رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتظار داریم هیات نظارت بر اساس مرّ قانون عمل کند/ هر سه عضو هیات نظارت تهران از اصلاح‌طلبان و لیست امید هستند

22:00 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۱۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
انتظار داریم هیات نظارت بر اساس مرّ قانون و با توجه به مصالح و منافع مردم و بدون توجه به گرایشات سیاسی افراد را تائید یا رد کند و امیدواریم هیات نظارت مرکزی به این موضوع توجه کند.
نقوی حسینی
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره لیستی که در برخی شبکه‌های مجازی بعنوان رد صلاحیت تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر تهران منتشر شده است، اظهار کرد: شورای شهر، مسئولیت مدیریت شهری مردم را برعهده دارد و نظارت باید بدون گرایشات سیاسی صورت بگیرد و تنها مرّ قانون در تائید و رد افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: استعلامات 4گانه از جمله مبانی قانونی تائید و یا رد افراد هستند که اگر کسی به مطابق استعلامات 4گانه مشکلی نداشته باشد، نباید با سلیقه سیاسی رد شود یا اگر کسی مطابق استعلامات 4گانه مسئله ای دارد، نباید با اعمال سلیقه های سیاسی انتخاب شود زیرا قطعا در شورا مشکلاتی را ایجاد می کند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انتظار داریم هیات نظارت بر اساس مرّ قانون و با توجه به مصالح و منافع مردم و بدون توجه به گرایشات سیاسی افراد را تائید یا رد کند و امیدواریم هیات نظارت مرکزی به این موضوع توجه کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در استان تهران هر سه عضو هیات نظارت از مجموعه اصلاح‌طلبان و از لیست امید مجلس هستند؛ چرا که هیات نظارت استان‌ها را مجامع نمایندگان استان‌ها انتخاب می‌کنند و مجمع نمایندگان استان تهران که 35 نفر هستند تعداد 33 نفرشان از لیست امید و مجمع اصلاح طلبان هستند و دو نفر فقط اصولگرا هستنند و به همین جهت هر 3 نفر از لیست اصلاح طلبان انتخاب شدند و مسئولیت رد و تائید استان تهران به عهده دوستان اصلاح طلب ماست.
 
لازم به ذکر است، از مجموع ۳ هزار داوطلب نام‌نویسی در انتخابات شورای شهر تهران ۲۷۲۲ داوطلب واجد شرایط شناخته شده‌اند و ۲۴۲ داوطلب واجد شرایط شناخته نشدند و ۳۶ داوطلب هم انصراف دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *