بجا آوردن بندگی خدا در گرو پیروی از اباعبدالله(ع)/وجود امام حسین(ع) از بین برنده ظلمت‌ها است

6:30 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۹۰۹
حجت الاسلام و المسلمین قربانپور با اشاره به اینکه وجود امام حسین(ع) ظلمت‌ها را از بین می‌برد، از بجا آوردن بندگی خدا در گرو پیروی از اباعبدالله(ع) سخن گفت.
امام حسینحجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: ائمه معصومین(علیهم السلام) رحمت و نعمت پروردگار به عنوان وجه الله بر اهل زمین و زمان هستند.

وی ادامه داد: برای همه  پیامبران و امامان مشخصات و براهینی وجود دارد به خصوص مشخصات ویژه ای برای امام حسین(علیه السلام) وجود دارد وعصمت، کمال، جلال و جمال آقا اباعبدالله(ع) دراین دنیای پرظلمت همچون روشنای رخشان بر همگان می‌درخشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: وجود امام حسین(ع)  ظلمت را ازبین می‌برد و توجه انسان را به زیبایی جلب می‌کند لذا مبارزه ای بین نور و تاریکی همواره بوده و وجود دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: به عنوان نمونه در قرآن بارها از دنیا یاد شده اما یوم الدنیا نیامده چون دنیا جایگاه ابدی ما نیست از اینرو انوار ائمه معصومین(علیهم السلام) راه گشای دنیای ما است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانپور توضیح داد: امام حسین(علیه السلام) در اوج شکوفایی روشنای زمین وآسمان قرار دارند و از فرشتگان ساحت قدس الهی تا زمینیان، از آدم تا خاتم به مقام ثار الله و رسیدن به قرب حق تعالی اشک ناب ریخته‌اند .

وی یادآور شد: از میان همه پیامبران وامامان تنها حضرت اباعبدالله(ع) دارای چنین جایگاهی است که هرکس عبد وبندگی را در پیشگاه حق می‌خواهد باید از اباعبدالله(ع) پیروی کند چراکه که آن حضرت بزرگ و با کنیه (ابا) به معنی پدر و (عبد) به مفهوم بندگی برخوردار هستند.

این کارشناس مذهبی همچنین گفت: درحقیقت هرکسی بخواهد بندگی خدای را به جای بیاورد باید از امام حسین (علیه السلام) پیروی کند واین موضوع الگوی روشنی همچون خورشید رخشان از اوصاف امام سوم(ع) است.

وی اظهار کرد: از منابع روایی ما صفاتی برای امام حسین(علیه السلام) وجود دارد که متوجه می‌شویم این صفات فقط متعلق به ایشان است و کمتر کسانی از پیامبران و امامان آن صفات را دارند. به عنوان نمونه در زیارت عاشورا می‌خوانیم (یا ثارالله وبن ثاره) و در این فراز، ثارالله که امام حسین(علیه السلام) هستند، مقدم شده‌اند بر امام علی (علیه السلام) و امام اول نیز از طریق امام حسین(علیه السلام) معرفی شده‌اند.

معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران خاطرنشان کرد: امام حسین(علیه السلام) نمونه درخشانی از رهبر مبارزی هستند که در میدان حق و باطل درس فداکاری و گذشت به همه آزادی خواهان آموختند و به ما چنین درس دادند که در مسیر حق همواره نجات، سعادت و خوشبخی وجود دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *