رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تک و پاتک انتخاباتی از جنس اشتغال و درآمد!/تاییدصلاحیت‌های شائبه‌دار!/ وعده عجیب یک کاندیدای رد صلاحیت شده

16:12 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۶۵۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
بحث انتخابات این روزها نقل محافل است؛ از محافل تخصصی سیاسی و رسانه‌ای تا محافل عمومی اعم از صف خرید نان و گپ و گفت دو شهروند در تاکسی و مترو.
///////////////////////////
گروه سیاسی: بحث انتخابات این روزها نقل محافل است؛ از محافل تخصصی سیاسی و رسانه‌ای تا محافل عمومی اعم از صف خرید نان و گپ و گفت دو شهروند در تاکسی و مترو.
 
تک و پاتک انتخاباتی از جنس اشتغال و درآمد!
 
دیروز صبح هتل ارم تهران میزبان گعده انتخاباتی طیف فرهنگیان حامی حجت‌الاسلام روحانی بود؛ در مطلع این برنامه، محمد علی نجفی که مسئولیت ستاد فرهنگیان حامی روحانی را برعهده دارد طی سخنانش ترجیح داد بیش از آنکه به تشریح برنامه‌های انتخاباتی طیف خود بپردازد به تخطئه وعده‌ای بپردازد که یکی از کاندیداها برای 2.5 برابر کردن درآمد کشور و ایجاد 5 میلیون شغل طی 4 سال ارائه کرده است.
 
نجفی در میتینگ دیروز گفت،«کسانی که وعده 2.5 برابر کردن درآمد کشور را می‌دهند یا مشاوران مطلعی ندارند و یا اصول اولیه علم اقتصاد را نمی‌دانند»؛ پیش از نجفی نیز اسحاق جهانگیری هم حزبی نجفی که خود از کاندیداهای انتخابات است پیرامون وعده ایجاد 5 میلیون شغل توسط قالیباف گفته بود، «کسانی که چنین وعده ای می دهند یا شغل ایجاد نکرده اند و یا اعداد و ارقام نمی دانند»؛ قالیباف هم طی سخنانی در قم گفت: «کسانی که به این تعهد من خرده گرفتند تحقق ۵ میلیون شغل را با توان و برنامه و تفکر قدیمی و ۵۰ سال پیش خودشان سنجیدند که من به آنها حق می دهم که با همین شیوه فعلی مدیریت چنین هدفی در دوره چهار ساله در دسترس نیست».  
 
حمایت یک حزب کارگری از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی
 
تسنیم نوشت: حزب اسلامی رفاه کارگران در بیانیه‌ای از حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.
 
واکنش‌ها به یک تعبیر عجیب
 
پس از آنکه حسام‌الدین آشنا در جلسه‌ای اعلام کرد چرا ما یک مجری تربیت نکرده‌ایم که کاندیداها مانند سگ از او بترسند! روسای ستاد انتخاباتی دو تن از کاندیداها به این تعبیر عجیب واکنش نشان دادند؛ محمدعلی امانی رئیس ستاد انتخاباتی مصطفی میرسلیم طی مصاحبه‌ای گفت: استفاده از تعابیر موهن توسط حسام‌الدین آشنا درباره کاندیداها روشی نادرست است.
 
محمد دهقان رئیس ستاد انتخابات قالیباف نیز به این لفظ بکاربرده شده توسط آشنا واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه افراد نزدیک به دولت اداعای آزادی بیان می‌کنند اما در عمل طاقت بیان منتقدین را ندارند.اینگونه اهانت‌های رئیس جمهور و مشاورش ناشی از سیستم بسته امنیتی است که متاسفانه در کشور حاکم شده و به هیچ وجه طاقت آزادی بیان را ندارند.
 
شکایت اکثریت قریب به اتفاق ردصلاحیت‌شدگان شوراها
 
محمودی شاه‌نشین رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق ردصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها شکایت کردند، گفت: جلسات 3 نفره هیأت‌های عالی نظارت استان‌ها برای بررسی شکایت داوطلبان از 7 اردیبهشت آغاز می‌شود.
 
 ردصلاحیت فله‌ای!
 
سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس، به خبرگزاری فارس گفت: ردصلاحیت فله‌ای نیروهای انقلابی در انتخابات شورا‌های شهر و روستا جای بحث و تأمل دارد. اگر خدای نکرده باعث ایجاد یأس در مردم شود گناه بزرگی است.
 
تاییدصلاحیت‌های شائبه‌دار!
 
در حالیکه انتقادات به هیئت‌های نظارتی انتخابات شوراها برای ردصلاحیت برخی شخصیت‌های موجه فزونی یافته است؛ خبر تایید صلاحیت برخی چهره‌های مسئله‌دار نیز پرحاشیه شده است؛ بعضی از محکومان امنیتی فتنه 88 که در کارنامه‌شان عضویت در گروه‌ها و احزاب منحله و غیرقانونی وجود دارد و همچنین سوابق شان در فتنه 88 موید عدم صلاحیت شان است، توانسته اند از فیلتر نظارتی انتخابات شوراها بگذرند!
 
 چراغ سبز موتلفه
 
اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به ایسنا گفت که اصولگرایان باید در مرحله آخر انتخابات یک نامزد داشته باشند.
 
 وعده عجیب یک کاندیدای رد صلاحیت شده
 
 ایسنا نوشت: با گذشت زمان، ابعاد اقدامات خلاف یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که صلاحیتش رد شد فاش می‌شود.
 
در بسیاری از روستاها مردم می‌گویند این شخص به ما وعده داده بود به محض اینکه برای سفر زیارتی کربلا ثبت‌نام کنیم هزینه آن را به ما پرداخت خواهد کرد. این شخص در صدد بود با این شگرد برای خود رأی جمع کند ولی صلاحیت وی رد شد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *