رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاست منطقه ای آمریکا از نظر ماهوی تفاوتی با آنچه که اوباما دنبال می کرد، ندارد

15:36 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۶۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نوریان گفت: مباحث موشکی، حقوق بشر، حمایت از تروریسم و غیره مستمسک هایی است که آمریکاییها بدست می گیرند تا فشارشان بر جمهوری اسلامی تقویت کنند تا رفتار ایران در منطقه را متناسب با آنچه می خواهند، تنظیم کنند.
نوریان
-گروه سیاسی: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته به مشاوران خود گفت لحن نامه وزارت خارجه آمریکا که در آن اعلام شده بود ایران از برجام تبعیت می‌کند را تندتر و تشدید کنند.

دیلی بیست با اشاره به این نامه نوشت، مقامات ارشد کاخ سفید به وال استریت ژورنال اعلام کرده بودند که لحن نامه اولیه که در این خصوص نوشته شده بود، بسیار نرم بود و در آن اشاره‌ای به فعالیت‌های تهران در خاورمیانه و حمایت از گروههایی که آمریکا آنها را تروریستی می‌داند، نشده بود.

اردشیر نوریان، رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درخصوص اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» مبنی براینکه به مشاورانش گفته لحن نامه وزارت خارجه آمریکا که در آن اعلام شده بود ایران از برجام تبعیت می‌کند را تندتر و تشدید کنند، اظهار کرد: این امر به مواضعی که او  قبل از انتخاب شدنش داشت، بر می گردد. در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترامپ می گفت من برجام را لغو کرده و آن را قبول ندارم.

وی ادامه داد: این مشخص است که روسای جمهور آمریکا وقتی وارد کاخ سفید می شوند مواضع شان قطعا، مواضع تبلیغاتی نخواهد بود و با واقعیت های موجود در عرصه بین الملل روبرو می شوند و بایستی تصمیمات منطقی تری که قابلیت اجرا هم داشته باشد، تصمیم بگیرند.

نوریان عنوان کرد: آمریکاییها در مواجهه با ایران با مواضع رادیکالی که آقای ترامپ دارد بدنبال ایجاد تغییرات هستند ولی این تغییرات را با اصلاح مفادی از برجام و تغییرات درآن دنبال می کنند و اینکه چقدر موفق می شود بستگی به خیلی از موضوعات دارد.

این عضو کمیسیوان امنیت ملی مجلس در ادامه تصریح کرد: اول اینکه جامعه بین الملل با این موضوع چگونه برخورد داشته باشند؟ دوم اینکه جمهوری اسلامی چه واکنشی نشان می دهند و سوم اینکه اقدامات متقابل سایر شرکای آمریکا  در 5+1 چگونه خواهد بود؟ اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم، می توانیم به یک جمعبندی کلی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا سیاست منطقه ای آمریکا از نظر ماهوی تفاوتی با آنچه که اوباما دنبال می کرد، ندارد کمااینکه آنها هم دنبال این بودند تا قواعد بازی خودشان را به ایران تحمیل کنند و متحدان منطقه ای شان را تقویت کنند و این مسئله در دولت آقای ترامپ هم وجود دارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس در خصوص اظهارات مقامات ارشد کاخ سفید به رسانه های این کشور مبنی براینکه در نامه ترامپ اشاره‌ای به فعالیت‌های تهران در خاورمیانه و حمایت از گروههایی که آمریکا آنها را تروریستی می‌داند، نشده بود، گفت: آنها به بهانه های مختلفی برای توجیه اقدامات زیاده خواهانه خود نیاز دارند . تروریسم، مباحث دفاعی، مسائل مربوط به دفاع موشکی و موضوعات حقوق بشر و موارد این‌چنینی را هم بعدا در دستور کار قرار می دهند.

نوریان افزود: مباحث موشکی، حقوق بشر، حمایت از تروریسم و غیره مستمسک هایی است که بدست می گیرند تا فشارشان بر جمهوری اسلامی تقویت کنند تا رفتار ایران در منطقه را متناسب با آنچه می خواهند، تنظیم کنند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *