رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همه آنچه که باید درباره موشک‎های ضدکِشتی کروز "نصیر" بدانید + تصاویر

7:11 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۰۶۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
صبح روز شنبه (2 اردیبهشت) انبوه موشک های جديد كروز ضد كشتی "نصیر" که در اسفند سال گذشته در رزمایش ولایت 95 نیروی دریایی ارتش، به صورت موفقیت آمیز مورد تست عملیاتی قرار گرفته بود، با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سپاه به بهره برداری رسید.
-گروه سیاسی: صبح روز شنبه (2 اردیبهشت) انبوه موشک های جديد كروز ضد كشتی "نصیر" که در اسفند سال گذشته در رزمایش ولایت 95 نیروی دریایی ارتش، به صورت موفقیت آمیز مورد تست عملیاتی قرار گرفته بود، با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سپاه به بهره برداری رسید.

کروز نصیر

قابلیت‌های فنی کروز "نصیر":

موشک "کروز نصیر" قابليت شليک از ساحل و دريا عليه اهداف دريايی از جمله كشتی‌های جنگی و اسكله‌ها را دارد.

سردار دهقان وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره قدرت این موشک می گوید: آماده‌سازی و واكنش سريع، ارتفاع پروازی پايين، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف، قدرت تخريب زياد، قابليت ضد جمينگ بالا به واسطه رادار پيشرفته و شليک از روی شناورهای تندرو را از ويژگی‌های موشک جديد نصير است.

کروز نصیر

ویژگی‌های ظاهری کروز "نصیر":

مهمترین تفاوت نصیر با خانواده نصر، استفاده از یک موتور جت به جای پیشران سوخت جامد قبلی است؛ در نتیجه برای حرکت اولیه موشک یک بوستر سوخت جامد به انتهای آن اضافه شده که بالک‌های پایدارساز مختص خود را نیز دارد.
 
از سوی دیگر ورودی هوای موتور موشک نصیر در زیر بدنه و بین بال‌های اصلی قرار دارد؛ قسمت انتهایی بدنه نیز دارای زاویه همگرایی یا اصطلاحاً دم-قایقی شده که این حالت به دلیل قطر کمتر نازل خروجی موتور جت و کاستن از پسای پشت بدنه است. 

از طرف دیگر بالک‌های کنترلی انتهای بدنه نیز در کروز نصیر بازطراحی شده و بر روی یک پایه روی بدنه نصب شده‌ است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *