منصوریان: شرایط صعودمان فراهم است/ هدفم حفظ ستاره‌های فعلی استقلال است نه رضاییان و بازیکن جدید

22:54 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۴۵۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: خدا را شاکرم که امروز شرایطی پیش آمد و شرمنده هواداران نشدیم.
به گزارش گروه ورزشی ، علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال الاهلی امارات در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز شرایطی پیش آمد و شرمنده هواداران نشدیم.
 
وی ادامه داد: دست تک تک هواداران را به نمایندگی از بازیکنان، مسئولان باشگاه و کادر فنی می‌بوسم. آنها زیر باران یک لحظه از تشویق تیم عقب‌نشینی نکردند. بازیکنان ما مصاحبه کردند و خودم هم گفتم که یار دروازدهم ما این هواداران هستند. تشویق آنها به ما انگیزه می‌داد که پشت به پشت روی دروازه الاهلی باشیم و بازی خوبی انجام دهیم. از بچه‌ها خیلی راضی هستم. خیلی سخت است هر چهار روز بازی کنیم که هم برای داشتن رتبه خوب در لیگ بجنگیم و هم بجنگیم که در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم و بازیکنان ما عملکرد خوبی نشان دادند.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: کسب امتیاز در این بازی به ما کمک کرد که شرایط‌مان را در جدول حفظ کنیم و این را مدیون هواداران هستیم. ما سال گذشته مقابل همین الاهلی با تیم نفت در لحظات آخر بازی گل دریافت کردیم و شکست خوردیم. 

منصوریان عنوان کرد: معتقدم در نیمه اول هم روی خطایی که بازیکن الاهلی روی کاوه رضایی انجام داد، می‌توانستیم به گل برسیم که این‌طور نشد. همچنین معتقدم اگر خطایی صورت گرفته بود، بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. با اینکه اورتون پشت محوطه جریمه فقط دفع توپ می‌کرد، اما با فشاری که روی دروازه الاهلی آوریم می‌توانستیم به گل برسیم. با این حال بازهم صعود ما به مرحله بعدی به هفته آخر کشیده شد.

وی افرود: وقتی وارد استادیوم شدم ترجیحم این بود تا با خسرو حیدری و سیدمهدی رحمتی از داخل زمین عبور کنیم تا متوجه حال هواداران در این شرایط جوی و بارانی شویم. از این تعداد هواداران ما فکر نمی‌کنم 10 نفر هم با خود چتر آورده بودند. در شرایطی که خسرو نبود با مهدی رحمتی از زمین مسابقه عبور کردیم و متوجه احساس هوادارانمان شدیم. مسئله‌ای که ما را در نیمه دوم برگردانند بحث مسائل فنی و تاکتیکی نبود و بزرگترهای تیم فقط به دنبال این بودند هواداران با ناراحتی ورزشگاه را ترک نکنند.

سرمربی استقلال در خصوص رکوردشکنی این تیم در خصوص بیشترین تعداد تماشاگر در این فصل لیگ قهرمانان آسیا گفت: 76 هزار نفر روی صندلی‌ها نشسته بودند و من فکر می‌کنم اگر شرایطی که وجود داشت و تماشاگران فشرده نشسته بودند را محاسبه کنیم حدود 86، 90 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.

منصویان همچنین راجع به شرایط صعود استقلال گفت: شرایط صعود ما فراهم است، اما من با قطعیت چیزی را نمی‌توانم بگویم. التعاون امروز مقابل لوکوموتیو تاشکند به نتیجه تساوی 4-4 دست یافت و این یعنی اینکه خط حمله این تیم با زدن چهار گل زهردار است و خط دفاع این تیم نیز متزلزل است.

وی ادامه داد: ما در بازی رفت باهوش بازی کردیم، اما هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. امیدواریم در دیدار آخر هم بتوانیم از پرچم کشور دفاع کنیم و به دور بعد صعود کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که ترجیح می‌دهد در صورت صعود از این گروه با کدام حریف از گروه C بازی کنند، گفت: من نمی‌توانم چیزی را ترجیح بدهم، چرا که هنوز در آن گروه سه تیم شانس صعود دارند. با نتایج این هفته هنوز چیزی مشخص نیست و سرنوشت آن گروه مشخص نشده است.

وی افزود: امیدوارم ذوب‌آهن به عنوان نماینده فوتبال کشورمان از این گروه صعود کند و حداقل در سال آینده با صعود سه نماینده ایران سهمیه 3+1 ما حفظ شود. هر تیمی هم حریف ما شد امیدوارم بتوانیم آن را حذف کنیم. برای ما تفاوتی ندارد این تیم چه تیمی باشد. فقط باید از فدراسیون خواهش کنم روی مبحث عربستان به هیچ عنوان کوتاه نیاید تا در صورت صعود نمایندگان و برخورد با عربستانی‌ها در آسیایی میانه به میدان برویم.

منصوریان درباره اینکه آیا فهرستی به افتخاری داده و رامین رضاییان هم در لیست او قرار دارد که هواداران این بازیکن را تشویق می‌کردند، گفت: من به افتخاری فهرستی نداده‌ام. ما یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن هم حفظ ستاره‌های خودمان است و یکی از آنها کاوه رضایی است. من می‌خواهم قرارداد 11 بازیکنی که قراردادشان تمام می‌شود، تمدید کنیم. دیگر زمان این را ندارم که بازیکن جدید را در تاکتیک تیم هماهنگ کنم. ما یک خانه تکانی داشتیم و اکنون باید هارمونی بازیکنان فعلی خودمان را برای فصل آینده به بهترین شکل انجام دهیم. البته یکسری بازیکن در لیست‌مان داریم، اما جذب بازیکن در فصل جدید به دو یا سه بازیکن هم نمی‌رسد.

وی در واکنش به اینکه آیا بین همین یکی دو بازیکن نام رامین رضاییان هم وجود دارد که هواداران روی سکو او را تشویق کردند، اظهار داشت: من آنقدر با بچه‌ها کنار زمین می‌دویدم که تمرکز نداشتم روی سکوها چه خبر است. ما فقط تمرکزمان روی بازیکن خودمان است و بعد از آن باید ببینیم در چه نقاطی ضعف داریم در آنجا بازیکن جذب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا بارش باران روی بازی تیمش تأثیر گذاشته بود و آیا اعتقاد دارد که الاهلی وقت‌کشی می‌کرد، گفت: باران قطع به یقین روی بازی تأثیر داشت. الاهلی هم نسبت به دیگر تیم‌های عربی، کمتر وقت‌کشی می‌کرد. دروازه‌بان آنها کمی وقت‌کشی می‌کرد و این هم طبیعی بود. بازیکن‌های الاهلی در لحظات پایانی بازی در محوطه جریمه بودند و مجبور شدند که کمی وقت تلف کنند. درباره بارش باران هم باید بگویم ظهر که به بازی فکر می‌کردم، پیش‌بینی همه چیز را کرده بودم، جز باران، چون پیش‌بینی‌ها هم احتمال بارش باران را 50-50 می‌داد.

منصوریان ادامه داد: الاهلی پیش از هر بازی، سه بار زمین چمن را آب می‌دهد و آنها به بازی روی زمین نمناک عادت دارند. تمرکز ما برای این بازی روی این بود که در زمین خشک با الاهلی بازی کنیم، اما خدا می‌خواست آنها در زمینی که می‌خواهند بازی کنند. به این دلیل چنین مسئله‌ای را گفتم که ما شرایط این را نداریم در زمین نمناک تمرین کنیم تا بخواهیم در چنین زمینی هم بازی داشته باشیم. به لحاظ سخت‌افزاری امکاناتی نداریم که شرایط را در تمرین به شکل امروز در بیاوریم. اگر زمین تمرین‌مان را هم کمی آب بدهیم زمین باتلاق می‌شود و دیگر نمی‌توانیم تمرین کنیم.

وی در مورد اُفت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: ما لیگی فیزیکی داریم، لیگی که 16 تیم با هم می‌جنگند و هر چه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم مسابقات سنگین می‌شود. در پایان لیگ به دلیل همزمانی برنامه‌های تیم ملی و باشکاه‌های این فشردگی در مسابقات ایجاد می‌شود و ما مجبوریم به خاطر تیم ملی این فشردگی را تحمل کنیم. دو سال قبل هم به فتاحی گفتم که تیم‌ها در اسفندماه به دلیل هم‌زمانی لیگ قهرمانان و مسابقات باشگاهی ضربه می‌خورند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: تیم‌های ما هنوز به این ظرفیت نرسیده‌اند که به طور مثال من الان تیم را به هتل ببرم و تا بازی با پدیده در اردو باشیم. یادم هست سال گذشته در نفت هم همین مشکل را داشتیم. آنجا این امکان وجود داشت تا شرایط را تغییر دهیم، اما در استقلال شرایط متفاوت است. الان من باید بعد از یک بازی سنگین به مشهد بروم، اما همزمان رقیب من تیم تراکتورسازی با هفت روز استراحت مقابل حریفش بازی می‌کند. در انتهای لیگ تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان هستند از فشردگی بازی‌ها ضربه می‌خورند. من فقط دعا می‌کنم تا بازیکنانم مصدوم نشوند.

منصوریان با بیان اینکه هدف استقلال این بود که در این بازی گل نخورد، گفت: می‌خواستیم با تمرکز بالا، جلوی حملات الاهلی را بگیریم، اما برخلاف جریان بازی گل خوردیم. الاهلی در زمین خیس بهتر بازی می‌کند و من دست هواداران را می‌بوسم که باعث شدند پله پله کاری کنیم الاهلی در محوطه جریمه خود حبس شود. می‌توانستیم به گل‌های دوم و سوم هم برسیم، اما امتیازات را تقسیم کردیم.

وی با بیان اینکه شانس استقلال برای صعود بیشتر شده است، تصریح کرد: التعاون تیم عجیب و غریبی است. این تیم در حمله خیلی خوب است، اما دفاع ضعیفی دارد. ما باید اصول حرفه‌ای را رعایت کنیم. ما می‌خواهیم صعود خود را به دور بعد تضمین کنیم و فرقی نمی‌کند در دور بعد به چه تیمی می‌خوریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که آینده تیمش را در آسیا چگونه می‌بیند، خاطرنشان کرد: ما احتیاج داریم تا لجستیک خوبی داشته باشیم. اگر از دور گروهی صعود کنیم و بتوانیم در پلی‌آف اول هم پیروز شویم، فکر می‌کنم به تغییرات لجستیک نیاز داریم. تیم‌های عربی خریدهای خیلی خوبی انجام می‌دهند و شرق آسیا هم که در هزینه بیداد می‌کند. اگر سال آینده از پلی‌آف اول عبور کنیم، مهم‌ترین کار ما، حفظ ستاره‌های کنونی و جذب ستاره‌های دیگر است. ما نیاز داریم تا به ما امکانات دهند چون هنوز نتوانسته‌ایم یک زمین تمرین خوب داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *