درخواست ترامپ از تیلرسون برای موضع‎گیری علیه برجام /کاخ سفید توافق هسته‎ای با ایران را بررسی می‎کند

9:29 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۵۹۳
پایگاه بلومبرگ مدعی شد که حمله‌های اخیر مقامات آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران را خود شخص دونالد ترامپ رهبری می‌کند.
دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری «بلومبرگ» در مطلبی پیرامون نامه اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره پایبندی ایران به اجرای توافق هسته‌ای مدعی شد: نسخه نهایی نامه ارسالی به مجلس نمایندگان  که لحنی تندتر دارد را دونالد ترامپ آماده کرده است.

«بلومبرگ» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود می‌افزاید: دونالد ترامپ پس ازاینکه نسخه اولیه نامه ارسالی «رکس تیلرسون» به کنگره را مشاهده کرد با بیان اینکه لحن این نامه بسیار نرم است خود شخصاً نسخه نهایی ویرایش‌شده نامه را تهیه کرد.

دولت آمریکا موظف است که هر 90 روز یک‌بار یک گزارش از میزان پایبندی ایران به اجرای توافق هسته‌ای به نمایندگان مجلس آمریکا ارسال کند.

بنا به این گزارش در نامه ارسالی وزارت خارجه به کنگره ادعا شده که ایران از حامیان اصلی تروریسم در جهان است و دولت آمریکا در حال بررسی توافق هسته‌ای است که آیا می‌توان با وجود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تحریم‎های مرتبط با برنامه هسته‌ای را برگرداند یا خیر.

بلومبرگ همچنین می‌افزاید: حتی انتقاد اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به درخواست دونالد ترامپ و ژنرال «مک‌مستر» مشاور امنیت ملی بوده‌ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *