ایران تجاوز جنگنده‌های ترکیه به سنجار را نقض حاکمیت ملی عراق خواند

16:36 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۸۴۸
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز هوایی دولت ترکیه به مناطق اطراف شهر سنجار در عمق خاک عراق را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق خواند و از موضع دولت عراق در این زمینه حمایت کرد.
بهرام قاسمی
به گزارش گروه سیاسی ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تجاوز هوایی دولت ترکیه به مناطق اطراف شهر سنجار در عمق خاک عراق، این اقدام را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق خواند و از موضع دولت عراق در این زمینه حمایت کرد.

قاسمی افزود: نقض حاکمیت ملی کشورها با هر انگیزه و توجیهی که باشد، تخطی از قوانین و موازین شناخته شده بین‌المللی بوده و زمینه‌ساز تداوم و تقویت بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود.

در حملات هوایی دیروز ارتش ترکیه به مناطق شمال عراق تعدادی کشته و زخمی شدند. ارتش ترکیه دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد حملات هوایی را علیه اهدافی که گفته می‌شود مواضع گروه تروریستی «پ.ک.ک» در عراق و سوریه بودند، انجام داده است.

شبکه العربیه در این زمینه خبر داد که در حمله جنگنده‌های ترکیه به کوه «سنجار» که با هدف بمباران مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، انجام شد، به اشتباه، 5 نیروی پیشمرگه کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز گذشته حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطق شمال عراق را محکوم کرد و خواستار عدم تکرار این حملات شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *