هیچ کارخانه نساجی در منطقه آزاد ارس تعطیل نشده/برق تمامی واحدها تامین است

6:30 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۵۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبرهای تخصیح نیافتن برق به کارخانه نساجی را کذب خواند و گفت:این کارخانه تقاضا ۴ مگاوات برق کرد که این میزان به آنها تعلق گرفت که از این میزان ۱.۵ مگاوات استفاده و مقدار باقیمانده را برای توسعه کارخانه مورد استفاده قرار خواهد داد.
محسن خادم عرب باغی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص زیرساخت برق منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به توسعه روز افزون این منطقه و افزایش تعداد بنگاه‌های تولیدی و خدماتی تامین زیر ساخت مانند آب و برق و فیبر نوری به صورت کامل انجام شده و تاکنون با مشکل مواجه نشده ایم.

وی با اشاره به اینکه تامین برق منطقه آزاد بر عهده برق منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی است، افزود: اخیرا اقداماتی از سوی منطقه آزاد برای سرمایه گذاری در زمینه تولید برق صورت گرفته که به همین خاطر از ساخت نیروگاه در منطقه استقبال می‌کنیم، گفتنی است تاکنون نیز چندین مجوز نیروگاه خورشیدی صادر شده و زمین به آنها اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص شایعات تخصیح نیافتن برق به کارخانه نساجی در این منطقه گفت: این صحبت کذب محض است،کارخانه مذکور تقاضا ۴ مگاوات برق کرده که این میزان به آنها تعلق گرفت که از این میزان ۱.۵ مگاوات استفاده و مقدار باقیمانده را برای توسعه کارخانه مورد استفاده قرار خواهد داد.

عرب باغی در خصوص این کارخانه نساجی گفت: از زمان افتتاح این کارخانه که سرمایه گذار ترک دارد  ۶ ماه میگذرد و مشغول به تولید نخ در منطقه است که محصول تولیدی برای صادرات و مصرف داخل استفاده می‌شود. همچنین در روزهای گذشته ماشین‌آلات جدید به این مرکز افزوده شده تا فازهای توسعه‌ای آن به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *