لزوم پیروی از صفت‌های پیامبر اکرم(ص)/ حضرت محمد(ص) جز در موارد لازم سخن نمی‌گفتند

10:09 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۳۵۵
یک کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم پیروی از صفت‌های پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) جز در موارد لازم سخن نمی‌گفتند.
حضرت محمدعلی نوری‌زاده کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: اسم احمد در حقیقت اسم ملکوتی پیامبر اکرم(ص) به شمار می‌رود و به این دلیل چنین نامی بر ایشان گذاشته شده که حقیقت وجود آن حضرت تجلی احدیت است.

وی ادامه داد: در برخی منابع با استناد به آیات، 400 اسم برای پیامبر(ص) در قرآن برشمرده‌اند که از آن میان می‌توان به دو اسم احمد و محمد اشاره کرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اسم مبارک محمد 4 مرتبه و اسم مبارک احمد یک مرتبه در قرآن ذکر شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بر اساس آنچه در منابع مختلف به آن‌ها سفارش شده و همچنین صحبت‌های بسیاری از عالمان،‌ می‌توان گفت در وجود خاتم پیامبران(ص) ویژگی‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد که بردباری و شجاعت از جمله بارزترین صفت‌های آن حضرت است.

نوری‌زاده همچنین توضیح داد: در توصیف وجود مبارک حضرت محمد(ص) همچنین صفت‌هایی مانند عادل‌ترین مردم، عفیف‌ترین مردم، سخاوتمندترین مردم و متواضع‌ترین مردم دیده می‌شود.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) به اندازه فروتن و متواضع بودند که با دستان مبارکشان کفش خود را پینه می‌زدند، لباس‌ها را وصله می‌کردند و در امور مختلف مربوط به زندگی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی به اعضای خانواده خود و سایر مردم جامعه کمک می‌کردند.

این کارشناس مذهبی همچنین گفت: از جمله صفات برجسته خاتم پیامبران(ص) این بود که ایشان همواره از بیماران عیادت می‌کردند و برای ابراز همدردی با اعضای خانواده و خویشاوندان افراد فوت شده ،‌ سعی می‌کردند به هر صورتی که شده در مراسم تشییع پیکر آن‌ها حضور پیدا کنند و ما چنین اقدامی را حتی در زمان‌هایی که این حضرت بیمار بودند نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) در سخن گفتن به گونه‌ای عمل می‌کردند که سخانشان بدون اینکه طولانی شود ، جامع و کامل بود و از فصاحت و بلاغت خاصی برخوردار بود. ایشان همچنین سکوت بسیاری داشتند و به جز در موارد لازم ،‌سخن نمی‌گفتند که شایسته است با توجه به صفات و ویژگی‌های خاتم پیامبران(ص) همواره از ایشان پیروی کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *