توانایی مالی و تامین اقتصاد خانواده، موضوع مهم در ازدواج/ بدون مشورت ازدواج نکنید

21:20 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۰۶۴
یک روانشناس گفت: موضوع توان مالی و گرداندان یک زندگی و خانواده موضوع مهمی برای ازدواج است.
ازدواجسارا گلستانی ،درگفت و گو با خبرنگار جامعه ،گفت: افراد قبل از تصمیم گیری در انتخاب فرد مورد نظر برای زندگی ، باید هدف خود را از تشکیل زندگی مشترک و انتخاب همسر برمبنای شرایط زندگی خود، مشخص کنند . فرد باید در مرحله اول باید خود را بشناسد، از ویژگی های شخصیتی خود آگاه باشد و از ویژگی های  طرف مقابل و انتظارات خود از او مطلع شود. براین اساس می توان  چارچوب فرد موردنظر برای ازدواج را مشخص و نسبت به موقعیت اجتماعی، رده سنی و  موقعیت شغلی ، از بین موردهای موردنظر، تصمیم گیری کند. 

وی افزود: تشکیل یک زندگی پایدار و انتخاب براساس منطق و شناخت کافی ، نیاز به مشورت با مشاوران این  امر دارد تا از تصمیم گیری های ناشی از هیجانات جلوگیری کرده و از انتخاب خود اطمینان حاصل شود.

گلستانی خاطر نشان کرد: ازدواج از تصمیم به باهم بودن، نیاز به وجود یک همراه در تصمیم گیری ها  و شریک شدن در همه زمینه ها، آغاز می شود. از نظر روانی، شرایط برای ازدواج زمانی  مناسب تلقی می شود که دختر و پسر آمادگی تشکیل زندگی، احساس نیاز به نظرخواهی ،  توانایی ابراز احساسات و حل مسائل و مدیریت زندگی را در خود حس کنند.

وی اذعان داشت: توانایی مالی در تأمین اقتصاد خانواده ، شناخت و بیان عواطف و احساسات که  نشانه بلوغ عاطفی است، که تاثیر بسیاری در تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر دارد. 

روانشناس در ادامه گفت: نقش خانواده در ازدواج فرزندان ، شناسایی  ویژگی های شخصیتی و بروز توانایی های آن ها، انکار ناپذیر است .در این راستا خانواده می تواند  با ارائه نظرات و دلایل خود ، فرزندان را در تصمیم گیری راهنمایی کرده و  حق انتخاب همسر و عواقب آن را به طرفین محول کنند.  همچنین مشاوران با ارائه راهکارهای علمی و تجربی زمینه را برای شناخت بیشتر دختر ها و پسرها فراهم کرده و با پیش بینی اتفاقات خوب و بد به ارائه راهکارهای مناسب می پردازند.

وی در پایان افزود: نا گفته نماند آموزش در هر یک از انتخاب های زندگی بالاخص ازدواج نقش  مهمی داشته و به افراد  کمک می کند در چگونگی انتخاب ، پذیرفتن مسئولیت انتخاب و نحوه اصلاح انتخاب اشتباه  سنجیده عمل کنند.

اتمام پیام/

برچسب ها: ازدواج جوانان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *