از آغاز مسابقات قرآن کریم تا سرنوشت برنامه هفت/ شعار نمایشگاه کتاب امسال مشخص شد + عکس

7:30 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۱۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در تازه‌های فرهنگ و هنر این هفته به رویدداهای این عرصه در هفته گذشته از آغاز مسابقات قرآن کریم تا سرنوشت برنامه "هفت" و همچنین شعار نمایشگاه کتاب امسال می‌پردازیم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، عرصه فرهنگ و هنر در هفته گذشته شاهد روی دادن اتفاق‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون بود که در گزارش زیر به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

**آغاز مسابقات قرآن کریم

سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور نماینده‌هایی از 83 کشور آغاز شد.

مسابقات قرآن کریم

در این دوره از مسابقات بخش‌هایی ویژه بانوان ، دانش‌آموزان، طلاب و روشندلان تدارک دیده شده است.

آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی برگزار شد.

رئیس جمهور به این دوره از مسابقات پیامی فرستاد که توسط صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانده شد.

در بخشی از این پیام آمده است: «قرآن کریم به یک عصر و نسل متعلق نیست؛ کتاب خداوند برای رهایی انسان و نجات او از سرگشتگی‌ها و بن‌بست‌ها است».


**برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت عارف لرستانی

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت عارف لرستانی هنرمند جوان عرصه تلویزیون ، سینما و تئاتر در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

عارف لرستانی

در مراسم هفتمین روز درگذشت عارف لرستانی هنرمندانی همچون مهران مدیری، سپند امیرسلیمانی، محمد شیری، محسن کیایی، رضا یزدانی، مهدی پاکدل، هدایت هاشمی، سید جواد رضویان، امیر حسین رستمی، پویا امینی، حمید استیلی، سید علی صالحی، هادی کاظمی، شهاب عباسی، پژمان جمشیدی، شهرام قائدی، رضا شفیعی جم، مهدی امینی خواه، فرزاد فرزین، جواد عزتی، سعید امیر سلیمانی، علی لهراسبی، سید جواد هاشمی و کورورش سلیمانی حضور داشتند.

** تغییرات "ماه عسل" در ماه رمضان 1396

برنامه تلویزیونی "ماه عسل" در ماه رمضان سال جاری با یکسری تغییرات و تدارک اتفاق‌هایی جدید از سوی احسان علیخانی به عنوان تهیه‌کننده و مجری این برنامه، روی آنتن می‌رود.

ماه عسل

یکی از ویژگی‌های مثبت برنامه تلویزیونی " ماه عسل" توجه به جزئیات مختلف این برنامه از جمله تیتراژهای آغاز و پایان برنامه است.

علیخانی هر سال برای تیتراژهای ابتدایی و پایانی "ماه عسل" خواننده‌های مختلفی را انتخاب می‌کند و در عین حال به این موضوع توجه دارد که تنوع در بین خواننده‌های انتخابی وجود داشته باشد.

** مشخص شدن برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

شبکه‌های مختلف تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ویژه برنامه‌های مختلفی را از مناظره نامزدها با یکدیگر گرفته تا پاسخ آن‌ها به سوالات جوانان، تدارک دیده‌اند.

برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

مراسم قرعه کشی تعیین جدول پخش برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سالن خورشید مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم نماینده های  شش نامزد انتخاباتی، رئیس صدا و سیما ، معاون سیما، معاون سیاسی صدا و سیما، دادستان کل کشور، نماینده شورای نگهبان  و نماینده هایی از دیگر نهادهای مرتبط با انتخابات از جمله وزارت کشور حضور داشتند.

** آلبوم "دنیای بعد تو" از گروه "هفت" منتشر می‌شود

جدیدترین آلبوم گروه موسیقی "هفت" با عنوان "دنیای بعد تو" پس از وقفه زمانی در روند فعالیت‌های موسیقایی این گروه، روانه بازار می‌شود.

گروه هفت

برای تولید این آلبوم 4 سال زمان صرف شده و قرار است گروه "هفت" در کنسرت پیش روی خود قطعه‌هایی از آلبوم جدید را برای طرفدارانش اجرا کند.

اعضای این گروه را آرش قنادی، کیارش پوزشی و امیر قنادی تشکیل می‌دهند.

** شعار امسال نمایشگاه کتاب تهران 

نمایشگاه کتاب تهران امسال با شعار "یک کتاب بیشتر بخوانیم" از 13 تا 23 اردیبهشت در شهر آفتاب بر گزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب

امسال دومین سالی است که نمایشگاه این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در محل شهر آفتاب دایر می‌شود.

** اختصاص سهمیه 30 هزارنفری بن کتاب برای طلاب

همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره بن خرید کتاب طلاب حوزه‌ های علمیه گفت: بن کارت یک میلیون ریالی خرید کتاب در نمایشگاه تهران به طلاب حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرده است که 40 هزار تومان آن از سوی معاونت امور فرهنگی و 60 هزار تومان باقیمانده با مشارکت طلاب حوزه‌های علمیه تأمین می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه با اشاره به بن‌کات‌های اختصاص یافته برای اساتید حوزی نیز گفت: مبلغ این بن کارت‌ها دو میلیون و پانصد هزار ریال است که 30 درصد آن از سوی معاونت امور فرهنگی (مبلغ 750 هزار ریال) و 70 درصد باقی مانده (یک میلیون و 750 هزار ریال) نیز از سوی اساتید حوزی تامین می‌شود. 
 
وی درباره زمان ثبت نام نیز گفت: ثبت نام از اساتید حوزی از تاریخ 5 اردیبهشت ماه آغاز و تا 7 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. 

** تولید آلبوم جدید گروه موسیقی "بمرانی" آغاز شد

بهزاد عمرانی خواننده گروه موسیقی "بمرانی" گفت: تولید آلبوم جدید این گروه تازه شروع شده وهم اکنون بیشتر مشغول فعالیت روی ملودی‌ها هستیم و می توان گفت که باید قطره قطره جمع شود تا تبدیل به آلبوم شود.

گروه بمرانی

وی یادآور شد: هم اکنون نمی‌توان یک نگاه کلی به آلبوم جدید گروه "بمرانی" داشت چرا که تنها حدود 4 ماه ازانتشار آلبوم "گذشتن و رفتن پیوسته" زمان سپری می‌شود.

عمرانی همچنین گفت: در ادامه باید ببینیم سرنوشت قطعه‌های تولیدی برای مدت زمان حدودا یک‌سال آینده چه می‌شود چون برخی از قطعه ها ساخته می‌شود اما به مرور زمان یکسری آثار جدید تولید می‌شود که ممکن است جای آن‌ها را بگیرد.

وی اظهار کرد: هیچ گاه به شکل صد در صد نمی توان درباره قطعه‌های آلبوم جدید اظهار نظر کرد و می‌توان گفت که گذشت زمان جزئیات را بهتر مشخص می‌کند.

** سرنوشت برنامه "هفت" درهاله‌ای از ابهام

با پایان همکاری افخمی با برنامه "هفت" ، شبکه سه سیما هنوز نام مجری جدید این برنامه را اعلام نکرده است. 

برنامه هفت

این روزها در فضای مجازی نام‌های مختلفی همچون رسول صدر عاملی و علیرضا رئیسیان شنیده می‌شود.

در این میان نام‌های دیگری مانند فرزاد حسنی، محمد خزاعی و محمود گبرلو نیز وجود دارد.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *