پوست‌اندازی در هیات حاکمه آل سعود/ تقابل سنت و مدرنیسم در عربستان

21:38 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۲۰۵
دسته بندی: سیاست
احمد دستمالچیان با بیان اینکه امروز شاهد تقابل سنت و مدرنیسم در عربستان هستیم و قشر جوان و تحصیلکرده در برابر جریان وهابیت درحال مقاومت و ایستادگی است، گفت: از سوی دیگر روز به روز خبرهای بیشتری در خصوص دعوای قدرت میان خاندان آل سعود به گوش ما می رسد.
آل سعود
-گروه سیاسی: در ابتدای هفته جاری، ملک سلمان پادشاه‌ عربستان سعودی با صدور فرامین جدید، بسیاری از مسئولان عربستانی را عزل و نصب کرد.

پادشاه عربستان در حکمی، خالد بن سلمان پسر خود و وزیر انرژی را جایگزین عبدالله بن فیصل بن ترکی سفیر عربستان در واشنگتن کرد؛ بر اساس فرامین صادر شده از سوی پادشاه عربستان، "عبد العزیر بن سعد بن عبد العزیز" به عنوان امیر منطقه حائل و "حسام بن سعود" را به عنوان امیر منطقه الباحه تعیین شدند.

در همین راستا احمد دستمالچیان کاردار پیشین ایران در عربستان سعودی اظهار کرد: پادشاه عربستان سعی می کند که افراد نزدیک به خود را در مسندهای مهم حکومتی قرار دهد به نحوی که روند حکومتی در عربستان در آینده به نفع وی و پسرانش باشد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تقابل سنت و مدرنیسم در عربستان هستیم و قشر جوان و تحصیلکرده در برابر جریان وهابیت درحال مقاومت و ایستادگی است، گفت: از سوی دیگر روز به روز خبرهای بیشتری در خصوص دعوای قدرت میان خاندان آل سعود به گوش ما می رسد.

دستمالچیان با بیان اینکه پوست اندازی در داخل هیات حاکمه عربستان پس از مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن پادشاه جدید آغاز شده است ، تاکید کرد: با توجه به این روند در آینده ای نزدیک شاهد تنازع بیشتری در ارکان قدرت در عربستان خواهیم بود.

وی همچنین به شکست سیاست های عربستان در سوریه، عراق، یمن و حمایت این کشور از جریان تکفیری و تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: امروز عربستانی ها بیشتر از گذشته سعی می کنند خود را با آمریکایی ها هماهنگ کنند به نحوی که شکافی که در زمان اوباما بین آنها و آمریکا ایجاد شده بود امروز در حال ترمیم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *