رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریمهای آمریکا علیه دولت سوریه کاملا بی‌اساس است

15:46 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۴۹۷
مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریمهای اخیر آمریکا علیه دولت سوریه اعلام کرد که مسکو تحریمهای جدید آمریکا علیه دولت سوریه را بی‌اساس و بی‌دلیل می‌داند.
روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، مقام ارشد وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو تحریمهای جدید آمریکا علیه دولت سوریه را بی‌اساس و بی‌دلیل می‌داند.

بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص تحریمهای اخیر آمریکا علیه بیش از 270 نفر از پژوهشگران سوریه به بهانه حادثه شیمیایی در استان ادلب اظهار کرد: ما هیچ دلیلی را برای اعمال این تحریمها نمی‌یابیم چرا که هیچ داده و اطلاعاتی وجود ندارد که دولت سوریه و  این افراد در حمله شیمیایی اخیر در ریف ادلب شرکت داشته‌اند.

این مقام روسی همچنین افزود: پیش از این ما خواستار اعزام یک گروه تحقیقاتی برای بررسی چگونگی حمله شیمیایی اخیر در «خان شیخون» ادلب شدیم اما متأسفانه آمریکا با این طرح مسکو موافقت نکرد و بی هیچ دلیلی دمششق را عامل این حمله شیمیایی می‌داند.

 دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تحریمهای شدیدی علیه 270 نفر از کارکنان «مرکز پژوهش و مطالعات علمی » سوریه که ادعا می‌شود در حادثه حمله شیمیایی در ریف استان ادلب نقش داشته‌اند، اعمال کرده‌است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام علیه مردم و دولت سوریه دستور داده همه دارایی‌های افراد مذکور در آمریکا را مسدود شود و هیچ فرد آمریکایی یا تاجری حق ندارد با کارکنان این مرکز تحقیقی رابطه تجاری و مالی داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *