از اقدامات نتانیاهو متاسفم

1:05 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۵۶۴
وزیر خارجه آلمان گفت: لغو دیدارم با نتانیاهو غافلگیرانه و البته تاسف بار بود.
به گزارش گروه بین‌الملل ،وزیر خارجه آلمان در واکنش به لغو دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: لغو دیدارم با نتانیاهو غافلگیرانه و البته تاسف بار بود.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده است پس از آنکه متوجه شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به علت دیدارش با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد منتقد دولت اسرائیل، دیدار از قبل برنامه ریزی شده اش را با وی لغو کرده است، اظهار داشت: من اغلب با نخست وزیر اسرائیل دیدار دارم و ما روابط باز و صریحی با هم داریم.
 
بنابراین برایم غافلگیر کننده بود که این دیدار لغو شده است. این کاملا عادی و معمول است که (در سفرهای خارجی) با نمایندگان جامعه مدنی نیز گفتگو کنیم. از این اقدام، متاسفم اما اکنون به صراحت می گویم که اجازه نمی دهیم به ملعبه و بازیچه سیاست داخلی اسرائیل تبدیل شویم.

وی خاطر نشان کرد: روابط من با اسرائیل و نیز مناسبات میان آلمان و اسرائیل به هیچوجه تغییر نخواهند کرد و ما دو ملتی هستیم که به طور تنگاتنگ با هم در ارتباطیم و امنیت اسرائیل به عنوان یک سرزمین دموکراتیک یهودی همان طور که خانم مرکل (صدراعظم آلمان) هم گفت برای آلمان، علت حکومتی محسوب می شود و از این رو روابط ما تغییر نخواهند کرد اما با این همه از این اقدام متاسفیم.
 
دیدار با جامعه دینی (اسرائیل) از همان ابتدا جزئی از برنامه سفر ما بوده است. موضع گیری رسمی آن بود که نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تمایلی نداشته است که ما با منتقدان دولت و نیز سازمانهای مردم نهاد دیدار داشته باشیم.
 
من تصور می کنم که اگر آقای نتانیاهو به آلمان دعوت شود و بخواهد با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد که به دولت آلمان انتقاد دارند، دیدار کند و آن وقت ما بگوییم که اگر شما با این گروهها دیدار داشته باشید، ملاقات ما با شما لغو می شود، این به چه معنا خواهد بود؟
 
من فکر می کنم که باید قدری آرام و خونسرد باشیم. اما آنچه که اتفاق افتاد، خوب و زیبا نبود و یک وزیر خارجه باید در هر وضعیت و موقعیتی با دیگران صحبت کند. با این حال این طور نیست که این مساله، به مناسبات میان آلمان و اسرائیل لطمه وارد کند. برنامه من آن است که در این سفر به دیدارهای خود ادامه دهم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *