ولادت پیامبر اکرم(ص) رویدادهای بزرگی را در جهان رقم زد/ خاتم پیامبران(ص) در کوه حراء پیام وحی را دریافت کردند

21:45 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۲۰۲
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه ولادت پیامبر اکرم(ص) رویدادهای بزرگی را در جهان رقم زد که از جمله آن‌ها می‌توان به دریافت پیام وحی توسط خاتم پیامبران(ص) در کوه حراء اشاره کرد.
پیامبر اکرمسلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: پیامبر اکرم(ص) در شهر مکه و نزدیک به خانه کعبه دیده به جهان گشودند.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در خاندان سرشناس قریش متولد شدند و زمانی که به سلسله خانوادگی ایشان نگاهی می‌اندازیم ، متوجه می‌شویم که اجداد این حضرت نیز همگی خداپرست بوده اند.

محمدی تصریح کرد: در جهان و در زمان وقوع اتفاق‌های مهم و تاثیرگذار ، رویدادهای عجیب و در حین حال هیجان انگیزی به وقوع می پیوندد که نمونه ای از این اتفاقات در زمان ولادت خاتم پیامبران(ص) رخ داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: از جمله رویدادهایی که در زمان ولادت پیامبر اکرم(ص) روی داد، می‌توان به کنده شدن بت‌ها از جای خود و سرنگون شدن آن‌ها اشاره کرد.

این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: عبدالله پدر گرامی حضرت محمد(ص) پیش از ولادت ایشان از دنیا رفتند و به همین دلیل، عبدالمطلب پدربزرگ ایشان سرپرستی این حضرت و مادرشان را برعهده گرفتند.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه(س) در سن چهل سالگی زمانی که رفتار و کردار پیامبر اکرم(ص) را در روند فعالیت‌هایشان مشاهده کردند ، به امانتداری و صداقت ایشان پی بردند و به همین جهت برای ازدواج با آن حضرت اشتیاق فراوانی پیدا کردند و اینگونه بود که ازدواج آن‌ها در حالی‌که خاتم پیامبران (ص) 25 سال سن داشتند ،‌ روی داد.

محمدی همچنین گفت: وقتی که 40 سال از عمر با برکت حضرت محمد(ص) سپری می‌شد و ایشان بر فراز کوه حراء در حال عبادت و راز و نیاز با پروردگار بودند، پیام وحی از راه جبرئیل بر ایشان نازل شد و سپس آن حضرت از کوه به سمت منزل روانه شدند.

وی تصریح کرد: پس از اینکه پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند ، ابتدا دعوت خود را بین خویشانشان اعلام کردند و سپس این دعوت را گسترش دادند و سایر افراد را هم به دین اسلام دعوت کردند.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: یکی از رویدادهای مهم زندگی پیامبر(ص) هجرت ایشان از مکه به مدینه است که به دلیل اهمیت بسیار آن و براساس نظریه امیرالمومنان حضرت علی(ع) آغاز هجرت ، به عنوان مبدا تاریخ اسلام انتخاب و پذیرفته شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *