفاسد پیگیری کند؛ مردم از دولت تنها اعلام فساد را نمیخواهند؛ مردم گزارش کار برای برخورد با فساد میخواهند.

این نامزد در ادامه در خصوص فاصله‌های طبقاتی در جامعه اذعان داشت: در سال‌های گذشته بعد از طرح مسئله یارانه‌ها آمار و ضریب جینی نشان داد که فاصله طبقاتی کمتر شده است اما امروز آمار حکایت از افزایش فاصله طبقاتی دارد که باید به آن توجه شود و منابع به گونه‌ای توزیع شود که همه از آن بهره ببرند.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلابی بودن احساسی بودن نیست و نگاه به منافع زودگذر ندارد بلکه نگاه آن به منافع ملت ایران است لذا دولت‌ها نباید  صرفاً در ماه‌های آخر خود فعال شود.

 به " کار و کرامت" متعهد هستیم

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که در دولت خود به " کار و کرامت" تعهد داریم عنوان کرد: بحران بیکاری باید برطرف شود  و برای ایجاد شغل تلاش شود که این همان هدف ما از " کار " است؛ از سوی دیگر " کرامت" یعنی مادری برای بچه‌های بیکارش اشک نریزد و پدری شرمنده خانواده نشود و کارگران شاغل بیکار نشوند همچنین مردم نباید برای داشتن مسکن، درآمد و شغل تحقیر شوند.

این کاندیدا در ادامه در خصوص نحوه تعامل با قوا اظهار داشت: تأکید بر هماهنگی  قوا داریم و اگر دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی و قانون گذاری همکاری داشته باشد، نافی حفظ استقلال، قوا نخواهد بود.

 حجت الاسلام و المسلمین رئیسی لازمه کار جمعی حکومتی را تعامل قوا با یکدیگر دانست و گفت: مردم نباید اختلافات بین قوا را شاهد باشند در این زمینه اگر متخلفی پیدا شد باید به دست  دستگاه قضایی سپرده شود و وظیفه رئیس دولت به جای نگران کردن مردم و شعار دادن، عمل کردن است  لذا تصمیم داریم کارهایی را که انجام شده به مردم اعلام کنیم و وعده نمی‌دهیم چرا که مردم به دنبال اطمینان در تحصیل و کسب و کار هستند

 نقدپذیری لازمه اصلاح پذیری است

 تولیت آستان قدس رضوی در ادامه در خصوص نقش مطبوعات و رسانه‌ها در دولت افزود: نقدپذیری لازمه اصلاح پذیری است  و برای شناسایی گره‌ها باید نقدهای روزنامه‌ها و نمایندگان را در جایگاه نظارتی شنید و به عنوان فرصت به آن نگاه کرد و به دنبال شکایت از آن‌ها نبود البته نقد باید منصفانه و آگاهانه باشد.

 مسکن مهر صنعتی اشتغالزا است

وی  در ادامه یکی از مشکلات جوانان را  فقدان مسکن دانست و بیان کرد: باید مسکن و تسهیلات ازدواج جوانان فراهم شود و اگر مسکن مهر دارای مشکلاتی بود باید آن را حل کرد چرا که تحقق آن امکان پذیر است و از آن می‌توان به عنوان یک صنعت اشتغالزا بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با تأکید بر این که باید فضای مجازی را درک کرد خاطر نشان ساخت: حتی فضای مجازی نیز می‌تواند اشتغالزا باشد و از آن به نحوی استفاده کرد که سودمند باشد البته نباید حریم خصوصی تهدید شده و باید آرامش روحی و روانی افراد برقرار باشد همچنین فضای مجازی می‌تواند شفاف سازی اقتصادی کند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: قصد داریم دولت را پشت ویترین بگذاریم و تمام گردش کار اقتصادی را به مردم نشان دهیم.

 برای هنر هفتگانه به ویژه سینما برنامه دارم

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه با تأکید بر شناسایی ابعاد مختلف هنر اظهار داشت: هنر در کشور ما توأم با حکمت است و هنرمندان امروز صاحب نظر و دغدغه مند هستند لذا باید به وضعیت هنر به خصوص نجات سینما توجه کرد.


وی ادامه داد: حرم امام رضا(ع) خود جلوه‌ای از هنر ایرانی است که از اشعار، ادبیات و کاشی کاری‌های آن این مهم به دست می‌آید لذا باید بگویم برای هنر هفتگانه به خصوص سینما برنامه دارم.

حجت الاسلام و السلمین رئیسی در ادامه تأکید کرد: فارغ‌التحصیلان باید به سرعت وارد بازار کار شوند و سیاست داخلی و خارجی با علم و بازار سرمایه باید در ارتباط تنگاتنگ باشد.

 انسجام ملی باعث عقب نشینی آمریکایی‌ها می‌شود

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: برای مقابله با تهدیدهای آمریکا لازم است وحدت رویه در سلایق مختلف کشور به وجود بیاید چرا که آن‌ها با دیدن انسجام ملی عقب نشینی می‌کنند لذا باید با ابتکار درون  در عرصه‌های مختلف ایستادگی کرد.
 
فیلم سخنان حجت‌الاسلام رئيسی در گفتگوی‌ویژه‌خبری را اینجا مشاهده کنید.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *