بیش از 4 هزار پروژه ورزشی در کشور داریم که تکمیل‌شان 10 هزارمیلیارد تومان لازم دارد/ بیمارستان ابهر از سال 85 کلنگ خورده و هنوز افتتاح نشده است

7:48 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۷۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطر نشان کرد: ما بیش از 4 هزارپروژه ورزشی در کشور داریم برای تکمیل‌شان حدود 10 هزارمیلیارد تومان پول می‌خواهیم و بودجه وزرش ما هم کلا هزار میلیارد تومان بوده که در سال گذشته نصفش به جاری انتقال یافته و 500- 600 میلیارد به عمرانی‌ها اختصاص یافته که نصف این مبلغ هم اجرایی و محقق نمی‌شود.
فراهانی//
محمد عزیزی،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکرش به وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر رسیدگی سریع به وضعیت سپرده گذاران مؤسسه کاسپین و حل مشکلات مردم ابهر در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، گفت: موسسه کاسپین سپرده‌هایی را از مردم جمع کرده و سود غیر متعارف و خارج از مصوبات بانکی را هم به سپرده‌ها می داده است و بدین لحاظ افراد زیادی در این موسسه سرمایه گذاری کردند، ولی با توجه به مشکلات پیش آمده برای این موسسه، مسئولان آن چند وقتی است به مردم پاسخگو نیستند.
 
وی ادامه داد: آن طوری که مردم به دفتر ما مراجعه کرده اند این موسسه در حال حاضر نمی‌تواند حتی اصل پول مردم را برگرداند و در حال بستن شعبه شان هستند.

نماینده ابهر در مجلس تأکید کرد: مردم نگران این اوضاع هستند و ادامه این وضعیت ناامیدی و سردی در میان مردم بوجود می آورد، متأسفانه در این ایام هر روز بساطی تحت عنوان مشکلات اقتصادی درحال ایجاد شدن است و مشخص نیست بانک مرکزی  در این وضعیت چه می‌کند؟
 
وی اذعان کرد: دنبال این هستم تا وزیر اقتصاد را در این خصوص مورد سوال قرار دهم. مردم در ابهر به مشکل خورده‌اند. روزانه تماس‌های زیادی از مردم درباره وضعیت مؤسسه‌‌های مالی کاسپین و پدیده دارم. مجوز‌های چنین مؤسساتی را بانک مرکزی می‌دهد، قاعدتاَ این مؤسسات سپرده‌هایی نزد این بانک  دارند.

نماینده ابهر در مجلس با بیان اینکه چنین مؤسساتی باید کلا جمع شوند، گفت: هیچ کجای دنیا مثل ایران نیست که هر فردی تا اراده کند بتواند برای خود موسسه مالی راه بیاندازد.
 
عزیزی افزود: این افراد سودجو موسساتی می‌زنند و سودهای نامتعارفی را می دهند، خب وقتی موسسه ای 30 درصد سود می دهد؟ باید کاری کنند که با آن 50 درصد سود کسب کنند که 30 درصدش را به مردم بدهند. کدام کار اقتصادی است که در حال حاضر 50 درصد سود داشته باشد؟

 بیمارستان ابهر از سال 85 کلنگ خورده و هنوز افتتاح نشده است
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن تأکید کرد: کلنگ بیمارستان ابهر سال 85  خورده بود و امیدواریم بعد از گذشت این‌همه سال در خرداد ماه امسال بتوانیم آن را راه ‌اندازی کنیم.
 
به گفته عزیزی،طولانی شدن بازگشایی پروژه‌های عمرانی بدبینی خاصی را در بین مردم ایجاد می‌کند.
 
 بیش از 4 هزارپروژه ورزشی در کشور داریم که تکمیل‌شان 10 هزارمیلیارد تومان لازم دارد

این عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطر نشان کرد: ما بیش از 4 هزارپروژه ورزشی در کشور داریم برای تکمیل‌شان حدود 10 هزارمیلیارد تومان پول می‌خواهیم و بودجه ورزش ما هم کلا هزار میلیارد تومان بوده که در سال گذشته نصف آن به جاری انتقال یافته و 500- 600 میلیارد به عمرانی‌ها اختصاص یافته که نصف این مبلغ هم اجرایی و محقق نمی‌شود.
 
عزیزی عنوان کرد: با سالی 200- 300 میلیارد تومان چقدر طول می‌کشد تا 4 هزار میلیارد را پر کنیم، چیزی در حدود 20 سال طول می‌کشد.
آن هم اگر هیچ پروژه ای را شروع نکنیم و تورم هم به همین وضعیت باشد، شاید 20 سال طول بکشد.
 
وی افزود: در بودجه امسال پول خوبی را از مالیات بر ارزش افزوده کنار گذاشتیم. حدود 1400 میلیارد تومان که علاوه بر بودجه وزارت ورزش بود و هزینه ای از عواید سیگار برایش مصوب کردیم که حدود 20 درصد به وزارت وزرش برسد و پول خوبی است و امید دارم برای امسال محقق شود.

این عضو فراکسیون ورزش خاطر نشان کرد: امیدواریم وزارت ورزش بتواند با بخش خصوصی به نحو بهتری ارتباط برقرار کند و پروژه هایش را برای اتمام به این بخش بسپارد. شهرداری ‌ها در حوزه انتخابیه ام 2-3  پروژه استخر و سونا دارند که 7-8 سال است این پروژه ها را در دست دارند.
 
وی عنوان کرد: هم اکنون شهرداری‌ها آمادگی دارند که چنین طرح‌هایی را به دست بگیرند ولی در بخش واگذاری های آمده ( واگذاری با پول انجام شود) خب شهرداری که نمی‌آید واگذاری با پول را انجام دهد.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *