وقوع طوفان و باد شدید در تهران/ اطلاعیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران/ هشدار هواشناسی برای ساکنان پایتخت+عکس و فیلم

18:52 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۲۶۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
از حوالی ساعت 18 امروز ، وزش باد شدید به همراه گرد و غبار در مناطقی از تهران با سرعت 83 کیلومتر در ساعت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ؛ این وزش باد و طوفان از مناطق غربی پایتخت آغاز و رو به سمت مرکز و شرق تهران ادامه مسیر داد.
 
وقوع طوفان و باد شدید در تهران/ هشدار هواشناسانی برای ساکنان پایتخت 
در همین راستا، مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی نیز درباره وزش باد شدید در تهران، هشدار داده است.
 
وقوع طوفان و باد شدید در تهران/ هشدار هواشناسانی برای ساکنان پایتخت 
 بر این اساس، این طوفان باعث کاهش دید در بزرگراه شبخ فضل الله و ترافیک شده است؛ همچنین باعث کاهش دید افقی به زیر 100 متر در فرودگاه مهرآباد تهران و تعلیق پروازها شده است.

 وقوع طوفان و باد شدید در تهران/ هشدار هواشناسانی برای ساکنان پایتخت/ کاهش دید افقی به زیر 100 متر در فرودگاه مهرآباد و تعلیق پروازها+عکس
 
از سوی دیگر، ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: وزش باد در تهران تا دو ساعت آینده ادامه دارد و به ۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد.
 
وقوع طوفان و باد شدید در تهران/ هشدار هواشناسانی برای ساکنان پایتخت/ کاهش دید افقی به زیر 100 متر در فرودگاه مهرآباد و تعلیق پروازها+عکس
 
 وی افزود: مردم زیر ساختمان های در حال ساخت و درختان تردد نکنند، فردا شب هم وزش باد پیش بینی می شود؛ دمای هوا نیز تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.
 
 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مسافران با توجه به وضعيت جوی حاكم بر كشور، لطفا قبل از عزيمت به فرودگاه با شماره تلفن ۱۹۹ و ۴۴۶۶۵۵۲۴ و۴۴۶۶۵۵۱۹ جهت اطلاع از وضعیت پروازهای خود، تماس حاصل کنند.
 
 در این حال، برخی گزارش ها حاکی از آن است که با بهبود دید افقی در فرودگاه مهرآباد ، لحظاتی پیش اولین پرواز خروجی این فرودگاه را ترک کرد.
 
همزمان با رگبار باران در برخی مناطق تهران، سرعت باد در برخی مناطق دیگر کاهش یافته و سرعت باد در بعضی از بخش ها 50 و برخی 68 کیلومتر در ساعت است؛ حداکثر سرعت باد هم به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسیده است. 
 
خبرنگار میزان کسب اطلاع کرد که با توجه به بهبود شرایط جوی و افزایش دید افقی، پروازهای ساعت 19:30 به بعد فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران از سر گرفته شده است.
 
 فیلم لحظات آغاز وقوع باد شدید امروز در تهران را می توانید اینجا مشاهده کنید.
 
تصاویر شهری و برخی خسارات وقوع باد شدید امروز در تهران را می توانید اینجا مشاهده کنید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *