جنگنده‌های ترکیه مناطق مرزی عراق و سوریه را بمباران کردند

14:26 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۴۶۴
ارتش ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور روز ‌سه‌شنبه مواضع شبه‌نظامیان «پ ک ک» در شمال عراق و شمال شرقی سوریه بمباران کرده‌اند.
ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، ارتش ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور روز ‌سه‌شنبه مواضع شبه‌نظامیان «پ ک ک» در شمال عراق و شمال شرقی سوریه بمباران کرده‌اند..

بنا به گزارش «دیلی‌صباح» ستاد ارتش ترکیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش مواضع عناصر «پ ک ک» در کوه‌های «سنجار» در شمال عراق و مناطق کوهستانی در شمال شرق سوریه را منهدم کرده‌است.

در بیانیه ارتش ترکیه تصریح شده جنگنده‌های ارتش بامداد روز سه‌شنبه مواضع از پیش شناسایی‌شده عناصر «پ ک ک» در عراق و سوریه منهدم کردند تا از قاچاق اسلحه و مواد انفجاری به درون مرزهای ترکیه برای انجام حملات تروریستی جلوگیری شود.

بیانیه ارتش ترکیه ضمن اشاره به اینکه اهداف منهدم‌شده انبارهای سلاح و مهمات عناصر «پ ک ک » بوده‌اند مدعی است که این حملات تحت قوانین بین‌المللی و در راستای نابودی تروریسم صورت گرفته‌است، تروریسمی که اتحاد، یکپارچگی و امنیت کشور و ملت ترکیه را هدف قرار داده‌است.

ترکیه عناصر «پ ک ک» را گروهی تروریستی می‌داند درحالی‌که آمریکا و اتحادیه اروپا علی‌رغم اعتراضهای شدید ترکیه به همکاری خود با «پ ک ک» ادامه می‌دهد و این مسئله یکی از عوامل اصلی اختلاف ترکیه و کشورهای غربی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *