رسانه‌های برخوردار از بودجه دولتی منعی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها ندارند

9:59 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۹۷۰
رئیس کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مستقر در صدا و سیما می‌گوید رسانه‌های برخوردار از بودجه دولتی منعی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها ندارند؛ به شرط رعایت تساوی نسبت به همه نامزدها.
قاضی زاده هاشمیبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خانه ملت احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی روزنامه‌های برخوردار از بودجه دولتی در انتخابات گفت: اعلام نام این رسانه‌ها در قالب اجرای قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات نیز ارائه شد و اعضای کمیسیون آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس ماده 62 استفاده نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی علی‌السویه است و منعی برای استفاده از امکانات دولتی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تبلیغات انتخاباتی در جلسات قبل (شنبه 2 اردیبهشت ماه)، استفاده نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های وابسته‌ای که از هرگونه امکانات دولتی استفاده می‌کنند، علی‌السویه است.

وی تاکید کرد: ملاک آقایان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماده 68 قانون انتخابات است اما ماده 62 و مورد نظر ما، اصلاحیه سال 91 بوده که مؤخر بر ماده 68 است لذا برای کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ماده 62 لازم الاجر خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: رسانه‌های نام برده شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند مورد استفاده تبلیغاتی از سوی نامزدهای انتخاباتی قرار گیرند به شرط اینکه در تیتر، محتوا و تبلیغات؛ عدالت، برابری و تساوی را میان همه نامزدهای انتخاباتی رعایت کنند.
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *