تشکیل کمیته‌ای مرکب از قوای سه گانه برای بررسی وضعیت بیکاری/لزوم اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه اشتغال

15:23 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۱۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه اشتغال، گفت: از دارایی های به خواب رفته دولت باید درجهت مقابله با بیکاری استفاده کرد.
محبی نیا
  به گزارش گروه سیاسی ،جهانبخش محبی نیا درخصوص تاکیدات رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کارگروهی در جهت پیگیری وضعیت اشتغال و بیکاری، گفت: این پیشنهادات خیلی تاثیر قابل توجهی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال ندارد، ضمن اینکه درشرایط فعلی و با وضعیتی که هم اکنون درحوزه تولید وجود دارد پیشرفت آنچنانی درحوزه اشتغال کسب نخواهد شد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه اکثر برخوردهای مسئولان با بحث بیکاری شعاری بوده و تنها با تشکیل کمیسیون،کارگروه و یا بیانه دادن نمی توان با این اژدهای غول پیکر برخورد کرد، ضمن اینکه باید رابطه اشتغال با تولید مشخص شود؛ همچنین دربرخی مواقع باید فراتر از تولید باید اشتغال را مدیریت کرد؛ از سوی دیگر باید نسبت به صدور نیروی کار و احیاء تولید به معنای واقعی اقدامات قابل قبول انجام داد.

وی با بیان اینکه کشور درحال حاضر درمرحله رکود قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به مباحث و اتفاقات سیاسی در سال جاری به ویژه برگزاری انتخابات، به طور طبیعی وقت زیادی از دست رفته و هیچ اقدامی درحوزه اشتغال انجام نمی شود؛ ازاین رو باید برای مقابله با بیکاری کار انقلابی انجام داد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه 20 درصد از اعتبارات تمامی نهادها، دستگاه ها و بانک ها به میزان 200 هزار میلیارد تومان باید در اختیار کمیته ای مرکب از دولت، قوه قضاییه و مجلس قرار گیرد،گفت: باید درپایان هر سال از این کمیته  به شکل عملی گزارش عملکرد مثبت درخصوص بیکاری و اشتغال اخذ شود، همچنین می توان درجهت افزایش اشتغال از برخی دارایی های به خواب رفته دولت دراین خصوص استفاده شود؛ درغیر این صورت با بیانیه و سخنرانی و بدون هیچ اقدام عملی، زمینه فرصت اشتغالی ایجاد نمی شود؛ از سوی دیگر درحوزه روابط بین الملل باید برخی اصلاحات، صورت گرفته و تغییراتی نیز در بودجه به وجود آید.

لاریجانی درجلسه علنی روز گذشته مجلس مطرح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ، در کارگروهی نظام فکری مربوط به رفع بیکاری پیگیری  می شود.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *