گزارش عملکرد توسعه دولت الکترونیک در جلسه هیات دولت بررسی شد

14:25 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۷۹۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
هیات دولت در جلسه امروز خود که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل شد، گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک را که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات ارائه شده بود، بررسی کرد.
 هیات دولت
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات دولت در جلسه امروز خود که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل شد، گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک را که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات ارائه شده بود، بررسی کرد.

گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک با تمرکز بر قابلیت‌های کاربری فناوری اطلاعات در شفاف‌سازی، دسترسی آزاد به اطلاعات، مقابله با فساد و جعل و توسعه خدمات الکترونیکی تهیه شده است.

تمامی زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیکی شامل مرکز ملی تبادل اطلاعات، معماری اطلاعات دولت، مراکز داده دولت، توسعه شبکه دسترسی دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت دولت همراه در دولت یازدهم ایجاد و راه اندازی شده است.

براساس این گزارش ، برای اولین بار شناسنامه خدمات دولت تهیه شده و برنامه الکترونیکی شدن آن نیز انجام شده است.

همچنین برای هر شهروند ایرانی یک کارپوشه الکترونیکی فراهم شده تا تمامی اطلاعات و اسناد مورد نیاز خود از دولت را از این مسیر دریافت دارند.

طبق این گزارش به زودی خدمات دولت از مسیر زیرساخت‌های یکپارچه فراهم شده شامل درگاه دولت هوشمند، سامانه دولت همراه، کارپوشه ملی ایرانیان و دسترسی آزاد به اطلاعات در دسترس مردم قرار می گیرد.

در ادامه جلسه هیات وزیران مقرر شد: دستگاه‌های اجرایی با جدیت موضوع الکترونیکی کردن خدمات را دنبال و تلاش کنند در چهارچوب زیرساخت‌های فراهم شده خدمات خود را جهت ارایه به مردم متصل و قابل دسترس کنند.

در این جلسه همچنین هیات وزیران میزان حق امتیاز و جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش را تعیین کرد.

بر این اساس، حق امتیاز ارتقای پروانه تاسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش 700 میلیون ریال تعیین شد.

در خصوص نقض تعهدات پروانه یاد شده نیز سقف جریمه نقض تعهدات کیفیت خدمات در کل ناحیه قلمرو موضوع فعالیت، یک میلیارد ریال است.

همچنین با تصویب هیات وزیران، دهستان‌های سمغان و انارستان در بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون به فهرست شهرستان‌های مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی اضافه شدند.

این دهستان ها باوجود محرومیت 100درصدی تاکنون در فهرست مناطق محروم قرار نگرفته بودند و به همین دلیل تغییری در وضعیت عمرانی آنها ایجاد نشده بود.

در پایان جلسه، هیات دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را به منظور پیگیری این طرح‌ها معرفی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *